Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вправа № 6

Перепишіть та перекладіть письмово 1-3 абзаци тексту.

 

Пояснення до тексту:

 


niche tourism – спеціалізований туризм;

consumption – споживання;

significant – важливий, значний;

purchase – покупка;

in the vicinity of – поблизу;

winery – винний завод;

pursuit – пошук;

vineyard – виноградник;

whereas – в той час як;

beneficial – вигідний.


 

1.Garden tourism is a type of niche tourism involving visits or travel to botanical gardens and places which are significant in the history of gardening. Garden tourists often travel individually in countries with which they are familiar but often prefer to join organized garden tours in countries where they might experience difficulties with language, travel or finding accommodation in the vicinity of the garden.

2. Michel de Montaigne was one of the earliest garden tourists to record his impressions of gardens (1580). At the start of the twenty-first century Britain had the largest number of gardens open to the public for tourist visits: over 3,500 gardens are listed in Gardens of England and Wales Open for Charity.

3.Culinary tourism is valued by tourism industry professionals as one of the most popular niches in the world’s tourism industry. Culinary tourism is defined as the pursuit of unique and memorable eating and drinking experiences, according to the International Culinary Tourism Association. Culinary tourism differs from agritourism in that culinary tourism is considered a subset of cultural tourism whereas agritourism is considered a subset of rural tourism.

4. Culinary tourism is not just experiences of the highest caliber – that would be gourmet tourism. This is perhaps best illustrated by the notion that culinary tourism is about what is unique and memorable, not what is necessarily pretentious and exclusive. Similarly, wine tourism and beer tourism are also regarded as subsets of culinary tourism.

5.Wine tourism refers to tourism whose purpose is or includes the tasting, consumption or purchase of wine, often at or near the source. Wine tourism can consist of visits to wineries, vineyards and restaurants known to offer unique vintages, as well as organized wine tours, wine festivals or other special events.

6. Many wine regions around the world have found it financially beneficial to promote such tourism; accordingly, growers associations and others in the hospitality industry in wine regions have spent significant amounts of money over the years to promote such tourism. This is true not only to "Old World" producers (such as Spain, Portugal, France or Italy), but also for the so-called "New World wine" regions (such as Australia, Argentina, Chile, the United States or South Africa), where wine tourism plays an important role in advertising their products.




Переглядів: 278

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вправа № 7 | Вправа № 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.