МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
О. Г. Поправка Стратегічні пріоритети реформування банківського наглядуКиївський національний торгівельно-економічний університет http://vestnikdnu.com.ua/archive/201264/popravka.html Стратегічним напрямом фінансової політики України є забезпечення стабільності Український ринок банківських послуг все ще має значний потенціал розвитку і тому є привабливим для європейських банків. Проте на поточному етапі розвитку України інтереси вітчизняної банківської системи та іноземних банків не завжди співпадають. На сучасному етапі у країнах ЄС банки сконцентровані на вирішенні проблем з ліквідністю, у тому числі, за рахунок припинення фінансування закордонних філій та дочірніх банків, виведення з коштів з менш розвинених країн. Тоді як першочерговим завданням функціонування банківської системи України є не лише збереження стабільності, а й розширення кредитування реального сектору економіки. Національна банківська система, включаючи банки з іноземним капіталом є підсистемою економіки України, у зв'язку з чим механізми регулювання банківської діяльності мають розвиватися із врахуванням необхідності як забезпечення стабільності банківської системи та захисту інтересів клієнтів банків, так і активної участі банків в реалізації пріоритетних завдань економічного розвитку країни. II. Відповідно до Програми інтеграції України до Європейського Союзу (далі – 1) забезпечення економічного суверенітету України в умовах посилення інтеграції з країнами ЄС; 2) гармонізація інтересів України та її банківського сектору з інтересами країн ЄС в процесі посилення інтеграційних процесів в економіці та банківському секторі; 3) прозорість механізмів проникнення іноземного капіталу в банківський сектор України та його впливу на розвиток вітчизняної економіки та банківської системи; 4) безперервність процесів інтеграції України з ЄС та забезпечення умов підвищення ефективності впливу банківської системи на темпи і масштаби вітчизняного товаровиробництва. Основними напрямками інтеграції банківської системи України до Європейського Союзу є наступні: 1. Забезпечення стабільності та підвищення конкурентоспроможності вітчизняної банківської системи на міжнародних ринках банківських послуг Пропозиції щодо реалізації цього напряму: • вдосконалити існуючі механізм регулювання діяльності банківських установ країни відповідно до вимог стандартів Базельської Угоди про капітал, зокрема Базеля II і Базеля III, та відповідних Директив ЄС щодо власних коштів банків; • підвищити рівень капіталізації банківської системи України за рахунок покращення якості капітальної бази та активного залучення внутрішніх і зовнішніх джерел нарощування власного капіталу банків; • більш активно впроваджувати в банківську практику нові технології надання фінансових послуг з урахуванням передового вітчизняного та закордонного досвіду; • розробити інструментарій підвищення стабільності ресурсної бази банків; • посилити практику управління ризиками банківських установ, що сприятиме зниження системних ризиків роботи банківського сектору в цілому та окремих установ зокрема; • посилити корпоративну відповідальність банківських установ, зокрема відповідальність за захист прав споживачів фінансових послуг та недопущення недобросовісної конкуренції; • врахувати передову світову, в тому числі, європейську практику розбудови мережі фінансової безпеки, зокрема в частині роботи фондів та установ страхування (гарантування) вкладів в банках. 2. Розробка механізму попередження та зниження ризиків,що можуть бути додатково привнесені до вітчизняної банківської системи у зв’язку з розширенням євроінтеграційних процесів, та інструментів його реалізації. Посилення переваг та унеможливлення прояву кризових явищ при інтеграції банківського сектору до європейського співтовариства. Пропозиції щодо реалізації цього напряму: • удосконалити законодавчо-нормативне забезпечення щодо умов і порядку допуску іноземних банків на внутрішній ринок банківських послуг України, зокрема в частині відповідальності материнських установ з країни походження за діяльність їх дочірніх банків в країнах перебування; • удосконалити методику розрахунку нормативів достатності капіталу та вимог до капіталу банків відповідно до вимог Базельської угоди про капітал та відповідних Директив ЄС 1 (1 Оцінюючи стан імплементації рекомендацій Базельського комітету з банківського нагляду необхідно враховувати, що вимоги до якості регулятивного капіталу (зокрема до складових капіталу 1-го рівня) та мінімального рівня його достатності (10% проти 8% у ЄС), які встановлені національним банківським законодавством, є більш жорсткими ніж діючі стандарти ЄС) із наданням банкам часу для адаптації до нових вимог; • удосконалити нормативно-праве забезпечення при здійсненні стрес-тестування банків на основі використання методик, що впроваджені та діють в ЄС; · вести подальшу роботу щодо розбудови системи інструментів мінімізації ризиків діяльності банків, зокрема валютного ризику та ризику ліквідності, із урахуваннямпередового світового досвіду та з метою недопущення використання цих інструментів для посилення тиску на національну валюту України та використання для цілей отримання спекулятивних прибутків;
