Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Subject

Keep the subject short and clear but avoid such headings as: ‘Good News’, ‘Hello’, ‘Message from Mary’. These headings are common in messages containing viruses. Short but specific headings are needed: Order No. 2348X, Delayed Shipment Laboratory, Equipment Order.

Greetings
Start the message with a greeting so as to help create a friendly but business-like tone. The choice of using the other name versus the surname will depend on who you are writing to. If you have communicated with the receiver previously and he/she is at a similar level to you, then the use of the other name would be appropriate. If the receiver is more senior to you, or if you are in doubt, it would be safer (particularly in the first communication) to use the person’s surname/family name together with a title, e.g. Dear Mr Smithson, Dear Ms Stringer.

Purpose
Start with a clear indication of what the message is about in the first paragraph. Give full details in the following paragraph(s). Make sure that the final paragraph indicates what should happen next.
e.g. I will send a messenger to your office on Tuesday morning to collect the faulty goods.
e.g. Please let me have your order by the beginning of the month
.

Action
Any action that you want the reader to do should be clearly described, using politeness phrases. Subordinates should use expressions such as 'Could you...' or ' I would be grateful if...'. Superior staff should also use polite phrases, for example, 'Please...'.

Attachments
Make sure you refer, in the main message, to any attachments you are adding and of course make extra sure that you remember to include the attachment(s). As attachments can transmit viruses, try not to use them, unless you are sending complicated documents. Copy-and-paste text-only contents into the body of the e-mail. If you use an attachment, make sure the file name describes the content, and is not too general; e.g. 'message.doc' is bad, but 'QA Report 2012.doc' is good.

Endings
End the message in a polite way. Common endings are: Yours sincerely, Best regards, Best wishes, Regards.

Names
Include your name at the end of the message. It is most annoying to receive an email which does not include the name of the sender. The problem is that often the email address of the sender does not indicate exactly who it is from, e.g. 0385915d@polyu.edu.hk

(based on: http://www2.elc.polyu.edu.hk)

24. Read the message and describe it according to the criteria above, paying attention to the words in bold:

From: l.c.smith@ABC.ac.uk

Date: 20.06.2007 14:33:38 GMTUK

To: Mr. Lee

Subject: Potential collaboration

Dear Mr. Lee,

I write on behalf of my CEO, Ms. Douglas, of the Dutch cell phone company ‘‘cell.com’’.
You’ve met Ms. Douglas at the Cebit Trade Fair in Hannover. She was highly satisfied with your inspirational inventions, especially the auto rechargeable cell phone. This new technique is not only eco friendly, but also very efficient in many ways. This is why our company has a positive vision of our potential collaboration.

Considering the factthat our eye went to your invention, we would like to set up a deal.
Ms. Douglas wants to draw up an order of 3.000 head of your cell phones. But instead of €130,- a piece, a descent settlement would be more appropriate seen the extent of the purchase.

First we would like to receive a small amount of your cell phones. This is to confirm our decision and test the Dutch view on your product. Then we would like to discuss the business aspect of this matter, which we also prefer on black and white. However, we most certainly are beyond doubt of the success.

Nevertheless, we look forward toour rewarding cooperation.


Читайте також:

  1. A. In each sentence, underline the verb and circle the subject.
  2. A. In these sentences underline the verb and then circle the subject.
  3. A. In these sentences, underline the verbs and circle the subjects.
  4. At these words, both Harry and Ron glanced, grinning, at Hermione, who looked startled at the news that books wouldn’t be much help in this subject.
  5. B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.
  6. B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.
  7. B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.
  8. Courts of the subjects of the Russian Federation.
  9. D. Say if the statements are false, right or there is no information on the subject.
  10. D. Say whether the following statements are true, false or there is no information in the text on the subject.
  11. D. Say whether the following statements are true, false or there is no information on the subject in the text.
  12. Dominance versus subjection




Переглядів: 461

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Your writing | Yours sincerely.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.