Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сторінка 293 підручник Скрипченко.

20. Потреба – це необхідність, потреба чого-небудь для людської життєдіяльності.

Існує кілька класифікацій видів потреб особистості.

Першим, розібратися в цьому питанні і виявити роль людських потреб, був Абрахам Маслоу. Він назвав своє вчення «ієрархічної теорією потреб» і зобразив у вигляді піраміди. Психолог дав визначення поняття і класифікував види потреб. Він структурував дані види, розташувавши їх у висхідному порядку від біологічних (первинних) і до духовних (вторинних).

1. Первинні – це вроджені потреби, вони спрямовані на здійснення фізіологічних потреб (дихання, їжа, сон)

2. Вторинні – це придбані, соціальні (любов, спілкування, дружба) і духовні потреби (самовираження, самореалізація).

Ці види потреб по Маслоу взаємопов'язані. Вторинні можуть з'явитися тільки за умови задоволення нижчих потреб. Тобто людина не може розвиватися в духовному плані, якщо у нього нерозвинені фізіологічні потреби.

Пізніша класифікація була заснована на першій версії, але трохи вдосконалена. Відповідно до цієї класифікації були виділені наступні види потреб у психології:

1. Органічні – пов'язані з розвитком особистості та її самозбереженням. Вони включають в себе велику кількість потреб, таких як кисень, вода, їжа. Ці потреби присутні не тільки у людей, а й у тварин.

2. Матеріальні – припускають використання продукції створеної людьми. До цієї категорії належить житло, одяг, транспорт, тобто все, що необхідно людині для побуту, роботи, відпочинку.

3. Соціальні. Цей вид людських потреб пов'язаний з життєвою позицією, авторитетом і потребою людини в спілкуванні. Індивідуум існує в соціумі і залежить від його оточення. Це спілкування урізноманітнює життя і робить її більш безпечною.

4. Творчі. Цей вид потреби людини являє собою задоволення художньої, технічної, наукової діяльності. Є безліч людей у світі, які живуть творчістю, якщо заборонити їм творити вони зачахнуть, їх життя втратить всякий сенс.

5. Моральне і психічне розвиток. Сюди входять всі види духовних потреб і мається на увазі зростання культурно-психологічної характеристики особистості. Людина прагне стати високоморальним і морально відповідальним. Часто це сприяє його залученню до релігії. Психологічний розвиток і моральне вдосконалення стають домінантою для особистості досягла високого рівня розвитку.

Крім того в психології застосовується наступна характеристика видів потреб:

· цілісні і фрагментарні потреби. У цілісному вигляді присутній три сторони потреби: об'єктивна потреба, відчуття браку і спонукає напругу. Фрагментарні – це ті, в яких одна з цих складових відсутня;

· нижчі і вищі. Нижчі – це природні потреби людини, вищі – духовні

· психологічні та фізіологічні. До психологічних належить потреба у прийнятті, у спілкуванні. Фізіологічні спрямовані на задоволення життєвих потреб;

· базові і немає. Базові – основні види потреб, без яких існування неможливо, а без НЕ базових можна обійтися.

· реальні і вигадані. Реальні потреби – це здорові, адекватні запити. Вигадані – це ті, в яких немає особливої потреби, людина сама собі придумує нереальні, несвоєчасні потреби.

Розбираючись у своїх потребах, ви ніколи не помилите

21.Основними характеристиками мотиваційної сфери особистості є:

різноманітність мотивів;

множинний характер;

гнучкий характер;

існування певної ієрархії;

наявність структури;

стійкий характер мотивів;

динамічність мотивів;

мотиваційна сила

Під різноманітністю мотивів мається на увазі велику кількість існуючих спонукань до дій.

Множинність пов'язана із збільшенням самих потреб, способів і засобів для задоволення таких потреб.

Гнучкість мотивація обумовлена ​​тим, що кожна особистість може різними способами і засобами задовольняти подібні людські потреби.

Ієрархічність ж мотивів неминуча, оскільки в кожній мотиваційній структурі є свої чільні, домінуючі, а є ті, які грають другорядну роль, і їх задоволення не ставиться людиною на психологічному рівні первісними. Кожна з потреб задовольняється послідовно, починаючи з самих низинних - фізіологічних.

Наявність структури мотивація неминуча, тому як кілька потреб можна об'єднати в одну мотивацію. Наприклад, органічні потреби (це мотив) об'єднує у собі кілька потреб - в їжі, воді і пр.

Стійкий характер увазі під собою тривале збереження мотивів, які не зникають після задоволення тих чи інших потреб. Мотиви можуть тільки кілька зазнавати зміни, вимагати більш досконалих способів свого задоволення. Наприклад, матеріальні мотиви з часом можуть бути задоволені все більшою кількістю грошей і матеріальних благ.

А динамічність визначається зміною сили та пріоритетності мотивів, тому як в залежності різних факторів змінюється внутрішнє ставлення людини до своїх потреб - якісь спонукання починають домінувати, інші йдуть на другий план.

Однак, слід розуміти, що характеристика мотиваційної сфери особистості включає в себе також визначення видів мотивацій: ситуаційні мотивації, що включають в себе фактори. Спонукаючі індивіда до дій в залежності від певних ситуації. Такі ситуації можуть виникати раптово залежно від вчинків і дій інших людей (колег, підлеглих, рідних, ворогів), від соціального стану і навіть від настрою конкретної людини; диспозиційні мотивації, це внутрішні мотивації особистості, які формуються залежно від трудової діяльності людини, його матеріальних, духовних і фізіологічних потреб. Але, незалежно від виду мотивації, метою є, знову ж, задоволення потреб.

Однак, мотиваційна сфера особистості тільки лише з одного боку характеризує індивіда. Крім даної сфери існує і емоційні, вольові та інтелектуальні моменти, які взаємопов'язані між собою, не можуть існувати окремо.




Переглядів: 426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Свідомість і несвідоме в особистості людини | Психологічна структура особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.