3. Удосконалення функціонування вітчизняної банківської системи в умовах посилення інтеграції України до європейської економічної спільноти. Пропозиції щодо реалізації цього напряму: · продовжити структурну реорганізацію Національного банку України в частині · сформувати макропруденційний механізм аналізу, моніторингу і контролю · розробити систему ранньої діагностики можливого негативного впливу · підвищити рівень координації цілей та заходів державних органів нагляду за · розробити механізм активізації кредитної підтримки банками розвитку · удосконалити механізм організації і регулювання міжбанківського валютного · продовжити роботу над формуванням місткого внутрішнього ринку боргових
· обмежити валютне кредитування юридичних осіб та заборонити надання · вдосконалити систему інструментів НБУ щодо управління ліквідністю · підвищувати прозорість функціонування банків для відновлення довіри між 4. Розширення присутності українських банків в банківських системах країн Пропозиції щодо реалізації цього напряму: · створити умови для посиленні присутності українських банків в банківських · розробити заходи щодо запобігання відтоку ресурсів банківської системи · забезпечити доступ до світового фінансового ринку шляхом скасування 5. Продовження діалогу із регуляторами банківської діяльності з країн ЄСз Пропозиції щодо реалізації цього напряму: · сприяння укладанню протоколів про взаємодію із органами банківського · сприяти реалізації програм обміну досвідом, навчання та стажування · підвищення рівня координованості заходів макропруденційного нагляду ІІІ. На шляху процесів європейської інтеграції України є низка обмежень, пов’язаних з депресивними тенденціями у вітчизняній економічній системі, проблемами й ризиками банківського сектору України. Серед проблем банківської системи слід відмітити: · значні непогашені зовнішні зобов’язання і залежність платіжного балансу від · низька прибутковість та неоптимальна структура витрат вітчизняних банків; · значна частка проблемних кредитів і великі відрахування до резервів; · дисбаланси у строковій і валютній структурі активів і пасивів, що утруднює · недосконалий ризик-менеджмент; · зависока вартість залучених ресурсів за недостатнього обсягу внутрішніх · вузьке коло надійних і кредитоспроможних позичальників; · несприятливі умови конкуренції за домінування банків з іноземним капіталом в · обмеженість внутрішніх джерел капіталізації банків. Ризики, пов’язані з євроінтеграцією банківської системи України: · посилення конкуренції на ринку банківських послуг; · наростання валютних дисбалансів у структурі активів і пасивів банків; · збільшення розриву між рівнем розвитку фінансового і реального секторів · здійснення банками з іноземним капіталом кредитної політики, яка не завжди • збільшення зовнішньої залежності банківської системи та каналів впливу нестабільності на міжнародних фінансових ринках на ринок банківських послуг України; • посилення циклічності розвитку фінансової системи, що вимагатиме застосування потужних антициклічних заходів банківського регулювання, жорсткішого контролю за рухом капіталу, валютним ринком, макроекономічними фінансовими показниками. ІV Зважаючи на ієрархію цілей економічної політики вдосконалення регулювання банківської системи в процесі євроінтеграції має бути підкорено завданню забезпечення збалансованого економічного розвитку України, а тому вирішуватися на основі: •визначення на державному рівні довгострокових стратегічних пріоритетів • покращання інвестиційного та бізнес-клімату в Україні, що призведе до зростання кількості платоспроможних позичальників, розширюватиме перспективи отримання прибутків банків через активізацію економічної діяльності в країні; • розвитку механізмів спільного фінансування (бюджетного та ринкового) пріоритетних економічних проектів (у формі державно-приватного партнерства); • завершення пенсійної реформи та розбудови небанківського сектору фінансової системи, інститути якого спеціалізуються на концентрації довгострокових ресурсів; • підвищення норми нагромадження, заохочення спрямування нагромаджених фінансових, технологічних та організаційних ресурсів на інноваційні цілі.
Джерело: «Національний Конвент України щодо ЄС»РЕКОМЕНДАЦІЇ учасників Четвертого засідання Робочої групи: «Україна – ЄС на шляху до розширеної зони вільної торгівлі» на тему: ПОТЕНЦІАЛ ЗОНИ ВІЛЬНОЇ ТОРГІВЛІ МІЖ ЄС ТА УКРАЇНОЮ ДЛЯ ЗМІЦНЕННЯ БАНКІВСЬКОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ.
|
||||||||
|