Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Та відкриття провадження в адміністративній справі

Порядок прийняття адміністративного позову

 

Прийняття адміністративного позовупередбачає здійснення адміністративним судом певних дій, спрямованих на вирішення питань про:

а) наявність чи відсутність підстав для відкриття провадження в адміністративній справі;

б) усунення недоліків в оформленні позивачем позовної заяви.

Розгляд поданої позивачем та зареєстрованої відповідним чином позовної заяви здійснюється суддею, який був визначений за допомогою розглянутої вище автоматизованої системи документообігу адміністративного суду, до якого був поданий адміністративний позов.

Після отримання позовної заяви суддя має з’ясувати наступні питання:

а) чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність;

б) чи має представник (якщо позовна заява подається ним) належні повноваження;

в) чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 КАС (що були нами розглянуті вище);

г) чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства;

д) чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо цей строк пропущений – чи достатньо підстав для визнання причин пропуску поважними та його подовження);

е) чи немає інших підстав для:

- повернення позовної заяви;

- залишення її без розгляду;

- відмови у відкритті провадження.

Залишення позовної заяви без руху має місце у тому разі, якщо позовну заяву подано без дотримання вимог, встановлених ст. 106 КАС України до її форми та змісту. У цьому випадку суд виносить ухвалу, в якій зазначаються:

- її недоліки;

- спосіб їх усунення;

- строк, достатній для їх усунення.

Копія цієї ухвали не­відкладно надсилається заявнику. При цьому:

а) ця ухвала може бути оскаржена заявником у встановленому порядку як і будь-яке судове рішення;

б) у разі усунення ним указаних в ухвалі недоліків у встановлений строк, позовна заява вважається поданою у день її первин­ного подання до адміністративного суду.

Залишення позовної заяви без розгляду можливе, згідно з ч. 1 ст. 100 КАС, у разі, якщо адміністративний позов поданий після закінчення строку для звернення до адміністративного суду, встановленого ч. 2 ст. 99 КАС (шість місяців з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, якщо законом у певних випадках не встановлено інше). При цьому, слід звернути увагу на те, що більш скорочені строки для звернення передбачені у провадженні в окремих категоріях адміністративних справ (ч.ч. 6–8 ст. 172, ч. 4 ст. 174, ч. 4 ст. 175, ч. 2 ст. 181, ч. 3 ст. 183–3 КАС). Таке рішення приймається, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин такого пропуску поважними.

Про залишення позовної заяви без розгляду виноситься ухвала, копія котрої невідкладно надсилається особі, яка подала позовну заяву, разом із
позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами. При цьому:

а) ця ухвала, як і ухвала про залишення позовної без руху, може бути оскаржена заявником у встановленому порядку як і будь-яке судове рішення;

б) залишення позовної заяви без розгляду не позбавляє права повторного зверненняз тими ж вимогами до адміністративного суду у разі доповнення її змісту клопотанням про поновлення строку для звернення на підставі додаткових або інших причин.

Повернення позовної заяви позивачеві здійснюється у випадкахнедотримання процесуального порядку звернення до адміністративного суду, а саме у випадках, якщо:

1)позивачем не були усунуті її недоліки у встановлений судом строк при залишенні заяви без руху;

2) позивачем до прийняття суддею рішення про відкриття провадження подана заява про її відкликання;

3) позовну заяву подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності;

4)позовну заяву від імені позивача подано особою, яка не має повноважень на ведення справи;

5) у провадженні цього або іншого адміністративного суду є справа про спір між тими самими сторонами, про той са­мий предмет і з тих самих підстав;

6) справа не підсудна цьому адміністративному суду;

7) позовну заяву із вимогою про стягнення грошових коштів на підставі рішення суб’єкта владних повноважень подано останнім до закінчення місячного строку, передбаченого ч. 5 ст. 99 КАС для оскарження такого його рішення зацікавленою особою.

Про прийняття такого рішення суд виносить ухвалу, копія якої невідкладно надсилається заявнику разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами. При цьому:

а) ця ухвала може бути оскаржена заявником у встановленому порядку, як і будь-яке судове рішення;

б) повернення позовної заяви не позбавляє права повторного зверненняз тими ж вимогами до адміністративного суду у разі дотримання порядку, встановленого законом.

Відмова у відкритті провадженняздійснюється у випадках, якщо в процесі розгляду позовної заяви будуть виявлені обставини, які взагалі унеможливлюють її розгляд у зв’язку з припиненням спірних правовідносин на підставах, передбачених адміністративно-процесуальним законодавством, тобто:

1) заяву не належить розглядати в порядку саме адміністративного судочинства – тобто спірне правовідношення підлягає розгляду у порядку кримінального, цивільного, господарського судочинства тощо;

2) у спорі між тими самими сторонами, про той самий пред­мет і з тих самих підстав є такі, що набрали законної сили:

а) постанова адміністративного суду, якою цей спір вирішений по суті;

б) ухвала адміністративного суду про відмову у відкритті провадження у справі;

в) ухвала адміністративного суду про закриття провадження у справі;

г) ухвала адміністративного суду про залишення позовної заяви без розгляду у зв’язку із пропуском строку звернення до адміністративного суду (крім випадків, коли така ухвала винесена до відкриття провадження в адміністративній справі);

3) настала смерть фізичної особи чи припинено юридичну особу, які звернулися із позовною заявою або до яких пред’явлено адміністративний позов, якщо спірні правовідно­сини не допускають правонаступництва.

