МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Практичне заняття 5.Тема : «Конституційно-правові відносини» (2 год.)
План
1. Поняття та ознаки конституційно-правових відносин. 2. Класифікація конституційно-правових відносин та їх склад. 3. Поняття та види суб’єктів конституційно-правових відносин. 4. Поняття і ознаки прав та поняття і види обов’язків суб’єктів конституційно-правових відносин. 5. Поняття та види об’єктів конституційно-правових відносин. 6. Поняття та кваліфікуючі ознаки юридичних фактів як елементів конституційно-правових відносин, їх класифікація.
Питання для контролю:
1. Поняття та ознаки прав суб’єктів конституційно-правових відносин. 2. Поняття та види обов’язків суб’єктів конституційно-правових відносин. 3. Класифікація конституційних юридичних фактів.
Письмові завдання:
Задача. Народні депутати подали законопроект, в якому пропонується внести зміни до ч. 2 ст. 5 та інших статей Конституції, зокрема, замість терміна «народ» слід уживати «електорат (дієздатні громадяни України, які досягли 18 років)» у відповідних відмінках. На думку авторів законопроекту, це більше відповідатиме реальному стану речей, оскільки такого суб'єкта конституційного права, як народ, не існує. Це зніме всі питання, пов’язані з відповідністю норм виборчих законів Конституції України, згідно з якими вибори вважаються такими, що відбулися, якщо в них взяв участь навіть один виборець. Висловте Вашу позицію з приводу цього законопроекту. Дайте розгорнуту характеристику статусу такого суб'єкта конституційного права, як народ.
Нормативно-правові акти:
1. Декларація про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року // Відомості Верховної Ради УРСР. – 1990. - № 31. – Ст. 429. 2. Акт проголошення незалежності України від 24 серпня 1991 року // Відомості Верховної Ради України. – 1991. - № 38. – Ст. 502. 3. Закон України «Про правонаступництво України» від 12 вересня 1991 року // Відомості Верховної Ради України. - 1991. - № 46. - Ст. 617. 4. Конституція України від 28 червня 1996 року // Відомості Верховної Ради України. – 1996. - № 30. – Ст. 141 / http://www.zakon2.rada.gov.ua. 5. Рішення Конституційного Суду України № 6-рп/2005 від 5 жовтня 2005 року (справа про здійснення влади народом) // Офіційний вісник України. - 2005. - № 41. - Ст. 2605.
Спеціальна література:
1. Давидов Р., Данилюк Ю. Питання теорії конституційних правовідносин // Право України. – 2006. – № 1. – С. 16-19. 2. Данилюк Ю. В. Теоретичні засади конституційних правовідносин в Україні: Автореф. дис. канд. юрид. наук. - К., 2009. 3. Погорілко В., Федоренко В. Об’єкти конституційного права України: поняття, ознаки, види // Право України. – 2004. – № 2. – С. 12-14. 4. Пустовіт Ж.М. Концепція суверенітету народу в Конституції України // Бюлетень Міністерства юстиції України. - 2008. - № 4.
Читайте також:
|
||||||||
|