Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура доходів державного бюджету України

Тема 2. Податкова система і податкова політика

Місце податків в системі державних доходів

Перш ніж дати визначення поняттю „податкова система” і розглянути основи її побудови, слід звернути увагу на те, що державні доходи можуть формуватись різними методами, серед яких саме податковий має найбільше бюджетне значення.

Відповідно до бюджетної класифікації в Україні доходи державного бюджету в 2015 році поділяються на:

Таблиця 2.1

Структура доходів державного бюджету України

Статті доходів Характеристика статей доходів державного бюджету на 2015 рік Сума млрд. грн. Частка, %
Податкові надходження Податок на прибуток підприємств – 32,9 млрд. грн.; Податок на доходи фізичних осіб – 42,3 млрд. грн.; ПДВ – 157,9 млрд. грн., з них від: вироблених в Україні – 87,6 млрд. грн.; ввезених товарів – 126,4 млрд. грн.; (бюджетне відшкодування ПДВ – 56,1 млрд. грн. АП: всього – 60,0 млрд. грн., з них від : вироблених товарів – 36,5 млрд. грн.; ввезених товарів – 23,5 млрд. грн; Імпортне мито – 31,4 млрд. грн. Експортне мито – 0,25 млрд. грн. Збори за спеціальне використання природних ресурсів (лісового фонду, водокористування, користування надрами...) – 34,8 млрд. грн. Рентна плата за транспортування, збори на паливно-енергетичні ресурси – 4,5 млрд. грн. Інші податки та збори (екологічний податок-1,5млрд.грн. 365,7 76,8
Неподаткові надходження - частина чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету, - дивіденди, нараховані на державні акції (частки, паї); - державне мито; - орендна плата за майно, ЦМК; - кошти від реалізації надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна Збройних сил України; - плата за ліцензії; - плата за послуги, що надаються бюджетними установами та ін. 100,5 21,1
Доходи від операцій з капіталом - кошти від продажу землі і нематеріальних активів; - надходження від реалізації матеріальних цінностей державного резерву; - кошти від реалізації скарбів, які є пам'ятками історії та культури, майна, одержаного державою в порядку спадкування чи дарування та ін. 0,75 0,2
Офіційні трансферти - кошти, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів; - надходження від секретаріату ООН, ОБСЄ або іншої організації за участь українського контингенту в миротворчих операціях, в рамках програм допомоги ЄС; - надходження в рамках програм допомоги ЄС 3,7 0,8
Цільові фонди - платежі до цільового фонду для забезпечення оборони і безпеки держави, конфісковані кошти від реалізації майна, привласненого корупційними методами 1,6 0,4
Цільові фонди - реверсна дотація 3,6 0,7
Сукупні доходи державного бюджету на 2015 рік (план) 475,9 100%

З числа названих методів формування державних доходів податковий метод є головним, оскільки саме він забезпечує найбільші фінансові надходження до бюджету.


Таблиця 2.2

Основні макроекономічні показники України,млрд. грн.

№ з/п Найменування показника Календарний період
2008 рік 2009 рік 2010 рік 2011 рік 2012 рік 2013 рік 2014 рік 2015 рік (план)* 2016 рік 2017 рік
ВВП 948,06 913,35 1082,57 1302,08 1 411,20 1 444,00        
Доходи Державного бюджету 231,69 225,32 240,62 314,57 346,03 339,18 356,9 475,94    
Доходи Зведеного бюджету 297,84 288,58 314,51 398,31 445,45 442,74 455,9      
Податкові платежі до Державного бюджету 167,88 148,92 166,87 261,61 257,7 235,24        
Податкові платежі до Зведеного бюджету 227,16 208,07 234,45 334,69 340,11 323,43        
Податок на додану вартість 92,1 84,6 86,3 130,1 138,8 128,27 139,0      
Акцизний податок 12,6 17,6 23,0 25,2 27,4 26,36 45,1      
Мито 11,9 6,3 8,6 10,5 13,0 13,26 12,4      
Податок на прибуток підприємств 47,86 32,56 39,97 54,74 55,35 54,32 40,2      
Податок з доходів фізичних осіб 45,90 44,49 51,03 60,22 68,09 72,15 75,2      

*) Граничний обсяг дефіциту Державного бюджету України на 2015 рік заплановано у сумі 63,67 млрд. грн.

 


За недостатності коштів, які отримує держава за рахунок вищеназваних джерел, для фінансування видатків можуть використовуватись грошова емісія або залучатись запозичені кошти.

Грошова емісія як метод фінансування бюджетного дефіциту застосовується лише в країнах з нерозвинутим ринком цінних паперів або в умовах недовіри населення до діючого уряду. Наслідком емісії є інфляція, що негативно впливає на процеси відтворення основного капіталу та життєвий рівень населення, оскільки знецінює оборотні кошти, накопичення для реконструкції та модернізації підприємств, грошові заощадження населення.

Запозичення коштів у міжнародних фінансових організацій державою відбувається у формі кредитів або у вигляді емісії «євробондів» (облігацій зовнішньої державної позики).

Фінансування бюджетного дефіциту за рахунок запозичених коштів не має таких інфляційних наслідків, як грошова емісія, оскільки не відбувається зростання грошової маси не підкріпленої товарним виробництвом. Але в разі досягнення державними займами значного розміру вони можуть негативно впливати на обсяги інвестицій, а також сприяти збільшенню податкового навантаження в майбутньому для їх погашення.




Переглядів: 915

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Вплив тіньової економіки на доходи державного бюджету

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.