Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль органічних речовин на стадії діагенезу

Осадки, що утворилися у водному середовищі збагачені мікроорганізмами. Спостерігається наступна закономірність, чим вище дисперсність осадку, тим більше в ньому мікроорганізмів, бактерій, і, навпаки, чим глибше від поверхні суші чи поверхні води знаходиться осадок, тим менше в ньому бактерій.

За даними К. Зобела в 1 г середньозернистого піску – 33 % води і 22 тисячі бактерій, у глині – 56 % води і 390 тисяч бактерій, в колоїдах – 98 % води і 1,5 млн. бактерій.

Н. Страхов пояснював таке збагачення мікроорганізмами вмістом Сорг. Найбільша кількість бактерій спостерігається в самих верхніх шарах осадку (h=1-3 см), нижче їх кількість різко скорочується (як аеробних, так і анаеробних). На глибині 0,5 м число бактерій зменшується у 1500-3000 разів, що пояснюється переробкою органічних речовин і бідністю поживних речовин.

Наявність органічних речовин залежить від глибини та розмірів водойм, крутизни схилу дна, розподіл органічних речовин контролюється хвилюванням, течіями, що проявляється в асоціації Сорг. з певними типами осадочних порід.

У басейнах із гумідним кліматом Сорг. – вище, чим в арідних, у глибоких басейнах нижче, ніж у мілких, в центральній частині великих водойм менше, чим на периферії. Це пояснюється тим, що найбільш сприятливі умови для існування організмів 50-100 м, при більших глибинах відмерлі організми швидше розкладаються, а в неглибоких – краще зберігаються. Установлено, що максимум органічних речовин вміщають тонкодисперсні глини, в алевритових і піщаних породах їх значно менше.

Значення рН і Eh в осадках

У морських осадках Н. Страхов виділив відновне та кисле середовище. Зона окислення охоплює лиш верхній шар осадку (h) від долей до декількох см. В цій зоні Eh має додатні значення до декількох сотень мілівольт. Тут відбувається окислення Сорг., а в осадках проходить відновлення сульфатів, виділення Н2СО3, утворення Fе-Mn конкрецій. Нижче розвивається відновна зона, де Eh має відновні значення до декількох сотень мілівольт. В ній формуються оксиди заліза, карбонати кальцію, марганцю, сульфіди металів. Тут рН характеризується лужно-кислотними значеннями і мало відрізняється від води, що оточує осадок.

Осадок, що утворився на поверхні суші чи дні водойми – це неврівноважена система й відсутність фізико-хімічної та біохімічної рівноваги в осадку – це рушійна сила діагенезу. В результаті взаємодії між складовими частинами в середині осадку та взаємодії його з навколишнім середовищем виникає більш-менш врівноважена система.


Читайте також:

  1. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  2. IV. Запасні речовини
  3. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  6. Абсорбція лікарської речовини в організмі.
  7. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  8. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  9. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  10. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  11. Аварії з викидом сильнодіючих отруйних речовин (СДОР)
  12. Аварії з витоком сильнодіючих отруйних речовин




Переглядів: 297

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ | Основні процеси на стадії діагенезу, причини, фактори та наслідки діагенетичних змін

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.