Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






But the bell to signal break never came.

Instead, echoing through the corridors came Professor McGonagall’s voice, magically magnified.

“All students to return to their House dormitories at once. All teachers return to the staff room. Immediately, please.”

Harry wheeled around to stare at Ron.

“Not another attack? Not now?”

“What’ll we do?” said Ron, aghast. “Go back to the dormitory?”

“No,” said Harry, glancing around. There was an ugly sort of wardrobe to his left, full of the teachers’ cloaks. “In here. Let’s hear what it’s all about. Then we can tell them what we’ve found out.”

They hid themselves inside it, listening to the rumbling of hundreds of people moving overhead, and the staff room door banging open. From between the musty folds of the cloaks, they watched the teachers filtering into the room. Some of them were looking puzzled, others downright scared. Then Professor McGonagall arrived.

“It has happened,” she told the silent staff room. “A student has been taken by the monster. Right into the Chamber itself.”

Professor Flitwick let out a squeal. Professor Sprout clapped her hands over her mouth. Snape gripped the back of a chair very hard and said, “How can you be sure?”

“The Heir of Slytherin,” said Professor McGonagall, who was very white, “left another message. Right underneath the first one. ‘Her skeleton will lie in the Chamber forever.’”

Professor Flitwick burst into tears.

“Who is it?” said Madam Hooch, who had sunk, weak kneed, into a chair. “Which student?”

“Ginny Weasley,” said Professor McGonagall.

Harry felt Ron slide silently down onto the wardrobe floor beside him.

“We shall have to send all the students home tomorrow,” said Professor McGonagall. “This is the end of Hogwarts. Dumbledore always said…”

The staff room door banged open again. For one wild moment, Harry was sure it would be Dumbledore. But it was Lockhart, and he was beaming.

“So sorry—dozed off—what have I missed?”

He didn’t seem to notice that the other teachers were looking at him with something remarkably like hatred. Snape stepped forward.

“Just the man,” he said. “The very man. A girl has been snatched by the monster, Lockhart. Taken into the Chamber of Secrets itself. Your moment has come at last.”


Читайте також:

  1. Accommodation of OE Vowels (breaking and diphthongisation).
  2. Applause shattered the wintery air like breaking glass; Krum had finished—it would be Harry’s turn any moment.
  3. BREAKING INTO NEW MARKETS
  4. But Umbridge took no notice. There was a nasty, eager, excited look on her face that Harry had never seen before. She raised her wand.
  5. Cash signing breaks down charge
  6. Don’t break the connection.
  7. Dumbledore panted and then spoke in a voice Harry did not recognize, for he had never heard Dumbledore frightened like this.
  8. Ex.8 CD 2.13 Listen to Rory Taylor talking about ways in which companies can break competition law, and answer the questions.
  9. Figure 2 - Continuous signal and its samples
  10. Flint and Wood approached each other and grasped each other’s hand very tightly; it looked as though each was trying to break the other’s fingers.
  11. Friday was an important day for Harry and Ron. They finally managed to find their way down to the Great Hall for breakfast without getting lost once.




Переглядів: 385

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
It was as though somebody had just flicked a light on in his brain. | Lockhart blanched.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.