Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






WHILE-LISTENING

Listen to the video without watching and answer the following questions:

3. What are the people talking about? Complete the heading.

4. How many speakers are there?

Watch the video-track and answer the following questions:

5. Put the names of the speakers in the order of appearance in the track (1, 2, 3, ….):

Ryan Patterson
Renae S. Tichy
Chris Nieport
Sean A. Falkowski
Ben Staub Jr.
Margaret M. Middleton
Dave Myszka
Susan Kotowski
Jeft Wolff

6. Where do all the speakers work?

Watch the parts of the video-track and fulfill the following tasks:

00:01 – 00:19

7. Complete the following text with the words that you hear:

If you like to (1) __________ yourself, you like to take (2) __________ things apart and then back together, if you (3) __________ to see how something works just for sake of doing it, I think (4) __________ __________ would be what you like to do.

00:51 – 01:05

8. Complete the following text with the words that you hear:

Engineering (1) __________ would be a good major for someone who doesn’t just like to come up with an answer on paper or on a (2) __________ but likes to take it on the next (3) __________ and turn it into practical (4) __________ and come up with that final (5) __________ .

01:14 – 01:33

9. Complete the following text with the words that you hear:

I wanna* be in a (1) __________ , I want to work with other (2) __________, I wonna to, actually, work with my hands. …………… I want to see all those seriously on (3) __________ and I think people we actually wanna see help develop ideas, but actually see those ideas (4) __________ to life. I think that what (5) __________ __________ is all about.   * wanna (American slang) = want to

01:44 – 01:54

10. Complete the following text with the words that you hear:

Do you like Math and (1) __________? Do you find (2) __________ interesting? Do you find (3) __________ interesting? If you do – this is for you!

Watch the whole video-track again and answer the following questions:

11. Who … :

says that an engineer likes to see how things work?
says that an engineer likes to take things apart?
says that an engineer likes to create things?
mentions any of disciplines that can be taught at school or university?
says about the difference between working on a computer and working at a plant?

POST-LISTENING

Make a list of things that a person who wants to become an engineer in the sphere of Engineering Technology must like / or be interested in / or be good at:

“A future engineer must … “.

 

 

MATERIALS AND THEIR PROPERTIES

Part I

1. Do you know the following materials? Match the materials to their definitions below:

glass plastic metal
a type of solid substance that is usually hard and shiny, that conducts heat and electricity.
hard, transparent substance (material), produced by mixing sand with soda by glass-blowing process; usually used in windows.
a light strong material that is made with chemicals and is used for making many different kinds of objects.



Переглядів: 313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Part III | What can be made of these materials?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.