Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Make up your own extended context on a subject of your own choice.

— It is also important to understand that the subject should be interesting enough to hold the audience (it mast be one of the 'topical issues' such as, for example, culture, education, world views',' history, the psychology of human relations, etc.).

— Here is an example to show how it can be done if you have really understood the target principle:

Last year I went to Edinburgh where I learnt about Roslin Institute and the problems of genetic engineering. There are few places where you can see more clearly how man is stepping up the pressure on the living cell. The laboratories of the institute seem to have a bright scientific future, but who knows what problems can arise from their success. Roslin Institute is what most of the developed countries of the world would like to have. A potent vision of what genetic engineering can offer has been terribly seductive all over the world. For quite a few scientists Roslin laboratories have been a magnet, since the first clone Dolly, the sheep, was created there by the experts in 1996. Nearly half discoveries in the field were made here — the most promising achievements in biology, the most striking inventions of our times. But I've gradually come to believe that we cannot solve our problems simply by coming up with yet more answers based on genetics alone. Every so-called achievement seems to unleash a whole\new generation of problems. What interests,me is the debate going on beneath the actual issues. It's the debates abour values, about what we mean by things like individuality and uniqueness.of every living thing.

————— 5.5. Grammar —————

5.5.1. Explain the uses of 'can', 'could' and 'must' in the text:

There are few places where you can see more clearly how

A potent vision of what Western style of industrialization can offer

Who could deny the triumphs of ...

These can be achieved through…

I suppose this must be one of...


Читайте також:

  1. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  2. B. Contextualization
  3. Choose the contextual synonyms and use them in the sentences instead of the underlined words.
  4. Choose the correct answer. Be ready to explain your choice.
  5. Context.
  6. Contextualization
  7. Courts of the subjects of the Russian Federation.
  8. D. Say if the statements are false, right or there is no information on the subject.
  9. D. Say whether the following statements are true, false or there is no information in the text on the subject.
  10. D. Say whether the following statements are true, false or there is no information on the subject in the text.
  11. Dominance versus subjection
  12. E. Say whether the following statements are true, false or there is no information in the text on the subject.




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Make up your own sentences or short contexts on the basis of the sequences singled out in 5.4.10. | The Course of Supra-Syntactic Phonology

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.