Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правове забезпечення раціонального використання надр. Юридична відповідальність за порушення гірничого законодавства

Раціональне використання надр передбачає наукове обґрунтування та оптимальне сполучення потреб суспільства і вимог щодо охорони надр. Раціональність за таких умов має вияв, як у використанні надр з максимально можливою економічною вигодою, так і з мінімальним спричиненням шкоди надрам, довкіллю в цілому. Таким чином, раціональне надрокористування - це оптимальний баланс бажання отримати максимум прибутку у процесі використання надр при жорсткому додержанні законодавства з метою мінімізації шкоди навколишньому природному середовищу.

Законодавство про надра не містить нормативного ви­значення поняття «раціональне надрокористування».

Раціональність і комплексність використання надр дістають вияв в охороні не тільки відомих родовищ корисних копалин, а й тих ділянок надр, щодо яких відсутні відомості про наявність корисних копалин, а також таких, що станов­лять особливу наукову або культурну цінність.

Відповідно до Концепції національної екологічної політики України на період до 2020 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 року № 880-р, екологічно стале надрокористування передбачає:

1/ створення умов для ефективного, екологічно збалансованого розвитку надрокористування на основі впровадження нових технологій, комплексного використання ресурсів надр, рекультивації територій;

2/ видачу спеціальних дозволів на користування надрами з метою їх геологічного вивчення та видобування корисних копалин за умови забезпечення повноти роз­робки родовищ корисних копалин;

3/ удосконалення законодавчого врегулювання порядку використання відвалів видобутку і відходів збагачення та переробки мінеральної сировини як техногенних родовищ корисних копалин.

Одним із способів забезпечення раціонального використання надр є юридична відповідальність. Так, на підставі ст. 65 Кодексу України про надра порушення законодавства про надра тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову і кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідальність за порушення законодавства про надра несуть особи, винні у:

1) самовільному користуванні надрами;

2) порушенні норм, правил і вимог щодо проведення робіт по геологічному вивченню надр;

3) вибірковому виробленні багатих ділянок родовищ, що призводить до наднормативних втрат запасів корисних копалин;

4) наднормативних втратах і погіршенні якості корисних копалин при їх видобуванні;

5) пошкодженнях родовищ корисних копалин, які виключають повністю або суттєво обмежують можливість їх подальшої експлуатації;

6) порушенні встановленого порядку забудови площ залягання корисних копалин;

7) невиконанні правил охорони надр та вимог щодо безпеки людей, майна і навколишнього природного середовища від шкідливого впливу робіт, пов'язаних з користуванням надрами;

8) знищенні або пошкодженні геологічних об'єктів, що становлять особливу наукову і культурну цінність, спостережних режимних свердловин, а також маркшейдерських і геодезичних знаків;

9) незаконному знищенні маркшейдерської або геологічної документації, а також дублікатів проб корисних копалин, необхідних при подальшому геологічному вивченні надр і розробці родовищ;

10) невиконанні вимог щодо приведення гірничих виробок і свердловин, які ліквідовано або законсервовано, в стан, який гарантує безпеку людей, а також вимог щодо збереження родовищ, гірничих виробок і свердловин на час консервації.

Законодавчими актами України може бути встановлено відповідальність й за інші порушення законодавства про надра.

За порушення гірничого законодавства працівники гірничих підприємств, в посадові обов'язки яких входить охо­рона та раціональне використання надр, несуть дисциплінарну відповідальність згідно з нормами Кодексу законів про працю України.

Адміністративна відповідальність у гірничій галузі передбачена за: порушення права державної власності на надра (ст. 47 КУпАП); порушення вимог щодо охорони надр (ст. 57 КУпАП); порушення правил і вимог проведення робіт по геологічному вивченню надр (ст. 58 КУпАП); перевищення лімітів та нормативів використання природних ресурсів (ст. 912 КУпАП).

Цивільно-правова відповідальність має місце у разі завдання збитків. Відповідно до ст. 67 Кодексу України про надра підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень законодавства про надра, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

Кримінальна відповідальність у галузі гірничих відносин застосовується за порушення правил охорони надр (ст. 240 КК України).

 

Контрольні питання

1. У чому полягає сутність права землекористування?

2. Розкрийте поняття права постійного користування земельною ділянкою.

3. Дайте визначення поняттю «право оренди земельної ділянки».

4. Сформулюйте особливості права суборенди земельної ділянки.

5. У чому полягає зміст права земельного сервітуту?

6. Що є об'єктом права власності на землю та права землекористування?

7. Назвіть суб'єкти права власності на землю та права землекористування.

8. Які права та обов'язки власників земельних ділянок і суб'єктів орендного права землекористування закріплені у законодавстві України?

9. Охарактеризуйте правові основи охорони та раціонального використання земель.

10. У чому полягає зміст поняття «управління в галузі земельних відносин»?

11. Викладіть органи управління в земельній галузі та їх повноваження.

12. Які види юридичної відповідальності за земельні протиправні діяння визначені законодавством України?

13. Поняття, об’єкти та суб’єкти права землекористування. Права та обов’язки власників та користувачів землі.

14. Правове регулювання охорони та використання земель Управління в галузі земельних відносин. Юридична відповідальність за порушення земельного законодавства.

15. Дайте характеристику надрам як об'єкта правової охорони та використання.

16. Викладіть особливості права надрокористування.

17. Що є об'єктом права надрокористування?

18. Які особи можуть бути суб'єктами права надрокористування?

19. У чому полягає зміст поняття управління в галузі охорони та

використання надр?

20. Назвіть органи управління в галузі охорони та використання надр.

21. Які види юридичної відповідальності застосовуються в Україні за

порушення норм гірничого законодавства?

   
 
 
 


Читайте також:

  1. D - порушення стану свідомості (Disability).
  2. E) теорія раціонального вибору.
  3. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  4. II.1 Програмне забезпечення
  5. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  6. III. Інформаційне забезпечення задачі
  7. IIІ. Інформаційне забезпечення задачі
  8. IV. Відповідальність сторін
  9. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  10. IV. Правова держава, як засіб реалізації і забезпечення прав, свобод та обов’язків людини і громадянина в Україні
  11. IV. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ І ЗАКОНОДАВСТВА.
  12. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.




Переглядів: 803

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правова охорона та використання надр, особливості права надрокористування. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.