МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття та класифікація законодавчих процедурПроцес прийняття правових рішень в Європейському Союзі
Суб’єктами законодавчого процесу є Європейський парламент та рада ЄС. Однак, потрібно сказати, що праву ЄС не відома така форма як «закон». За юридичними якостями до нього є наближеним регламент. Проте законодавчі процедури застосовуються не тільки для нього, а також для директив та рамкових рішень, і , крім того, для прийняття індивідуальних та рекомендаційних рішень. Взагалі, під законодавчим процесом в ЄС розуміють визначені в установчих договорах процедури прийняття інститутами ЄС нормативних правових та інших актів вторинного права. Законодавчий процес в даному випадку знаходить своє вираження в декількох законотворчих процедурах. Їх можна класифікувати на загальні та спеціальні. До загальних відносять ті, що використовуються при прийнятті рішень в різних сферах, на підставі відповідних статей установчих договорів. Теоретично такі процедури можуть бути розповсюджені на будь-яку сферу діяльності Союзу. Такими процедурами є процедура «Європарламент-Рада ЄС» (колишня процедура спільного прийняття рішень), процедура санкціонування. Загальні процедури можна поділити на основні — процедура «Європарламент-Рада ЄС», та не основні — процедура санкціонування. Крім того їх поділяють на прості (процедура санкціонування) та складні. До спеціальних процедур відносять ті, які використовують тільки при прийнятті рішення з певного питання. Дана процедура знаходиться в залежності від специфіки проблематики, характер протікання процедури пов’язаний зі сферою прийняття рішень. До таких процедур можна віднести згадані в Лісабонському договорі «спеціальну законодавчу процедуру», бюджетну процедуру та процедуру укладання міжнародних угод.
У більшості випадків законодавство ЄС є наслідком переговорів і взаємодії кількох інституцій. При цьому застосовується такий розподіл завдань :
n Комісія має право законодавчої ініціативи. n Європарламент відіграє роль, яка змінюється залежно від обраної законодавчої процедури — від звичайних консультацій до право вето. n Рада ЄС приймає нормативні акти як спільно з Парламентом, так і окремо (колишня процедура консультацій). n Інші органи можуть мати консультативні функції
Ще до Договору про заснування Європейського Союзу процедура прийняття рішень була складною. Намагання якомога глибше втягнутиЄвропейський Парламент у процес прийняття рішень спричиняло створення надто громіздкого законодавчою механізму,занадто обтяжливого і складного в користуванні.
Читайте також:
|
||||||||
|