Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Рухливі ігри

Вправи на релаксацію і подих

«Бійка». Розслабити м'язи нижньої частини обличчя і рук.

«Ви з другом посварилися. От-от почнеться бійка. Глибоко вдихніть, міцно-преміцно стисніть щелепи. Пальці рук зафіксуйте в кулаках, до болю вдавіть пальці в долоні. Затамуйте подих на кілька секунд. Задумайтеся: а може, не варто битися? Видихніть і розслабтеся. Ура! Неприємності позаду!»

Цю вправу корисно проводити не тільки з тривожними, але і з агресивними дітьми.

«Повітряна кулька». Зняти напругу, заспокоїти дітей.

Усі граючі стоять чи сидять у колі. Ведучий дає інструкцію: «Уявіть собі, що зараз ми з вами будемо надувати кульки. Вдихніть повітря, піднесіть уявлювану кульку до губ і, роздуваючи щоки, повільно, через відкриті губи надувайте її. Стежте очима за тим, як ваша кулька стає усе більше і більше, як збільшуються, ростуть візерунки на ній. Уявили? Я теж уявила ваші величезні кулі. Дуйте обережно, щоб кулька не лопнула. А тепер покажіть їх один одному». Вправу можна повторити 3 рази.

«Корабель і вітер». Настроїти групу на робочий лад, особливо якщо діти втомилися.

«Уявіть собі, що наш вітрильник пливе по хвилях, але раптом він зупинився. Давайте допоможемо йому і запросимо на допомогу вітер. Вдихніть у себе повітря, сильно втягніть щоки... А тепер голосно видихніть через рот повітря, і нехай вирветься на волю вітер який підганяє кораблик. Давайте спробуємо ще раз. Я хочу почути як шумить вітер!»

Вправу можна повторити 3 рази.

«Подарунок під ялинкою». Розслаблення м'язів обличчя, особливо навколо очей.

«Уявіть собі, що незабаром новорічне свято. Ви цілий рік мріяли про чудовий подарунок. От ви підходите до ялинки, міцно замружуєтесь робите глибокий вдих. Затаїть подих. Що ж лежить під ялинкою? Тепер видихніть і відкрийте очі. Просто диво! Довгоочікувана іграшка перед вами! Ви радієте? Посміхніться».

Після виконання вправи можна обговорити (якщо діти захочуть), хто про що мріє.

«Сопілочка». Розслаблення м'язів обличчя, особливо навколо губ.

«Давайте пограємо на сопілочці. Неглибоко вдихніть повітря, піднесіть сопілочку до губ. Починайте повільно видихати, і на видиху спробуйте витягнути губи в трубочку. Потім почніть спочатку. Грайте! Який чудовий оркестр!»

Усі перераховані вправи можна виконувати в класі, сидячи чи стоячи за партами.

 

Етюди на розслаблення м 'язів

Приведені нижче етюди рекомендовані і корисні для різних категорій: тривожних, аутичних, агресивних.

«Штанга».Варіант 1. Розслабити м'яза спини.

Зараз ми з вами будемо спортсменами-важкоатлетами. Уявіть собі, що на підлоги лежить важка штанга. Зробіть вдих, відірвіть штангу від підлоги на витягнутих руках, підніміть її. Дуже важко. Видихніть, штангу на підлогу, відпочиньте. Спробуємо ще раз».

Варіант 2. Розслабити м'яза рук і спини, дати можливість дитині відчути себе успішною.

«А тепер візьмемо штангу легше і будемо піднімати її над головою. Зробили вдих, підняли штангу, зафіксували це положення, щоб судді зарахували вам перемогу. Важко так стояти, киньте штангу, видихніть. Розслабтеся. Ура! Ви всі чемпіони. Можете поклонитися глядачам. Вам усі аплодують, поклоніться ще раз, як чемпіони».

Вправу можна виконати кілька разів.

«Бурулька». Розслабити м'яза рук.

«Хлопці, я хочу загадати вам загадку:

У нас під дахом

Білий цвях висить,

Сонце зійде,

Цвях впаде.

Правильно, це бурулька. Уявіть собі, що ми з вами артисти і ставимо виставу для малят. Диктор (це я) читає їм цю загадку, а ви будете зображувати бурульки. Коли я прочитаю перші два рядки, ви зробите вдих і піднімете руки над головою, а на третій, четвертий - опустіть розслаблено руки вниз. Отже, репетируємо... А тепер виступаємо. Здорово вийшло!»

«Шалтай-Болтай». Розслабити м'язи рук, спини і грудей.

«Давайте поставимо ще одну маленьку виставу «Шалтай-Болтай».

Шалтай-Болтай

Сидів на стіні.

Шалтай-Болтай

Звалився уві сні.

Повертаємо тулуб вправо-вліво, руки при цьому вільно бовтаються, як у ганчіркової ляльки. На слова «звалився уві сні» - різко нахиляємо корпус тіла вниз».

«Гвинт». Зняти м’язові затиски в області плечового поясу.

«Діти, давайте спробуємо перетворитися на гвинт. Для цього поставте п’яти і носки разом. По моїй команді «Почали» будемо повертати корпус то ліворуч, то праворуч. Одночасно з цим руки будуть вільно випливати за корпусом в тому ж напряму. Почали!.. Стоп!»

Етюд може супроводжуватися музикою Н.Римського-Корсакова «Танець блазнів» з опери «Снігурка».

«Насос і м’яч». Розслабити максимальну кількість м’язів тіла.

«Діти, розбийтеся на пари. Один з вас – великий надувний м’яч, інший насосом надуває цей м’яч. М’яч стоїть, обм'якнув усім тілом, на напівзігнутих ногах, руки, шия розслаблені. Корпус нахилений трохи вперед, голова опущена (м’яч не наповнений повітрям). Гравець починає надувати м’яч, супроводжуючи рух рук (вони качають повітря) звуком «з». З кожною подачею повітря м'яч надувається усе більше. Почувши перший звук «з», він вдихає порцію повітря, одночасно випрямляючи ноги в колінах, після другого «з» випрямився тулуб, після третього - у м'яча піднімається голова, після четвертого - надулися щоки і навіть руки відійшли від боків. М’яч надутий. Насос перестав накачувати. Гравець висмикує з м'яча шланг насосу. З м'яча із силою виходить повітря зі звуком «ш». Тіло знову обм'якло, повернулося у вихідне положення». Потім граючі міняються ролями.

 




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Як грати з тривожними дітьми | Ігри, що сприяють розслабленню

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.