Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принципи спеціальної корекційно-педагогічної діяльності

1. Принцип системності корекційних, профілактичних і розвиваючих задач, де системність і взаємообумовленість задач відображають нерівномірність розвитку. Закон нерівномірності розвитку особистості дитини свідчить про те, що кожна людина знаходиться на різних рівнях розвитку в різних станах в одному і тому ж віковому періоді: на рівні благополуччя, відповідно нормі розвитку, на рівні ризику, на рівні актуальних труднощів розвитку, що виражаються в різного роду відхиленнях від нормативного ходу розвитку. Слід не забувати при цьому, що всі аспекти розвитку особистості, її свідомості і діяльності також взаємопов'язані і взаємообумовлені. Тому при визначенні мети і задач корекційно-педагогічної діяльності необхідно виходити з найближчого прогнозу розвитку дитини, а не сьогоденної ситуації її поведінки, що відхиляється від норми. Своєчасно вжиті превентивні (профілактичні) заходи дозволять уникнути непотрібних ускладнень в її розвитку і поведінці. Будь-яка програма корекції розвитку вихованця повинна бути направлена не стільки на корекцію відхилень у розвитку і поведінці, на їх попередження, скільки на створення сприятливих умов для якнайкращої реалізації потенційних можливостей гармонійного розвитку особистості дитини.

2. Принцип єдності діагностики і корекції забезпечує цілісність педагогічного процесу. Неможливо вести ефективну корекційну роботу, не знаючи початкових даних про об'єкт.

3. Принцип врахування індивідуальних і вікових особливостей дитини варто розглянути в площині принципу нормативності розвитку особистості як послідовності вікових стадій онтогенетичного розвитку. Поняття психологічний вік ввів Л.С.Виготській, який бачив в цьому „новий тип особистості і її діяльності, ті психічні і соціальні зміни, які визначають свідомість дитини, її ставлення до середовища, її внутрішнє і зовнішнє життя, весь хід її розвитку в даний період”. Д.Б.Ельконін виділяє три параметри, які необхідно враховувати при формулюванні корекційної мети і організації корекційно-педагогічного процесу.

1. „соціальна ситуація розвитку” (за Л.С.Виготським);

2. рівень сформованості психологічних новоутворень;

3. рівень розвитку провідної діяльності.

4. Діяльнісний принцип корекції визначає тактику проведення корекційної роботи і способи реалізації поставленої мети, підкреслюючи, що початковим моментом в їх досягненні є організація активної діяльності.

5. Принцип комплексного використання методів і прийомів корекційно-педагогічної діяльності. Ні в педагогіці, ні в психології не існує універсальних прийомів дій, сприяючих переорієнтації, зміні напряму особистості, різкій зміні поведінки дитини. Тому в корекційній педагогіці необхідна якась сукупність способів і засобів, методів і прийомів, що враховують і індивідуально-психологічні особливості особистості, і стан соціальної ситуації, і рівень матеріально-технічного і навчально-методичного забезпечення педагогічного процесу, і підготовленість до його проведення педагогів.

6. Принцип інтеграції зусиль найближчого соціального оточення. Успіх корекційної роботи з дитиною без співпраці з батьками або іншими дорослими, без опори на взаємостосунки з однолітками залежно від характеру відхилення в розвитку і поведінці є або недостатньо ефективним, або безрезультатним.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Мотивація навчальної діяльності
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  10. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  11. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  12. S. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи корекційно-педагогічної діяльності | Методи педагогічної корекції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.