МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
І. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи.МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
до виконання контрольної роботи з дисципліни «Статистика» для студентів економічних спеціальностей заочної та вечірньо-заочної форм навчання
КРИВий РІГ
Укладачі: - д.е.н., професор Нусінов Володимир Якович, - старший викладач Кутовий Вадим Миколайович. Відповідальний за випуск: доктор економічних наук, доцент Нусінов В.Я.
Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни „Статистика” для студентів економічних спеціальностей заочної та вечірньо-заочної форм навчання
Розглянуто на засіданні кафедри обліку, аудиту і фінансового аналізу
Протокол № 1 від 29.08.2007 р.
Схвалено на вченій раді економічного факультету
Протокол № __ від ____________ 2007 р. Передмова
Контрольна робота з дисципліни “Статистика” сприяє не тільки поглибленому вивченні студентами важливих методологічних питань статистики, але й набуттю практичних навичок в агрегуванні інформації, розрахунках узагальнюючих статистичних показників і проведенні порівняльного аналізу; аналізі закономірностей розподілу та динаміки, аналізі взаємозв’язків. При самостійному вивченні учбового матеріалу необхідно керуватись програмою дисципліни та рекомендованою літературою. Контрольна робота включає вісім задач. До кожної з неї викладені методичні вказівки. Варіант завдання контрольної роботи для студентів видається викладачем. Контрольна робота оформляється в шкільному зошиті, або на папері формату А4 і здається на кафедру. Номер варіанта завдання та його модифікація вказується на початку роботи. Перед рішенням кожної задачі наводиться її умова. Розв’язок задач наводиться в послідовності завдання (№1-№8). Незарахована контрольна робота повертається для доробки.
І. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи.
Для рішення задачі №1 необхідно вивчити тему “Зведення та групування статистичних даних”. Групування – це розподіл елементів сукупності на групи та підгрупи за істотними для них ознаками. Виділяють структурні, типологічні, та аналітичні групування. За допомогою аналітичного групування виявляють взаємозв’язки між двома ознаками, з яких одна представляє результат, а інша – фактор, що впливає на результат. Аналітичні групування здійснюють за факторною ознакою. Первинний ряд наглядно не дає уявлення про розподіл одиниць за величиною ознаки в сукупності. Тому першим кроком для упорядкування первинного ряду є його ранжування, тобто розміщення усіх варіант ряду за напрямком зростання чи спаду. Ранжований ряд даних дозволяє виявити мінімальне і максимальне значення ознаки. Потім визначають ширину інтервалу, яка при заданій кількості груп і рівних інтервалах дорівнює:
де і - відповідно максимальне та мінімальне значення ознаки; - число груп. Точність ширини інтервалу повинна визначатись у відповідності до ступеня точності даних спостереження: – якщо дані спостереження подані з точністю до 0,1, то величина інтервалу округляється до цілих із десятими. Ширина інтервалу дозволяє визначити межі усіх інтервалів ряду розподілу. В кожен інтервал включають варіанти, числові значення яких більше або рівні нижній межі і менші або рівні верхній межі цього інтервалу. В кожній групі визначають кількість підприємств, обсяг результативної та факторної ознаки, їх середній рівень. Рішення задачі повинно бути оформленим у вигляді робочої таблиці (по усій сукупності), таблиці кінцевого ряду розподілу та його гістограми. При побудові гістограми на осі абсцис відповідно до прийнятого масштабу відкладають нижню і верхню межі інтервалів, а по осі ординат – частоти. Потім для кожного інтервалу будують прямокутник основою якого є відрізок на осі абсцис, а висота якого пропорційна частоті інтервалу. В кінці рішення задачі здійснюють аналіз результатів і роблять висновки. За наявністю зв’язку між факторною і результативною ознаками групові середні від групи до групи поступово змінюються – збільшуються чи зменшуються. Це свідчить про наявність зв’язку.
Для розв’язання задачі №2 необхідно: 1) засвоїти методи розрахунків в інтервальному ряді розподілу середніх величин, абсолютних та відносних показників варіації; 2) усвідомити поняття генеральної і вибіркової сукупності, частки вибірки у генеральній сукупності та вибіркової частки, якій притаманна певна ознака ( ); 3) оволодіти методами розрахунків граничної помилки параметрів вибіркової сукупності. Для визначення середньої та показників варіації ознаки хза даними інтервального ряду складають табл. 1.1. Табл. 1.1.
Читайте також:
|
||||||||
|