Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Спецiальнi парламентські процедури.

Парламентська процедура - це порядок роботи парламенту. Поняття парламентської процедури включає відповідні шляхи і засоби, з допомогою яких організовується діяльність парламенту. Деякі парламентські процедури відбуваються незвично (нетрадиційно), тому отримали назву спеціальні парламентські процедури.

Парламентські процедури — це встановлений нормами права порядок розгляду і прийняття рішень у парламенті.

Встановлені чинним законодавством процедури розгляду і прийняття актів Верховною радою України можна поділити на загальні і спеціальні.

До загальних парламентських процедур відносять процедури здійснення Верховною радою України функцій, в яких виявляється її соціальне призначення як законодавчого органу держави, а саме процедури законотворення, формування органів судової і виконавчої влади та здійснення парламентського контролю за діяльністю останніх.

Спеціальні парламентські процедури виявляються у спеціальному ускладненому чи спрощеному відносно загальних парламентських процедур порядку розгляду Верховною радою України окремих питань, віднесених до її повноважень. такі процедури розгляду питань і прийняття рішень застосовуються Верховною радою тоді, коли ці питання безпосередньо не обумовлені здійсненням нею законодавчої діяльності, участю у формуванні органів державної влади або здійсненням функцій парламентського контролю.

Спеціальний ускладнений порядок розгляду питань і прийняття рішень застосовується у парламенті з приводу питань, які мають надзвичайно важливе значення для держави та суспільства (наприклад, розгляд і прийняття державного бюджету, імпічмент президента, відправлення у відставку Кабінету Міністрів і т. ін.).

Спеціальний спрощений порядок розгляду питань і прийняття рішень застосовується у Верховній раді з приводу питань, які по суті своїй мають інформаційний, організаційний або представницький формалізований характер (наприклад, заслуховування щорічних і позачергових послань президента України), або питань, які потребують якнайшвидшого розв’язання (наприклад, розгляд питань про запровадження в Україні чи в окремих її місцевостях воєнного або надзвичайного стану, оголошення війни і укладення миру тощо).

Норми, що стосуються правового врегулювання спеціальних парламентських процедур у Верховній раді, містяться в Конституції України, регламенті Верховної ради України та ряді інших актів законодавства України включно із процедурними рішеннями Верховної ради, прийнятими в межах її конституційних повноважень.

Парламентські процедури — це встановлений нормами права порядок розгляду і прийняття рішень у парламенті.

Встановлені чинним законодавством процедури розгляду і прийняття актів Верховною радою України можна поділити на загальні і спеціальні.

До загальних парламентських процедур відносять процедури здійснення Верховною радою України функцій, в яких виявляється її соціальне призначення як законодавчого органу держави, а саме процедури законотворення, формування органів судової і виконавчої влади та здійснення парламентського контролю за діяльністю останніх.

Спеціальні парламентські процедури виявляються у спеціальному ускладненому чи спрощеному відносно загальних парламентських процедур порядку розгляду Верховною радою України окремих питань, віднесених до її повноважень. такі процедури розгляду питань і прийняття рішень застосовуються Верховною радою тоді, коли ці питання безпосередньо не обумовлені здійсненням нею законодавчої діяльності, участю у формуванні органів державної влади або здійсненням функцій парламентського контролю.

Спеціальний ускладнений порядок розгляду питань і прийняття рішень застосовується у парламенті з приводу питань, які мають надзвичайно важливе значення для держави та суспільства (наприклад, розгляд і прийняття державного бюджету, імпічмент президента, відправлення у відставку Кабінету Міністрів і т. ін.).

Спеціальний спрощений порядок розгляду питань і прийняття рішень застосовується у Верховній раді з приводу питань, які по суті своїй мають інформаційний, організаційний або представницький формалізований характер (наприклад, заслуховування щорічних і позачергових послань президента України), або питань, які потребують якнайшвидшого розв’язання (наприклад, розгляд питань про запровадження в Україні чи в окремих її місцевостях воєнного або надзвичайного стану, оголошення війни і укладення миру тощо).

Норми, що стосуються правового врегулювання спеціальних парламентських процедур у Верховній раді, містяться в Конституції України, регламенті Верховної ради України та ряді інших актів законодавства України включно із процедурними рішеннями Верховної ради, прийнятими в межах її конституційних повноважень.

За спеціальними процедурами Верховна Рада України вирішує складні й особливо значущі для суспільства та держави питання. Порядок розгляду питань за спеціальними процедурами визначений Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами.

Розглянемо спеціальну парламентську процедуру на прикладі затвердження указів Президента України про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях, про загальну або часткову мобілізацію, про оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної екологічної ситуації.

Верховна Рада України відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 85 Конституції України затверджує протягом двох днів з моменту звернення Президента України його укази про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її місцевостях, про загальну або часткову мобілізацію, про оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної екологічної ситуації.

Після підписання відповідного указу Президент України негайно звертається до Верховної Ради України щодо його затвердження і подає відповідний проект закону. Верховна Рада України розглядає питання про затвердження такого указу Президента України протягом двох днів з моменту його надходження до парламенту. Народні депутати України для ознайомлення отримують указ разом з проектом відповідного закону.

Питання про затвердження такого указу Президента України розглядаються Верховною Радою України без голосування щодо включення їх до порядку денного сесії, розкладу пленарних засідань сесії, тижневого порядку денного пленарних засідань парламенту. Таке питання може вноситися на розгляд Верховної Ради України без попередньої підготовки в комітетах. Проект закону щодо затвердження указу Президента України розглядається за процедурою першого читання та прийняття закону в цілому.

Цікаво, що Верховна Рада України може прийняти повністю, частково з рекомендаціями та/або відхилити проект закону про затвердження відповідного указу Президента України. Якщо Верховна Рада України затвердила законом указ Президента України частково з рекомендаціями та застереженнями, чинними є ті положення цього указу Президента України, які затверджені Верховною Радою України.

Відповідний указ Президента України набирає чинності після його затвердження Верховною Радою України і негайно оголошується через засоби масової інформації або оприлюднюється в Інший спосіб. У разі відхилення Верховною Радою України законопроекту про затвердження цього указу Президента України, він не набирає чинності.

Голова Верховної Ради України негайно повідомляє Президента України і робить повідомлення через засоби масової інформації про рішення, прийняте парламентом щодо відповідного указу Президента України,

Верховна Рада України згідно з п. 9 ч. 1 ст. 85 Конституції України оголошує за поданням Президента України стан війни чи укладення миру, схвалює рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України.

Отже, наведена спеціальна парламентська процедура визначила спрощений механізм прийняття закону, що дає можливість оперативно вирішувати нагальні проблеми державного управління.




Переглядів: 1105

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та стадії законодавчого процесу. | Депутатські групи i фракції у Верховній Раді України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.