МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Класифікація інтерактивних методів навчанняСуть інтерактивного навчання Інтерактивне навчання – це діалогове навчання, яке заперечує домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншою. Воно передбачає: • постійну, активну взаємодію, взаєморозуміння учителя та всіх учнів класу – учасників процесу навчання; • вирішення загальних, але значущих для кожного учасника завдань, проблем; • рівноправність учителя й учнів як суб'єктів навчального процесу. Інтерактивне навчання має на меті: • створення умов для залучення всіх учнів класу до процесу пізнання; • формування у молодших школярів як предметних, так і загально-навчальних компетентностей; • надання можливості кожному учню розуміти і рефлексувати з приводу того, що він знає і думає; • вироблення життєвих цінностей; • створення атмосфери співпраці, взаємодії; • розвиток комунікативних якостей і здібностей; • створення комфортних умов навчання, які б викликали у кожного учня відчуття своєї успішності, інтелектуальної спроможності, захищеності, неповторності, значущості. Інтерактивне навчання передбачає:моделювання життєвих ситуацій; вирішення творчих завдань; використання розминок (енергізаторів); використання рольових ігор; спільне розв'язання проблем тощо. ПИТАННЯ: ЩО Ж ДАЄ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДІВ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ РІЗНИМ СУБ'ЄКТАМ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ? Для кожного конкретного учня: • усвідомлення залучення до спільної праці; • розвиток особистісної рефлексії; • становлення активної, суб'єктної позиції у навчальній (чи іншій діяльності). Для навчальної мікрогрупи: • розвиток навичок спілкування і взаємодії у малій групі; • формування ціннісно-орієнтаційної єдності групи; • заохочення до гнучкої зміни соціальних ролей залежно від ситуації; • прийняття морально-етичних норм і правил спільної діяльності. Для учнівського класу: • формування класного колективу як групової спільноти; • підвищення пізнавальної активності учнів класу; • розвиток навичок аналізу і самоаналізу в процесі групової рефлексії. Для зв'язку «клас – учитель»: • нестандартна побудова навчального процесу; • багатомірне засвоєння навчального матеріалу; • формування мотиваційної готовності до міжособистісної взаємодії у навчальних та позанавчальних ситуаціях. В основу класифікації інтерактивних методів навчання науковцями покладені ті чи інші ознаки цих методів. Так, М. Кларін класифікує інтерактивні методи навчання за принципом активності: • фізична (зміна робочого місця, виконання записів, малювання тощо); • соціальна (ставлення запитань, формулювання відповідей тощо); • пізнавальна (доповнення відповідей, виступ, самостійний пошук розв'язання проблеми тощо). О. Пометун і Л. Пироженко об'єднують форми інтерактивного навчання у чотири групи, залежно від мети уроку та форм організації навчальної діяльності учнів: • кооперативне навчання (робота в парах, трійках, карусель, робота в малих групах, акваріум тощо); • колективно-групове навчання (мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, «навчаючи – вчуся», «ажурна пилка» та ін.); • ситуативне моделювання (імітаційні ігри, рольова гра, драматизація та ін.); • опрацювання дискусійних питань (метод ПРЕС, «займи позицію», «дискусія» тощо). М. Скрипник у свою класифікацію інтерактивних методів навчання поклала такий принцип навчання, як взаємодія – діалог. Дослідниця визначає наступні інтерактивні методи навчання: • інформаційні («Моє ім'я», «Весела Віра», «Перше знайомство», «Хвилина мого життя», «Паперові літаки», «Мені подобається...», «Іменні жетони»); • пізнавальні («Від А до Я»); • мотиваційні («Мої очікування», «Лист до самого себе», «Самооцінка», «Інтерв'ю»); • регулятивні («Виробимо правила»). Учителю на замітку Важливим аспектом інтерактивного навчання є почуття групової належності, що дає слабким, невпевненим у собі учням змогу почуватися безпечно, вселяє впевненість у можливості подолання труднощів. Навчання разом дає дітям відчуття суттєвої емоційної та інтелектуальної підтримки. Це відчуття допомагає високо піднятися за рамки їхнього нинішнього рівня знань і вмінь. Читайте також:
|
||||||||
|