Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи.

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

 

до виконання контрольної роботи

з дисципліни «Статистика»

для студентів економічних спеціальностей

заочної та вечірньо-заочної форм навчання

 

 

КРИВий РІГ

 


Укладачі:

- д.е.н., професор Нусінов Володимир Якович,

- старший викладач Кутовий Вадим Миколайович.

Відповідальний за випуск:

доктор економічних наук, доцент Нусінов В.Я.

 

 

Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни „Статистика” для студентів економічних спеціальностей заочної та вечірньо-заочної форм навчання

 

 


Розглянуто

на засіданні кафедри

обліку, аудиту і

фінансового аналізу

 

Протокол № 1

від 29.08.2007 р.

 

Схвалено

на вченій раді

економічного факультету

 

Протокол № __

від ____________ 2007 р.



Передмова

 

Контрольна робота з дисципліни “Статистика” сприяє не тільки поглибленому вивченні студентами важливих методологічних питань статистики, але й набуттю практичних навичок в агрегуванні інформації, розрахунках узагальнюючих статистичних показників і проведенні порівняльного аналізу; аналізі закономірностей розподілу та динаміки, аналізі взаємозв’язків.

При самостійному вивченні учбового матеріалу необхідно керуватись програмою дисципліни та рекомендованою літературою.

Контрольна робота включає вісім задач. До кожної з неї викладені методичні вказівки.

Варіант завдання контрольної роботи для студентів видається викладачем.

Контрольна робота оформляється в шкільному зошиті, або на папері формату А4 і здається на кафедру. Номер варіанта завдання та його модифікація вказується на початку роботи.

Перед рішенням кожної задачі наводиться її умова. Розв’язок задач наводиться в послідовності завдання (№1-№8).

Незарахована контрольна робота повертається для доробки.

 


І. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи.

 

Для рішення задачі №1 необхідно вивчити тему “Зведення та групування статистичних даних”. Групування – це розподіл елементів сукупності на групи та підгрупи за істотними для них ознаками. Виділяють структурні, типологічні, та аналітичні групування.

За допомогою аналітичного групування виявляють взаємозв’язки між двома ознаками, з яких одна представляє результат, а інша – фактор, що впливає на результат.

Аналітичні групування здійснюють за факторною ознакою.

Первинний ряд наглядно не дає уявлення про розподіл одиниць за величиною ознаки в сукупності. Тому першим кроком для упорядкування первинного ряду є його ранжування, тобто розміщення усіх варіант ряду за напрямком зростання чи спаду. Ранжований ряд даних дозволяє виявити мінімальне і максимальне значення ознаки.

Потім визначають ширину інтервалу, яка при заданій кількості груп і рівних інтервалах дорівнює:

де і - відповідно максимальне та мінімальне значення ознаки;

- число груп.

Точність ширини інтервалу повинна визначатись у відповідності до ступеня точності даних спостереження:

– якщо дані спостереження подані з точністю до 0,1, то величина інтервалу округляється до цілих із десятими.

Ширина інтервалу дозволяє визначити межі усіх інтервалів ряду розподілу.

В кожен інтервал включають варіанти, числові значення яких більше або рівні нижній межі і менші або рівні верхній межі цього інтервалу.

В кожній групі визначають кількість підприємств, обсяг результативної та факторної ознаки, їх середній рівень.

Рішення задачі повинно бути оформленим у вигляді робочої таблиці (по усій сукупності), таблиці кінцевого ряду розподілу та його гістограми.

При побудові гістограми на осі абсцис відповідно до прийнятого масштабу відкладають нижню і верхню межі інтервалів, а по осі ординат – частоти. Потім для кожного інтервалу будують прямокутник основою якого є відрізок на осі абсцис, а висота якого пропорційна частоті інтервалу.

В кінці рішення задачі здійснюють аналіз результатів і роблять висновки.

За наявністю зв’язку між факторною і результативною ознаками групові середні від групи до групи поступово змінюються – збільшуються чи зменшуються. Це свідчить про наявність зв’язку.

 


Для розв’язання задачі №2 необхідно:

1) засвоїти методи розрахунків в інтервальному ряді розподілу середніх величин, абсолютних та відносних показників варіації;

2) усвідомити поняття генеральної і вибіркової сукупності, частки вибірки у генеральній сукупності та вибіркової частки, якій притаманна певна ознака ( );

3) оволодіти методами розрахунків граничної помилки параметрів вибіркової сукупності.

Для визначення середньої та показників варіації ознаки хза даними інтервального ряду складають табл. 1.1.

Табл. 1.1.

 


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. III. Виконання бюджету
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. ПИТАННЯ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
  10. IІІ. Послідовність виконання курсової роботи
  11. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.
  12. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.




Переглядів: 149

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.