МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ГлосарійМетодика навчального предмета– галузь педагогічної науки, яка досліджує закономірності вивчення певного навчального предмета. Об'єктомнавчальної діяльності при викладанні психології є психологічна реальність. Предметом навчальної діяльності при викладанні психологіївиступає оволодіння різними способами дії з психологічною реальністю. Принципи навчання - це науково обґрунтовані рекомендації, правила, норми, які регулюють процес навчання. Навчальні завдання викладання навчальних предметів обумовлюються принципами навчання, необхідні для підбору методів і прийомів навчання. Післядипломна освіта – це спеціалізована освіта в окремій галузі науки або практичній діяльності, яка спрямована на отримання наукового ступеня, професії або додаткової кваліфікації. Навчальний план - це державний документ, в якому визначені нормативні навчальні дисципліни за циклами; кількість годин на їх вивчення, порядок їх проходження за семестрами і роками навчання. Навчальна програма – це офіційний документ, що зберігається на кафедрі й свідчить про те, наскільки в дисципліні враховані вимоги державного освітнього стандарту; навчальна програма є робочим документом, на основі якого викладач будує процес навчання. Тематичний план – документ, що містить розподіл тем навчальної програми за видами занять, необхідне методичне забезпечення, форми контролю і атестації знань й умінь студентів. Лекція – типовий вид навчальних занять у вищих навчальних закладах. Семінарське заняття з психології є діалогічною формою навчального заняття, в ході якого студенти закріплюють знання, отримані на лекціях або з книг, в процесі їх переказу або обговорення. Лабораторні та практичні заняття складають важливу частину теоретичної і практичної підготовки студентів, сприяють закріпленню теоретичних знань на практиці; засвоєнню умінь дослідницької роботи та практичної психологічної роботи; застосуванню теоретичних знань для вирішення практичних завдань; самопізнанню та саморозвитку учня або студента. Урок – це форма організації діяльності постійного складу учнів одного віку в певний відрізок часу за розкладом, з єдиною для всіх програмою навчання. Методи навчання – це способи організації спільної діяльності вчителя та студентів або учнів, спрямовані на передачу та засвоєння знань і умінь. Загальна психологія – це наука про загальні закономірності функціонування властивостей психіки. Історія психології – теоретична галузь психологічної науки, яка пояснює сучасний стан психології на основі ретроспективного аналізу. Вікова психологія як самостійна галузь психологічної науки вивчає динаміку психіки людини в онтогенезі, і в своєму історичному розвитку практично не відокремлена від педагогічної психології. Педагогічна психологія – галузь психології, що вивчає психологічні проблеми навчання та виховання. Клінічна психологія – галузь психології, яка вивчає психологічні проблеми, що виникають у хворих. Нормативне оцінювання – передбачає оцінку ступеня відповідності знань студентів певним нормам засвоєння, які заздалегідь встановлюються екзаменаторами. Усне опитування – дозволяє ставити уточнюючі питання за змістом, що допомагає виявити ступень його розуміння студентом. Письмове опитування – економічне за часом, дає можливість одночасно виявити знання великої групи студентів, проте вимагає багато часу на перевірку. Вільне опитування – передбачає відповідь на широко поставлене питання. Він припускає уміння студента побудувати логічно зв'язану розповідь в усній або письмовій формі, використовуючи наукову аргументацію. Програмоване опитування – містить постановку конкретних питань, відповіді на які можуть бути оцінені як правильні або неправильні. Рейтингове оцінювання – це система, побудована на використанні кумулятивної (накопичувальною) оцінки успішності, що дозволяє забезпечити комплексну і диференційовану оцінку кількості та якості навчальної діяльності студентів, підвищує їх мотивацію до занять, стимулює регулярну самостійну навчальну роботу в семестрі. Емпатія – розуміння почуттів вихованців. Повага – ставлення до учнів, студентів як до конструктивних особистостей. Щирість – відкритий прояв вчителем своїх почуттів. Конкретність комунікації – уникнення розпливчатих, узагальнених висловів, точний опис відчуттів і переживань. Діагностика як навчальний прийом – це методи психологічного дослідження, що вживаються з метою засвоєння знань. Діагноста засвоєння знань припускає використання методик, що дозволяють виявити об'єм і структуру засвоєних знань, діапазон і якість їх застосувань. Діагноста розвитку особистості передбачає використання складних психодіагностичних методик, які допомагають визначити фундаментальні зв’язки учнів, студентів з навколишнім світом і самим собою, динаміку інтересів, структуру свідомості, світогляди, ціннісні орієнтації, особливості емоційної та пізнавальної сфер. Стандартизація процедури дослідження – включає виконання студентами точних вказівок щодо запропонованих методик і матеріалів, тимчасових обмежень, усних інструкцій, попереднього показу подібного типу завдань, способів трактування питань та інше. Учитель-фасилітатор – це педагог, який сприяє засвоєнню нового. Навчальна діяльність – це процес набуття нових знань, удосконалення власних здібностей. Така діяльність дозволяє пристосуватися до навколишнього світу, орієнтуватися в ньому. Вона забезпечує інтелектуальне зростання та особистісний розвиток. Навчання - це взаємодія викладача зі студентом, у процесі якої педагог здійснює керування навчально-пізнавальною діяльністю студента. В результаті навчання здійснюється розвиток особистості студента, інтелекту, засвоєння знань, формування вмінь і навичок. Навчання є процесом цілеспрямованим та планомірним. Учіння включає ті дії, які застосовують учні або студенти в процесі навчання. Ці дії спрямовані на розвиток знань, умінь і навичок. Научіння характеризує факт набуття людиною нових психологічних властивостей і якостей у навчальні діяльності, може відбутися стихійно. Мотиви — це спонукання до дії, пов'язані із задоволенням потреб людини. Мотивація – це система чинників, які детермінують поведінку та пояснюють активність людини. Мотивація учіння – це психологічна характеристика інтересу студента до оволодіння знаннями, уміннями і навичками, розвитку та набуття власного досвіду.
Читайте також:
|
||||||||
|