МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ex. 4 Read out the mini-dialogues conveying the suggested attitude.1 A: What are your plans for the holiday? – B: I haven’t made up my mind yet. (serious, neutral) 2 A: Why have you refused to come? – B: I was unwell (reserved). 3 A: Why was Jack reported to the police? – B: He stole a suitcase! (involved). 4 A: What do you think of my jacket? – B: It suits you perfectly! (enthusiastic) 5 A: I like that crystal bowl. – B: Which do you mean? (cool, phlegmatic) 6 A: That pen is useless. – B: Would you borrow mine? (friendly) 7 A: What shall I do about the letter? – B; Forget it! (strong, insistent) 8 A: Let’s meet another day. – B: Could I talk to you now? (strong, expecting confirmation) 9 A: When shall I come? – B: Come as soon as you can. (disinterested, cool) 10 A: It’ll take too much time. – B: Will you stick to the point? (insistent). 11 B: Have you met Bess lately? – B: Not since last Sunday. (weighty, serious). 12 A: The most common name in the world is Mohammed. – B: Where did you read that? (neutral) 13 A: What does it cost? – B: More than you think. (protesting, irritated). 14 A: How did you get to the office? – B: I walked. (reserved, calm) Ex. 5 Show the movement of the voice graphically: Low Fall only: Where? Low Fall +tail: Yes, Mary. Low prehead +Low Fall (+tail): He’s a teacher. (Low Prehead+) High Head+ Low fall (+tail): How much does it cost? --More than you can afford. (Low prehead+) Stepping head +Low Fall (+tail): Alice was beginning to get very tired. (Low prehead+) High Fall) (+tail): Much too expensive. Ex. 6 a) match the right verbal context with the answer; b) pronounce the drills with the tone variety proposed in the left column; c) choose the right epithet describing the way you sound. Table 8
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|