МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ex. 6 Read the following sentences according to the stress-marks. Comment on the usage of FR.1 You’re not the man who telephoned last night, are you? - Last night? No. Sorry. 2 You haven't got a mirror here, have you? - I don't think I have. 3 He’s fast but he isn’t ail that fast, is he? - Well, not all that fast. 4 Well, Miss Todd, it hasn't taken you long to, get to know everyone, has it? - Oh, no, Mr. King. 5 You don't walk to work do you, Peter? -Me? I’ve got the car. 6 You're rather young to be in such a high position, aren't you? - Oh, I don't think so. 7 You get your holidays, don't you? - Only a fortnight. 6 That doesn't matter. - Doesn't matter? I should say it does matter.
Unit 10 Rising-Falling Tone
Rise-Fall particularly shows: 1 That the speaker is greatly impressed favorably or unfavorably (according to the context). e.g.: He shot an elephant. - Did he? What do you think of my roses? - Aren't they lovely? For this purpose RF is often used in echoing. e.g.: I’ve written all my letters. - All of them? 2 The speaker often expresses a quizzical feeling e.g.: I'll never talk to him again. - Won't you? Sometimes the speaker sounds mocking or impatient. e.g.: Charles was rather a bore tonight. - Isn't he always, 3 This tone may give an utterance a note of challenge or antagonism. e.g.: Who on earth will do it? - We'll do. Ex. 1 Model:No. ________
________
Ex. 2 Model: Really. ________
________
Ex. 3 Model: Probably. ________
________
Ex. 4 Reproduce the utterances observing the Rising-Falling nuclear tone. Comment on the use of RF in these utterances.
I’m going to give everything up. - It's a silly thing to do. I quarreled with Ann the other day. - I’m surprised at you. Do you know how to operate this machine? – Perfectly. Is it a big house? - It's huge. Can you or Helen type these letters? - I can do it. Can you finish it alone? - I'm sure I can. What do you think of it? I can go. He can come. Certainly. Easily.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|