Все частіше постає проблема створення і використання логістичних систем розподілу. Такі системи мають на меті організацію постачання до місць попиту тільки необхідної кількості продукту і тільки в потрібний час для того, щоб досягти бажаного рівня обслуговування споживачів за мінімізації витрат на розподіл.
Логістика розподілу ґрунтується на чотирьох засадничих принципах.
1) координація — узгодження дій з розподілу для збалансовування вартості і рівня обслуговування споживачів;
2) організація товаропересування — налагодження руху товарних потоків;
3) точний розрахунок витрат на пересування і збереження товарів;
4) організація рівня обслуговування — спроможність логістичної системи задовольняти потреби споживачів за умовами часу, надійності, зв’язку і зручності.
Головне завдання логістики — оптимізувати ці принципи.
Основними функціями логістики розподілу є: транспортування і обробка матеріалів, обробка замовлень, а також управління товарно-матеріальними запасами.
На формування логістичних систем впливають такі фактори:
— кількість необхідних вихідних і кінцевих продуктів;
— кількість постачальників матеріально-технічних ресурсів і споживачів готової продукції;
— кількість пунктів переробки (обробки) продукції;
— взаємозалежність поставок матеріально-технічних ресурсів і збуту готової продукції;
— фактори самого продукту: вартість, ризик, пов’язаний з купівлею, упаковка, прибутковість;
— вартість(ціна) товарів та чинні стандарти обслуговування.
ТЕМА 12. Організація та контроль маркетингової діяльності на підприємстві