МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Предмет, мета, основні завдання економіки природокористуванняНаціональний університет водного господарства та природокористування Технічний коледж КУРС ЛЕКЦІЙ З дисципліни «Економіка природокористування» КРЕДИТНО-ТРАНСФЕРНА СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ Рівне-2012 УДК 504.064 Затверджено методичною радою Технічного коледжу Національного університету водного господарства та природокористування (Протокол № 1 від 23.02.2012 р.) Рецензенти: Клименко Л.В.,кандидат сільськогосподарських наук, старший викладач кафедри екології Національного університету водного господарства та природокористування; Гакало О.І.,викладач Технічного коледжуНаціонального університету водного господарства та природокористування. Упорядник: Белеля М.О. Курс лекцій з дисципліни «Економіка природокористування» для студентів спеціальності 5.04010602 «Прикладна екологія». – Рівне: Технічний коледж НУВГП, 2012. – с. 175 Курс лекцій з дисципліни «Економіка природокористування» має на меті формування у студентів еколого-економічного світогляду та надання їм відповідних знань, які дозволять майбутнім фахівцям не лише визначати рівень забруднення довкілля, величину завданої йому шкоди, але й вести ефективну цілеспрямовану роботу з його охорони і відновлення. Призначено для студентів спеціальності 5.04010602 «Прикладна екологія». Даний курс лекцій сприятиме засвоєнню студентами знань з дисципліни в повному обсязі.
©Технічний коледж НУВГП ЗМІСТ Вступ. 4 Предмет, мета, основні завдання економіки природокористування 5 Навколишнє середовище і розвиток. 10 Концепція сталого розвитку. 17 Економіко-організаційний механізм сталого розвитку. 25 Природні ресурси в суспільному розвитку. 28 Статистика з раціонального використання природних ресурсів. 37 Економічний механізм в галузі забезпечення охорони і використання надр 44 Управління природокористуванням.. 49 Адміністративні важелі у сфері природокористування. 55 Економічний механізм природокористування. 66 Плата за використання природних ресурсів. 70 Плата за забруднення навколишнього природного середовища 83 Еколого-економічні збитки та методики визначення збитків. 89 Екологізація економіки та ресурсно-екологічна безпека. 105 Екологічний менеджмент. 111 Екологічний аудит. 117 Екологічний маркетинг, інжиніринг, лізинг – ринкові важелі природокористування 125 Економічна та соціальна ефективність природоохоронних заходів 133 Тестові завдання. 141 Перелік тем професійно-орієнтованих наукових доповідей, рефератів 155 Список рекомендованої літератури. 157 ДОДАТКИ.. 160 Вступ
Нині зміни у середовищі проживання людини стають настільки глобальними, що на перший план висувається необхідність регулювання людської діяльності з урахуванням можливостей природних ресурсів. Сучасний етап природокористування – це такий стан взаємодії людини і природи, коли деградація навколишнього середовища справляє дедалі зростаючий вплив на умови життя людей, їх здоров’я, відпочинок, естетичне виховання. Безконтрольне з боку суспільства природокористування стає причиною збідніння природних багатств, різкого скорочення потенційних можливостей відшкодування збитків, завданих природному середовищу. Різке загострення екологічної ситуації продемонструвало неспроможність традиційного механізму природокористування вирішити проблему охорони природи, тому з’явилась необхідність у зміні взаємовідносин суспільства і природи. Це спонукає до пошуків нових форм природокористування. Забезпечення раціонального природокористування в умовах інтенсифікації виробництва вимагає ретельної розробки наукових рекомендацій щодо сучасного стану взаємодії суспільства і природи, які б характеризували інтенсивність наростання антропогенного впливу на природні системи; поліпшення природокористування на основі активізації людського фактора, підвищення відповідальності на всіх рівнях за бережне використання природних ресурсів, удосконалення управління природокористуванням, інтенсифікацію виробництва і раціоналізацію природокористування. Метою даного навчального посібника є допомога студентам у вивченні дисципліни, сприяння кращому засвоєнню теоретичних положень та соціально-економічних аспектів природокористування. Предмет, мета, основні завдання економіки природокористування
|
||||||||
|