Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






З предмету «Українська література»

Завдання для студентів

Стахановського педагогічного коледжу

ІІ курсів спеціальностей «Початкова освіта», «Дошкільна освіта»,

«Музичне мистецтво», «Фізичне виховання», «Соціальна педагогіка»

З предмету «Українська література»

 

1.О. П. Довженко – відомий у світі кінорежисер, письменник. Кіноповісті «Україна в огні», «Зачарована Десна».

Теорія літератури: Кіноповість

Завдання:

v Прочитати кіноповість «Україна в огні»

v Дати письмово відповіді на запитання:

1.Чому «Україна в огні» не сподобалась Сталіну?

2.Який образ є центральним у творі?

3.Визначте тему, ідею, проблематику твору.

4.Дослідіть композицію твору.

5.Підготуйте цитатну характеристику до образів головних героїв твору.

v «Зачарована Десна» - автобіографічний твір. Тема, ідея, сюжет.

v Напишіть твір на одну із тем: «Україна у творчості О. Довженка», «Роздуми

О. Довженка про долю українського народу», «Світ зачарованої Десни», «Українські характери у відтворенні Довженка», «Людина і земля у філософському осмисленні кіномитця і письменника».

 

Еміграційна література

2.Іван Багряний. Український пригодницький роман «Тигролови». Тема, ідея, сюжет, композиція твору.

 

Завдання:

v Прочитати роман «Тигролови»

v Скласти цитатну характеристику членів родини Сірка, Григорія Многогрішного, майора Медвина.

v Розкрийте алегоричну назву твору.

v Твір-мініатюра «Україна, яку бачив Многогрішний»

v Тестові завдання:

1.Для друку й постановки Сталін заборонив твір О. Довженка

а) «Поема про море»

б) «Зачарована Десна»

в) «Воля до життя»

г) «Україна в огні»

д) «Арсенал»

 

2.З ряду недоліків українського народу, зауважених Еріхом фон Краузом, випадає такий:

а) українці не мають державного інстинкту

б) не вивчають своєї історії

в) не бережуть народних звичаїв і обрядів

г) живуть 25 літ негативними лозунгами одкидання Бога

д) мають від слова «нація» лише прикметник

 

3.НЕ Є особливістю композиції кіноповісті «Україна в огні» О. Довженка

а) п’ятдесят епізодів-картин

б) декілька сюжетних ліній

в) елементи драми (діалоги)

г) поділ тексту на три книжки

д) ліричне обрамлення твору

 

4.До МУРу входили

а) Улас Самчук, Тодось Осьмачка, Богдан Рубчак

б) Юрій Яновський, Іван Багряний, Емма Андієвська

в) Віра Вовк, Володимир Винниченко, Богдан Бойчук

г) Євген Маланюк, Іван Багряний, Улас Самчук

д) Микола Зеров, Максим Рильський, Юрій Клен

 

5.Рефреном звучать у романі «Тигролови» слова

а) Ми є. Були. І будем МИ! Й Вітчизна наша з нами.

б) Сміливі завжди мають щастя

в) Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи

г) Чому я не хочу вертатись до СССР?

д) Побавитись з долею в піджмурки.

 

6.Слова …що б ви не думали і як не думали, я хочу лише сказати …, що я чесна людина Григорій Многогрішний сказав

а) майорові Медвину під час допитів

б) майорові Медвину під час зустрічі з ним у тайзі

в) родині Сірків, коли опритомнів від марення

г) Наталці, коли врятував її від ведмедя

д) українкам у хабаровському ресторані

 

7.Зоологічним націоналістом, дияволом в образі людини у романі «Тигролови» названо

а) Григорія Многогрішного

б) Майора Медвина

в) Дениса Сірка

г) Арсеньєва

д) Йосипа Сталіна

Поети-шістдесятники

3.Василь Симоненко – «витязь» молодої української поезії.

 

Завдання:

v Розкрийте зв'язок шістдесятництва та дисидентського руху

v Охарактеризуйте та проаналізуйте поезії «Я…», «Задивляюсь у твої зіниці», «Лебеді материнства».

v Вивчити напам’ять одну з поезій.

 

4.Дмитро Павличко. «Два кольори».

 

Завдання:

v Вивчити напам’ять поезію «Два кольори».

v З якою піснею і якого автора вона співзвучна?

v Про які кольори йде мова? Чому автор обрав саме їх?

v Чому пісня Д. Павличка «Два кольори» стала народною?

v Напишіть твір-мініатюру «Червоне – то любов, а чорне – то журба».

 

5.Іван Драч. «Балада про соняшник».

 

Завдання:

v Вивчити напам’ять поезію «Балада про соняшник».

v Назвіть образи, змальовані у творі.

v Проаналізуйте алегоричність образів соняшника і сонця.

v Кульмінаційна думка поезії.

v Художні особливості поезії.

 

6.Микола Вінграновський – поет, прозаїк, кіномитець. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…».

