МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Асинхронні електродвигуни.Асинхронний електродвигун – це двигун, при роботі якого збуджується обертове магнітне поле, а ротор обертається асинхронно, тобто, з кутовою швидкістю, яка відрізняється від кутової швидкості магнітного поля статора. Такий двигун був винайдений М.О. Доліво-Добровольським в 1888р. і до теперішнього часу зберіг простоту конструкції. Причиною виключно широкого розповсюдження і застосування асинхронного двигуна є його простота і дешевизна, менший рівень шуму, не створюють радіоперешкод, прості в обслуговуванні. Асинхронні двигуни, як відомо, складаються з двох основних вузлів: нерухомої частини (статора) і рухомої частини (ротора). В цих двигунах обмотки ротора і статора не зв’язані одна з одною. Струм в обмотку ротора не подається, а індукується за рахунок змінного магнітного поля статора. Через це ці двигуни ще називають індуктивними. Ротор асинхронного двигуна являє собою круглий циліндр зібраний з листів електротехнічної сталі, ізольованих і склеєних лаком. В пази ротора укладені мідні або алюмінієві стержні, які являються обмотками ротора. Кінці стержнів з’єднані між собою накоротко кільцями на торцях. Такий ротор називають коротко замкнутим. Для того, щоб привести ротор в рух необхідно створити при допомозі обмоток збудження, які розміщуються в статорі обертове магнітне поле. При своєму обертанні воно індукує в обмотці ротора електро-рухому силу. Так як обмотка ротора замкнута, то ця електро-рушійна сила визиває появу в обмотці електроструму. В результаті взаємодії струму з обертовим магнітним полем створюється обертовий момент вслід за полем. Можна сказати, що, в основному, асинхронний двигун складається з нерухомої катушки (а точніше, обмотки, яка розміщена на сердечнику) і катушки, яка обертається. В такому двигуні відсутні деталі, які легко пошкоджуються або швидко зношується (наприклад, колектор, вугільні щітки). Асинхронні двигуни малої потужності найчастіше виконуються однофазними, що дозволяє використовувати їх у приладах, що живляться від двопровідної мережі (однофазним струмом). Загальним недоліком асинхронних двигунів є відносна складність і неекономічність регулювання їх експлуатаційних характеристик. На рис.3.1 показано однофазний асинхронний електродвигун.
Рис. 3.1 Однофазний асинхронний двигун: а - статор; б - ротор. Для створення початкового пускового моменту, який зумовлюється створенням зсуву по фазі струмів, які протікають в обмотках статора, використовують різні конструктивні рішення. Найбільше розповсюдження отримали асинхронні однофазні і двофазні електродвигуни. Двофазні двигуни окрім обмотки, яка безпосередньо вмикається в мережу, оснащують і іншою обмоткою, яка з’єднується послідовно з тим або іншим фазозміщуючим пристроєм (конденсатором, котушкою індуктивності) і вони поділяються на такі групи: 1) з пусковими пристроями і з розподільчою обмоткою на статорі, які своєю чергою включають дві підгрупи: - з пусковим опором (пусковою обмоткою з підвищеним опором) – двигуни серії ОАЛБ і типів ДАО, ДБСМ, МСМ-0,2, ДХМ-2, ДХМ-3, ДХМ-5 і ін.; - з пусковою ємністю в допоміжній обмотці (або з конденсаторним пуском) – двигуни серії АОЛГ; 2) конденсаторні, які мають постійно ввімкнену в одній із обмоток ємність (або, крім цього, пусковий конденсатор); такі двигуни найчастіше мають розподілену обмотку на статорі з неявно вираженими полюсами (двигуни серії АВЕ, типу ДАСМ-2, ДАО-Ц, ДЦСМ-3 і ін.) і рідше – зосереджену, з явно вираженими полюсами (двигуни ДКВ для вентиляторів); 3) з екранованими полюсами (або з короткозамкнутим витком на полюсах статора); такі електродвигуни використовують для вентиляторів, фенів, приладів мікроклімату (ДВН-8, ДВ-2 і ін). Ці двигуни мають явно виражені полюси і зосереджену обмотку; 4) з асиметричними статором (асиметричним магнітопроводом) – двигуни ВН-10 і ін. Читайте також:
|
||||||||
|