Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Individual Values

A nation or an ethnic group cannot be considered as a single unit. Nations are not culturally homogeneous. Within the same nation, social classes, age, gender, education, religious affiliations and several other factors constitute theself-awareness and self-consciousness which become the markers of cultural identity, subcultures within a national culture. There are, within a nation, regional cultures, cultures of towns and villages, small group cultures, and family cultures which form cultural units. Renan’s 1882 famous definition of nation, “L’essence d’une nation est que tous les individus aient beaucoup de choses en commun” [The essence of a nation is that the individuals of this nation have many things in common] has to be extended to the various groups which constitute cultural units in a nation. The members of these groups also have many things in common. Nations are not culturally homogeneous. Individuals within a given nation are not always identical and their cultural behavior might be different. Several studies, for instance, Kim (2005), and Kim, Hunter, Miyara, Horvath, Bresnahan and Yoon (1996) have emphasized this point. Very often, individual values rather than cultural values will be better predictors of behavior (Leung, 1989, Leung & Bond, 1989, Triandis, 1988). It is quite evident in the modern world that culture-level generalizations or national-culture generalizations are no longer adequate for intercultural research.

It is sufficient to consider the vast number of countries in the world which are multicultural and multilingual and where there is considerable immigration. Canada, where you have English-Canadians and French-Canadians, First Nations, and another 35 percent of the population which is neither from British or French origin but coming from forty different countries, is only one example. It is also the case for the United States, all countries of the European Union, South American countries, most Asian and African countries. Here, one cannot resist quoting some passages of a very recent article by James B. Waldram (2009): “Anthropologists began to appreciate the artificial nature of their notion of ‘cultures’ as distinct, bounded units harbouring culturally identical citizens…. We began to appreciate ‘culture’ as a live experience of individuals in their local, social worlds”. In addition, he adds: “Cross-cultural psychology has retained the broad generalizations and essentializations rejected by anthropology, to continue to assign research participants to groups as if there were no significant intra-cultural variability, and then engage in primarily quantitative comparisons”.

It is now more than evident that serious cultural research cannot apply anymore the absolute and general dimensions of individualism versus collectivism, high-context versus low-context and other similar dimensions to most countries in the world.


Читайте також:

  1. Culture as Ways of Thinking, Beliefs and Values
  2. Individualism versus Collectivism, the Case of Japan
  3. NATIONAL VALUES AND ASSUMPTIONS
  4. Professionally oriented texts for individual
  5. Section 2: Text for individual reports
  6. This publication was supported under a grant funded by the Program of Individual Research of The John and Catherine MacArthur Foundation (grant N 03-77894-000-GSS). 1 страница
  7. This publication was supported under a grant funded by the Program of Individual Research of The John and Catherine MacArthur Foundation (grant N 03-77894-000-GSS). 10 страница
  8. This publication was supported under a grant funded by the Program of Individual Research of The John and Catherine MacArthur Foundation (grant N 03-77894-000-GSS). 11 страница
  9. This publication was supported under a grant funded by the Program of Individual Research of The John and Catherine MacArthur Foundation (grant N 03-77894-000-GSS). 12 страница
  10. This publication was supported under a grant funded by the Program of Individual Research of The John and Catherine MacArthur Foundation (grant N 03-77894-000-GSS). 13 страница
  11. This publication was supported under a grant funded by the Program of Individual Research of The John and Catherine MacArthur Foundation (grant N 03-77894-000-GSS). 14 страница




Переглядів: 403

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Three Decades Have Passed | Culture Is a Set of Dynamic Processes of Generation and Transformation

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.