 

Завдання:

v Вивчити поезію напам’ять.

v Визначте ідейно-художній аналіз твору «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…».

v Яка алегорична, незвична картина постає перед читачем?

v З ким веде розмову ліричний герой?

v Який віршовий розмір у поезії?

v Провідна думка твору.

 

7.Ліна Костенко . «Страшні слова, коли вони мовчать», «Українське альфреско», «Хай буде легко…», «Недумано, негадано», «Маруся Чурай».

 

Завдання:

v Вивчити напам’ять вірш «Українське альфреско». Зробити повний ідейно-художній аналіз.

v Знати основні етапи життя і творчості поетеси.

v Прочитати роман у віршах «Маруся Чурай». Тема, ідея, композиція, характеристика образів твору.

v Тестові завдання:

 

1.Ліна Костенко належить до

а) київської школи поетів

б) нью-йоркської групи

в) шістдесятників

г) «празької школи поетів»

д) київської школи неокласиків

 

2.Прочитайте уривок із роману «Маруся Чурай» Л. Костенко

Ото як вийде, як заграє брівками,

Очима стрельне і туди, й сюди,

У чобітках із мідними підківками,

Зелений верх, козлові переди.

У цих рядах описано

а) Галю Вишняківну

б) Галину матір

в) Марусю Чурай

г) Марусину матір

д) Бобренчиху

 

3.Прочитайте уривок із роману «Маруся Чурай» Л. Костенко

Які тоді були ми безтурботні!

Який він був ласкавий і палкий!

А вже в Полтаві набирали сотні.

А вже Хмельницький зазивав полки

У цих рядах Маруся згадує

а) свого батька

б) Івана Іскру

в) Семена Черкеса

г) Грицька Бобренка

д) Якима Шибилиста

 

4.У кінці твору Марусі Чурай пропонує одружитися

а) Семен Черкес

б) Грицько Бобренко

в) Мартин Пушкар

 

8.Василь Стус. «Мені Зоре сіяла нині вранці», «О Земле втрачена, явись», «Як добре те, що смерті не боюсь я».

Теорія літератури: Тропи.

Завдання:

v Вивчити напам’ять вірш «Як добре те, що смерті не боюсь я».

v Зробити письмово ідейно-художній аналіз поезій «О Земле втрачена, явись» та «Як добре те, що смерті не боюсь я».

 

Проза другої половини ХХ століття.

9.Олесь Гончар. «За мить щастя», «Залізний острів».

Теорія літератури: Новела

Завдання:

v Прочитайте новелу «За мить щастя».

v Опишіть мить кохання між героями.

v Прокоментуйте вислів «Любов перемагає все».

v Продовжіть висловлювання: Новела «Залізний острів» мене змусила замислитися над…

 

10.Валерій Шевчук. «Дім на горі»(повість-преамбула)

Теорія літератури: Бароко, роман-балада

Завдання:

v Прочитайте твір.

v Визначте основні сюжетні лінії.

v Дайте відповідь на запитання

1. Що означає термін «балада»?

2. Чому письменник дає творові підзаголовок «роман-балада»?

3. Якими є особливості сюжету повісті-преамбули?

4. Охарактеризуйте образи повісті-преамбули.

5. Які засоби поетики українського бароко використовує Шевчук у цьому творі?

6. Віднайдіть образи-символи в першій частині роману, розтлумачте їх.

7. Як ви розумієте міф про дім на горі?

8. Які фольклорні легенди та перекази лягли в основу другої частини роману?

9. Які проблеми піднято в «Голосі трави»?

10. Як пов’язуються оповідання другої частини з повістю-преамбулою?

11. Підготуйте реферат за романом В.Шевчука «Три листки за вікном» на такі теми: «Барокова українська людина» (в повісті «Ілля Турчиновський»), «Духовний світ українців в епоху просвітництва», «Духовний світ українців у ХІХ ст.» (за повістю «Ліс Людей»)

12. Прочитайте роман В. Шевчука «На полі смиренному»

 

11.Павло Загребельний. Роман «Диво».

Теорія літератури: Історична правда і художній вимисел

Завдання:

v Прочитайте роман «Диво».

v Визначте тему, ідею, проблематику.

v Охарактеризуйте образ Сивоока. Простежте його становлення як майстра, художника. Чи є цей образ однозначним? Чи є він дещо ідеалізованим, «підтасованим» під основу художньо-філософську і морально-етичну концепцію автора?

v Охарактеризуйте образ Ярослава Мудрого.

 

12.Григір Тютюнник. Новела «Три зозулі з поклоном».

Завдання:

v Прочитайте новели

v Дайте відповіді на запитання:«Три зозулі з поклоном», «Зав`язь»

1. Що головніше в новелі «Три зозулі з поклоном» - зображення подій чи вираження почуттів?

2. Чи традиційно вирішується в цьому творі так званий любовний трикутник?

3. Що означає в народній міфології образ зозулі?

4. Які думки виникли у вас під час прочитання новели «Три зозулі з поклоном»?

 




Переглядів: 1943

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Сучасний літературний процес.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.