МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||
Опорний сигнал 2
В залежності від характеру дії вчителя його увага буває зовнішньою і внутрішньою. Зовнішня увага виявляється у зовнішніх діях учителя, тобто вона спрямована на теоретичне й практичне оволодіння довкіллям. Внутрішня увага виявляється у внутрішніх діях людини, наприклад, при розв’язуванні задач “про себе”, самоспостереженні тощо. Межі поміж увагою мимовільною, довільною, післядовільною, а також між зовнішньою та внутрішньою є рухливими, вони мають відносний характер. Параметри уваги залежать від типу нервової системи, вони вдосконалюються в процесі конкретних видів діяльності: гра — у дітей, навчання — в учнів, суспільно корисна праця — у дорослих тощо.
Функції уваги: — підвищення рівня сенсорності; — контроль і регуляція інтелектуальної та рухової активності особистості, її пізнавальної діяльності; — регуляція свідомої поведінки людини.
2. Основні правила розвитку уваги: 1. Наявність широких та стійких інтересів. (Зауважимо, що інтерес — це забарвлена позитивними емоціями потреба, яка стала мотивом і надає діяльності людини захоплюючий привабливий характер. Від рівня яскравості цього забарвлення залежить уміння людини використовувати те, що зберігається у запасниках її пам’яті). 2. Формування вміння зосереджувати увагу у потрібний момент. 3. Формування вміння працювати у несприятливих умовах. 4. Ніколи не працювати неуважно. 5. Знання індивідуальних особливостей своєї уваги й робота над її удосконаленням.
3. Професійно-педагогічні особливості уваги вчителя. Увага — необхідна передумова ефективної діяльності вчителя; запорука успішного пізнання, навчання, праці, управління поведінкою учнів.
Особливості уваги вчителя (за І.В.Страховим): — вихована інтелектуально-моральна звичка бути уважним до всього, що відбувається на уроці; — єдність уважності до учнів і своєчасності педагогічного впливу на них; — увага до змісту й форми уроку та спостережливість за поведінкою і роботою учнів (професійно-педагогічний розподіл уваги); — поєднання стійкості й рухливості уваги, особливо її раціонального відключення; — гармонійне поєднання процесів уваги в їх пізнавальному та моральному значенні (чуйності та турботи про учнів); — педагогічно виправдана виразність зовнішнього прояву уваги вчителя (міміка, пантоміміка), що сприяє підвищенню психологічного контакту з учнями у педагогічному спілкуванні з ними.
Чим складніша та відповідальніша праця вчителя, тим більше вимог до розвитку й удосконалення його уваги. Як правило, вчителеві доводиться мати справу з ситуаціями, що систематично повторюються, у яких відбувається навчальна праця учнів. Це: 1) поведінка учня на перерві; 2) перехід від перерви до уроку; 3) процес включення учня у навчальну роботу; 4) зосередження, яке проявляється на різних етапах уроку — при поясненні вчителем нового матеріалу, під час усного опитування тощо; 5) зосередження протягом навчального дня — на перших і останніх уроках; 6) робота на уроках різних учителів; 7) сприймання матеріалу різного ступеня складності. Систематична робота з удосконалення властивостей уваги повинна принести позитивні результати, найвагомішим з яких буде покращання успішності учнів. Виховання уваги в учнів не зводиться до окремих прийомів педагогічного впливу, а являє собою цілісну систему навчально-виховних впливів, компонентами якої є: — комплекс дидактичних вимог до проведення уроків; — організація навчальної роботи у школі та в домашніх умовах на підставі наукових вимог до режиму праці; — створення гігієнічного середовища (у школі, в домашніх умовах) відповідно до наукових вимог фізіології та гігієни розумової праці.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|