Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні поняття

ЛТС будь-якого типу можна зобразити у вигляді графа, вершинами якого є геосистеми, а дугами - просторові відношення між ними (рис 1, б).

А б

 

 

Рис 1. Фрагмент карти генетико-морфологічної ЛТС (а) і граф сусідства

геосистем (б). 1,2...5 – номери мікрогеохор

 

Зручним для аналізу ландшафтної структури є також зображення ЛТС у вигляді матриць сусідства. Існує декілька варіантів таких матриць в залежності від способу розрахунку елементів матриць. Так у матриці сусідств А+ елементами є одиниці, якщо геосистеми межують між собою, або нулі, якщо не мають спільної межі. У матриці значення елементів розраховують за формулами:

, (1)

де - довжина спільної межі між геосистемами і - го та j - го видів;

- довжина меж усіх контурів геосистем i -го та j – го видів відповідно.

Матриця характеризує метричні та топологічні особливості ЛТС. Тільки топологічні особливості описує матриця елементи якої розраховують за формулами:

 

(2)

де - кількість контурів геосистеми j – го виду, з якими геосистема i – го виду має спільну межу;

- кількість контурів геосистем i – го та j – го видів відповідно (табл. 1- 3).

Таблиця 1 - Матриця сусідств Таблиця 2 - Матриця сусідств

Мікро гео хора Мікро гео хора
0,00 0,38 0,00 0,00 0,00 0,38
0,28 0,00 0,40 0,20 0,00 0,88
0,00 0,78 0,00 0,22 0,00 1,00
0,00 0,39 0,21 0,00 0,26 0,86
0,00 0,00 0,00 0,42 0,00 0,42
  0,28 1,55 0,61 0,84 0,26  

 

Таблиця 3 - Матриця сусідств Таблиця 4 - Матриця подібності

Мікро гео хора Мікро гео хора
0,00 0,38 0,00 0,00 0,00 0,38
0,28 0,00 0,40 0,20 0,00 0,88
0,00 0,78 0,00 0,22 0,00 1,00
0,00 0,39 0,21 0,00 0,26 0,86
0,00 0,00 0,00 0,42 0,00 0,42
  0,28 1,55 0,61 0,84 0,26  

Ступінь генетичної близькості двох геосистем можна визначити за допомогою статистичних показників, наприклад дистанційного коефіцієнта (зваженої евклідової дистанції):

, (3)

де ваговий коефіцієнт i – ї змінної ;

- значення i – ї змінної у геосистемах А і В відповідно;

- кількість змінних, за якими порівнюють геосистеми.

Показник подібності геосис­тем розраховуємо за формулою

, (4)

Для розрахунків використовуємо таблицю 5. Результати розрахунків наводимо у вигляді графа подібності та матриці подібності ЛТС (табл. 4).

Таблиця 5

Значення показників (змінних) основних географічних компонентів учбової території

Дочетвертинні породи α1=0,12 Четвертинні відклади α2=0,22 Ґрунти α3=0,40 Рослинність α4=0,26
назва p, г/см3 назва d, г/см3 індекс Г, % назва FN, т·102/км2
Крейда 2,1 Суглинки:   Ч Широколистяні ліси
Неогенові супіски 1,5 важкі 1,1 ЛЧ Мішані ліси
Алювіальні суглинки 1,4 середні 1,2 Л Хвойні ліси
Лесоподібні суглинки 1,2 легкі 1,3 ПД Степове різно-трав’я
    Супіски 1,4 АБЛ Лучне різно-трав’я 6,5
    Піски 1,6 БН Болотна росли-нність
    Торф 0,3 БВ    

Рекомендована література: [1, 4, 13, 18].


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  7. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  8. IV. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО ПЕРШУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ПОТЕРПІЛИМ.
  9. IV. Основні обов'язки адміністрації
  10. V. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  12. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.




Переглядів: 301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичне заняття № 6 | Практичне заняття № 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.