Виділяють три етапи розвитку маркетингу в Україні:
1) до маркетинговий;
2) період активного (в той же час стихійного) зародження маркетингу;
3) період становлення професійного маркетингу.
До маркетинговий період охоплює функціонування українських підприємств до 19991 року і характеризується слабким розвитком процесів обміну. Відділів маркетингу на вітчизняних підприємствах не існувало. Деякі функції маркетингу, пов’язані з розробкою товару, формування асортименту і збутом продукції виконувалися відповідними функціональними підрозділами підприємства (технологічний, конструкторський, відділ збуту).
Період активного зародження маркетингу почався після 1991 року і продовжувався до кінця 90-х років. Відбувалося перетворення відділів збуту у відділи маркетингу або створення спеціальних підрозділів для реалізації функцій маркетингу. З 1992 року у вузах починає викладатися дисципліна «Маркетинг» та підготовка фахівців за спеціальністю «Маркетинг». У 1007 році відбулося створення Української асоціації маркетингу (УАМ).
Період становлення професійного маркетингу почався з кінця 90-х років і характеризується підвищенням професійного інтересу до маркетингу, як провідної функції менеджменту підприємства і посиленням значущості маркетингових досліджень, маркетингового стратегічного планування. Підвищується інтерес до професійної літератури з маркетингу. Створюють професійні асоціації з окремих функцій маркетингу.