МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||
The structure of the intonation groupsThe stressed and unstressed syllables within a tune form several component parts according to their position and function in the tune: the prehead, the head, the nucleus, the tail. Pre-head – Head – Nucleus – Tail (Pr) – (H) – (N) – (T) The pre-head: Unstressed syllables before the head. The head: The section from the first fully stressed syllable (called the onset syllable) up to –– but not including the nucleus. The nucleus: The syllable which gets the strongest stress, associated with significant pitch movement (kinetic stress). This stress is called the nuclear, or tonic stress, and is almost always found in a notional word in utterance final position. The tail: Whatever syllables follow the nucleus, they continue with the pitch pattern of the nucleus. The number of the component parts in a tune may vary. The only indispensable element of a tune is the nucleus. The other components may or may not be present in a tune. This depends on the length of the utterance, the phonetic structure of the words (monosyllabic or polysyllabic) and the number of prominent words in it. For example:
Table 1 - The structure of the intonation group
Ex. 1 Compare the semantic prominence of the syllables bearing high, mid and low static tones. 1 I think you are being very silly. 2 Sometimes we’d get our clothes wet | and the nurse would get very cross. 3 Take your car with you, | if you’ve got one | choose a good ho tel | and you are sure to spend a thoroughly en joyable time. 4 Let me see, | half past e leven. 5 You can walk up and down the front, | listen to the band on the pier | and do more or less anything you like.
Ex. 2 Indicate the semantic centre in the following utterances by a kinetic tone. 1 When you get the key | go to my room | and look in the cupboard | and in there | you’ll find a round tin | with another key in it. 2 You come out at the car park | and turn right | and after you’ve got a little way | you’ll come to the roundabout.
|
||||||||||||||||||||||||
|