Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Лабораторна робота 3

БУДОВА АТОМА

[1, гл. 3, с. 57-99. 2, гл. З, с. 48-70. 3, с. 18-32.]

Завдання для домашньої підготовки

Електрон та його властивості. Планетарна модель атома Резерфорда. Модель атома по Бору, її зв'язок з квантовою теорією та спектрами. Поняття про хвильові властивості електрона. Квантові числа, їx фізичний зміст, межі зміни. Енергетичні рівні, підрівні, орбіталі. Принцип Паулі. Правило Гунда. Порядок заповнення електронами енергетичних рівнів та підрівнів. Електронні формули та схеми.

Запитання та задачі

1. Сформулюйте 1 постулат Бора та наведіть його математичний вираз.

2. Як пояснити, виходячи з теорії Бора, лінійчастий характер спектра атома водню? Використовуючи залежності електрона від головного квантового числа для атома водню, поясніть:

а) на якому рівні – I чи II – електрон має більшу енергію?

б) в якому випадку виділяється квант з більшою енергією: при переході електрона з II рівня на I чи з III на II?

в) які рівні – II та III чи III та IV – більше відрізняються за енергією?

Відповідь підтвердіть відповідними розрахунками.

 

3. Поясніть, чи існують підрівні:

а) 1р, 2р, 2d, 3d;

б) 1d, 2р, 3f. 4f.

Відповідь обгрунтуйте, вказавши значения n та l для відповідних підрівнів.

4. Яке квантове число визначає форму орбіталей? Наведіть приклади.

5. Яке значення має магнітне квантове число на d-підрівні?

Скільки орбіталей знаходиться на цьому підрівні?

6. Покажіть за допомогою схем, як розташовані електрони:

а) на d-підpiвні, якщо Sms= 0, 1 та 2

б) на р-підрівні, якщо Sms= 0 та 1.

7. Яким набором квантових чисел характеризується кожна орбіталь та кожний електрон таких підрівнів: а) 4р4; б) 3d6; в) 4f9; г)5d5? Відповідь навести у вигляді таблиць:

 

0рбіталі Електрони

№ n 1 m № n 1 m ms

8. Які підрівні відповідають сумі n + l: а) 5; б) 6; в) 7? В якій послідовності вони заповнюються?

9. Навести електронні формули та схеми для елементів, що мають порядкові номери: а) 14, 23, 31; б) 13, 25, 34; в) 22, 32, 40.

10. Поясніть, використовуючи принцип Паулі та значения квантових чисел, яка максимальна кількість електронів може знаходитись : а) на р-підрівні; б) на d-підрівні: в) на f-підрівні.

 
 


Варіанти 1 1 3б 5 6б 7в 8а 9б

завдань 2 2б 2в 4 7б 8б 9а 10б

3 2а 3а 6а 7а 8в 9б 10в

4 2в 3б 4 6а 7г 9в 10а

 
 


Лабораторна робота 4

ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН ТА БУДОВА АТОМА

[1, гл. 2, 3, с. 47-56. 2, гл. 4, с. 75-94. 3, с. 33-45.]

Завдання для домашньої подготовки

Періодичний закон у формулюванні Д. І. Менделєєва. Структура періодичної системи: періоди, групи, головні та побічні підгрупи. Номер групи та валентність. Відхилення у системі від формулювання Менделєєва.

 

Закон Мозлі. Сучасне формулювання періодичного закону. Валентні підрівні, що заповнюються в кожному періоді та кількість елементів у періодах. s-, р-, d-, f-елементи. Елементи головних та побічних підгруп, валентні електрони. "Проскок" електрона. Особливості розміщення в періодичній системі d-елементів 8-ої групи, лантаноїдів та актиноїдів.

Зміна радіусів атомів у періодах та групах. Енергія іонізації та спорідненість до електрона, їx зміна в періодах та групах. Електронегативність ( ЕН ), відносна шкала ЕН.

Запитання та задачі

1. Наведіть формулювання періодичного закону за Д. І. Менделєєвим. В чому воно не узгоджується зі структурою періодичноі таблиці?

2. Що таке ізотопи? Поясніть, чи узгоджується первісне формулювання періодичного закону з існуванням ізотопів.

3. Як змінюються у елементів третього періоду металічні та неметалічні властивості, валентність, склад та властивості вищих оксидів ?

4. Сформулюйте закон Мозлі, наведіть його математичний вираз, поясніть зміст величин, що до нього входять.

5. Яке значения мав закон Мозлі для уточнення формулювання періодичного закону ?

6. Наведіть сучасне формулювання періодичного закону, поясніть у чому його перевага в порівнянні з первісним.

7. Які підрівні заповнюються у елементів: a) чeтвepтoгo, б) п'ятого,

в) шостого періодів ? Поясніть, у яких елементів цього періоду заповнюються

s-, .р-, d- чи f- підрівні. Скільки елементів належать до головних та побічних підгруп.

8.Поясніть особливості розташування в періодичній таблиці f-лементів.

9. Наведені закінчення електронних формул елементів: a) 2p63s24,

б) 3s263d64s2, в) 4p65s1, г) 4d105s25p1, д) 4f75s25p66s2, e) 5f116s26p67s2. Підкресліть валентні електрони елементів, поясніть, в якій групі, підгрупі, періоді знаходяться ці елементи.

10. Наведіть електронні формули елементів, що мають номер: а) 25, 6) 35, в) 42. 3найдіть валентні електрони, поясніть, в якому періоді, групі, підгрупі знаходяться ці елементи.

11. Наведіть закінчення електронних формул елементів, положення яких в періодичній таблиці подано нижче:

  Період Група Підгрупа
А V побічна
Б V головна
В IV побічна
Г VI побічна
Д VI головна
Е IV головна

12. Поясніть, як і чому змінюється енергія іонізації у елементів другого періоду. Чи є її зміна монотонною ? Чому ?

13. Поясніть, як і чому змінюється енергія іонізації у елементів головної підгрупи 2-oї групи.

14. Що таке енергія спорідненості до електрона ? У яких, елементів другого періоду вона найбільша, у яких набуває від'ємних значень, чому ?

15. Що таке електронегативність, як вона визначаеться, з якими властивостями елементів вона пов'яэана ?

16. Наведіть приклади елементів, у яких спостерігається "проскок" електрона. Чому він виникає ?

 

Варіанти завдань 1 5 7б 9а, г 11а, е 13 16 3 6 7а 8 9б, д 11б,д 12 4 5 7в 9б, г 11в, г 14 16 2 6 8 9в, е 10б, в 12 15

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 1136

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експериментальна частина | Лабораторна робота 5

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.