МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Класифікація рівнів оподаткування у світовій економіціЗа рівнем податкового навантаження всі країни світу умовно поділяють на дві великі групи: Ø юрисдикції з високими податками; Ø юрисдикції з помірними податками (податкові гавані, податкові сховища чи податкові оазиси). До юрисдикцій з високим рівнем оподаткування відносять більшість країн з розвинутою ринковою економікою і країн, що розвиваються. Тобто країни, які мають певні здобутки у фіскальній теорії та практиці і країни, які перебувають на шляху пошуку оптимального оподаткування (країни пострадянського простору). Податкові ставки у таких юрисдикціях є досить високими і по окремих податках становлять: по податку на прибуток і індивідуальному прибутковому податку від 30 % до 60 %; на розподіл прибутку у вигляді дивідендів і роялті від 15 % до 35 %. Найбільший рівень оподаткування, як правило, характерний для країн з соціально-орієнтованою моделлю ринкової економіки. Історично склалося так, що податкова система Швеції завжди характеризувалася високими ставками податків, соціальний захист та рівень соціальних гарантій, у цій країні, з боку держави у порівнянні з іншими країнами був значно вищим, про що загалом і свідчить високий показник податкового навантаження. Економічно схожими країнами до Швеції та Данії є Бельгія та Франція, де також в 2005 році спостерігається високе значення частки податків у валовому внутрішньому продукті на рівні 45,5 % і 44,0 % відповідно (табл. 1). Як показує досвід, трансформаційні перетворення в ряді Європейських держав характеризуються перенесенням податкового навантаження з мобільних факторів виробництва (передусім праці) на природні ресурси. В ході таких податкових реформ відбувається зміна ставок податків на екологію і внесків до соціальних фондів в сторону збільшення. Такі кардинальні зміни вже проведені в Данії, Німеччині, Норвегії, Нідерландах, Італії, Великобританії, Швеції та Швейцарії. Перенесення податкового навантаження на природні ресурси та енергоносії має на меті компенсувати втрати бюджетів від зниження рівня оподаткування доходів від праці та капіталу. Зниження рівня податкового навантаження в сьогоднішніх умовах надмірного зростання суспільного сектору господарства не можливе, оскільки витрати держави на соціально-економічну сферу ніколи не знижувались до початкового рівня. Таблиця 16.1. Динаміка рівня оподаткування в країнах – членах ЄС, %
У юрисдикціях з високим рівнем оподаткування існує досить жорстка процедура створення компаній, ефективний контроль фінансової і податкової звітності, а у випадках вчинення податкових правопорушень застосовуються репресивні методи покарань у вигляді фінансових і кримінальних санкцій. Юрисдикції з помірними податками поділяються на 3 види: 1. Юрисдикції без прямих податків на доходи фізичних і юридичних осіб – так звані чисті податкові гавані і безподаткові юрисдикції. В країнах даної групи для компаній визначених типів і для визначених видів доходів і майна фізичних осіб відсутні податки на доходи, прибутки, на розподіл прибутків, на спадщину і дарування, податки на власність. Для компаній або індивідуальних платників використовуються лише непрямі фіксовані податки у вигляді щорічних зборів за ведення бізнесу, разових реєстраційних зборів та інше. Типовими представниками цього виду юрисдикцій є Андора, Багамські, Бермудські, Кайманові острови, Науру, Вануату, острови Теркс, Кайкос, Фарерські. 2. Юрисдикції з низьким рівнем прямих податків. Ставки податку на прибуток і індивідуального податку на доходи фізичних осіб для визначених категорій платників податків менше 30 %, а в окремих випадках не перевищують 10 %. До країн цієї групи відносять Британські Віргінські острови, Кіпр, Гібралтар, Ліхтенштейн, Швейцарія. До складу цієї групи включають юрисдикції, які повністю звільняють від оподаткування доходи як фізичних, так і юридичних осіб, отримані за межами юрисдикції: Коста-Ріка, Гон-Конг, Ліберія, Малайзія, Панама. 3. Юрисдикції з високими податковими ставками – це юрисдикції, які надають податкові преференції деяким типам компаній. Деякі країни з розвиненою економікою з метою залучення іноземних інвестицій, стимулювання ЗЕД застосовують до компаній, які провадять таку діяльність, особливий порядок оподаткування. Крім пільгових ставок податку на прибуток країни цієї групи знижують ставки податків на розподіл і репатріацію доходів (Бельгія, Люксембург, Нідерланди). У податкових гаванях використовується спрощена процедура звітності юридичних і фізичних осіб перед податковими органами, а в окремих з них несплата податків і приховування доходів від оподаткування не вважаються кримінальними злочинами. Існування країн з високим і низьким рівнем оподаткування зумовлює у світовій економіці жорстку конкуренцію поміж країн. Це призводить до перерозподілу капіталів і робочої сили в умовах глобалізації економіки залежно від величини податкового навантаження.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|