МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
Part III(… адрес интернет-странички с видеороликами…) CIVIL ENGINEERING (02:12) PRE-LISTENING 1. Do you know the following words? Can you guess the meaning of any of them? Study the meaning of the words: “hydraulic”, “principle”, “be involved into”, “supervision”, “schedule”, “to run a business” (=to manage, to control), “timetable”, “to complete”, “completion”. 2. What are the main three areas that Engineering can be broadly divided into? 3. Can these areas be divided again into sub-disciplines? Yes or No? 4. What does Civil Engineering deal with? WHILE-LISTENING Watch the parts of the video-track and answer the following questions: 00:00 – 01:03 5. Who and what is the speaker? 6. How many sub-disciplines does he mention? 7. What are they? 01:04 – end 8. What principles are used to create a design? 9. What activities are engineers involved into during their everyday life? POST-LISTENING 10. Summarize the information of the video-track by filling each gap with a suitable word:
ELECTRICAL ENGINEERING (03:10) PRE-LISTENING 1. Do you know the following words? Can you guess the meaning of any of them? Study the meaning of the words: “application”, “broad” (field), “to encompass” (=to include), “power” “optic communication”, “to simplify”(=to make something easier to use), “to contribute”, light bulb”, “smoke-alarm”, “drought”, “age” – “aging”, “gadget”. 2. What does Electrical Engineering deal with?
|
|||||||||
|