Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Material

The material for this experiment consisted of 9 recordings of the same text read by 8 European exchange students and 1 Swede (all female) studying at Växjö University during the spring term 2004. Their participation was voluntary. The text used is entitled “The Rainbow Passage” and, in its entirety, includes all the sounds of English. In this experiment, however, only the first two paragraphs were used. These recordings were not altered or controlled in any way in regard to time, rate of speaking, or pitch in order to produce the most natural recording possible. The speaking time for the first paragraph ranged between 30 and 46 seconds for each speaker while the time for the second paragraph ranged between 25 and 38 seconds. Also, each speaker was given the text to review for only a few minutes before recording with the possibility to ask questions about pronunciation or meaning. The result was a somewhat spontaneous reading by each speaker.

Speakers

These nine speakers were located, interviewed, and recorded within their residence halls. All 9 speakers were women between the ages of 21 and 31 currently studying at Växjö University. Excluding the Swedish speaker, they had been in Sweden for a time period of between 2 months and 1 year. All nine speakers were studying a subject other than English and had not studied English since high school. Questions were also asked that involved if, how, when, and where they had spent time in English-speaking or other foreign countries. Of the 9 speakers, 3 of them (Spain, Poland, Germany) had spent 2 months in an English-speaking country (vacation/working) while the remaining 6 had spent less than a month in an English-speaking country. Also, the women from France, Poland, and Germany had spent one month or more in a non-English-speaking foreign country. All nine women classified their English as Intermediate or Advanced and agreed that they had a typical foreign accent in English for a person from their country. The recordings were placed in the following order: Germany, Portugal, France, Poland, Sweden, Spain, Austria, Italy, the Netherlands. No control was made for age of learning, years of formal instruction, learning aptitude, order influence, or for the fact that inclusion or exclusion of one voice or accent may affect judgements of those remaining.


Читайте також:

  1. Act as a teacher in class, using the material from the lectures above.
  2. Compose a written report about the airplane parts. Use this visual to describe the functions of airplane parts. Organize your material into a definite structure.
  3. FOOTWEAR MATERIALS
  4. Hermione seemed to have no answer to this. She merely scowled and twitched her essay on The Principles of Rematerialization away from Ron, who was trying to read it upside down.
  5. II. Revision of the Material Covered at the Previous Period.
  6. Letter 3. Request to send some reference material
  7. Look at the graph and discuss in pairs target actions on materials, products and sectors with the greatest scope for improving environmental outcomes.
  8. Look at the pyramid and suggest products and materials for each of the 5 categories of activities.
  9. Make a brief engineering report explaining the difference between a ball mill and an impact crusher. Mention the design, the principle of work and materials to be processed.
  10. Make a summary of this text. (List the materials mentioned and their main properties).
  11. Materials a Car Is Made of




Переглядів: 382

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ground for this study | Participants

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.