Про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі судом виноситься ухвала, копія якої невідкладно надсилається заявнику разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами. При цьому:

а) ця ухвала може бути оскаржена заявником у встановленому порядку, як і будь-яке судове рішення;

б) повторне зверненняз тими ж вимогами тієї ж самої особи до адміністративного суду не допускається – у разі відмови з підстави неналежності спору до юрисдикції адміністративного суду, заявнику має бути роз’яснено до якого суду він має право звернутися для вирішення даного спору (ч. 6 ст. 109 КАС).

Відкриття провадження в адміністративній справі здійснюється за відсутності підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження. Питання про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішує протягом трьох днів з дня: а) надходження позовної заяви до адміністративного суду або б) закінчення строку, встановленого для усунення недоліків позовної заяви (у випадках, якщо судом первинно за результатами розгляду позовної заяви булу винесено рішення про залишення її без руху). Але, якщо у позовній заяві не вказане місце проживання (перебування) фізичної особи, що має бути у справі відповідачем (і ця фізична особа не має статусу підприємця, відомості про місце знаходження якої можна встановити за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до ст. 45 Податкового кодексу України), суддя не пізніше двох днів з дня надходження позовної заяви до суду звертається до відповідного органу реєстрації місця перебування та місця проживання цієї особи щодо надання інформації про її зареєстроване місце проживання (перебування). Така інформація має бути надана відповідним органом реєстрації протягом трьох днів з дня отримання відповідного звернення суду. У цьому випадку питання про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішує не пізніш наступного дня з дня отримання такої інформації (у тому числі й у випадку, якщо отримана інформація не дає можливості встановити таке місце проживання (перебування) фізичної особи – в цьому разі виклик такої особи як відповідача у справі буде здійснюватись у порядку, передбаченому ст. 39 КАС за допомогою засобів масової інформації). Якщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна даному суду, суд повертає позовну заяву позивачу.

Про відкриття провадження в адміністративній справі суд виносить ухвалу, в якій зазначаються:

1) найменування адміністративного суду;

2) прізвище та ініціали судді, який відкрив провадження;

3) номер справи;

4) ким і до кого пред’явлено адміністративний позов;

5) зміст позовних вимог;

6) дата, час і місце попереднього судового засідання, якщо суд вважає його проведення необхідним;

7) пропозиція відповідачу подати в зазначений строк:

а) письмові заперечення проти позову. При цьому, якщо відповідачем є суб’єкт владних повноважень,в ухвалі указується на його обов’язок, у разі заперечення ним проти позову, надати у визначений строк всі матеріали, що були (або мали бути) взяті ним до уваги при прийнятті рішення (вчиненні дії чи допущенні бездіяльності), з приводу яких подано позов;

б) докази, які у нього є.

8) яким складом суду буде розглядатись справа;

9) висновок суду про визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними – якщо суд прийде до такого висновку, розглянувши це питання за клопотанням заявника у порядку, передбаченому ч. 1 ст. 102 КАС.

Копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі невідкладно після постановлення надсилаєтьсяособам, які беруть участь у справі, разом з витягом про їхні процесуальні права та обов’язки, встановлені ст.ст. 49 і 51 КАС. Відповідачам та третім особам, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, надсилаються також копії позовної заяви та доданих до неї документів.

Таким чином, адміністративний суд при прийнятті адміністративного позову в залежності від тих чи інших обставин, передбачених законом, може при­йняти одне із таких рішень:

1) залишити позовну заяву без руху;

2) залишити позовну заяву без розгляду;

3) повернути позовну заяву;

4) відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі;


Читайте також:

  1. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  2. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  3. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  4. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  5. АПЕЛЯЦІЙНЕ ПРОВАДЖЕННЯ
  6. Великі географічні відкриття і первісне нагромадження капіталу
  7. Великі географічні відкриття та їхній вплив на економічний розвиток Європи
  8. Види банківських рахунків та порядок їх відкриття в установах банку
  9. Види банківських розрахунків і порядок їх відкриття.
  10. Виконавче провадження Російської Федерації
  11. Виконавче провадження Російської Федерації
  12. Витрати виконавчого провадження. Виконавчий збір




Переглядів: 965

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок звернення до адміністративного суду та оформлення адміністративного позову | Підготовче провадження в суді першої інстанції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.