Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛЕКЦІЯ 3. Ринок споживачів в туризмі та його аналіз

1. Ринок споживачів та поділ товарів / послуг.

2. Характеристика споживачів в туризмі.

3. Поведінка споживачів на туристичному ринку.

4. Моделювання процесу купівлі туристичного продукту.

5. Моделі споживчих уподобань в туризмі.

 

1.Туристичний маркетинг особливу увагу приділяє дослідженню ринку споживачів туристичних послуг. Таке дослідження починається з 6-ти питань:

1) Що купується? - визначається об’єкт купівлі туристичних послуг;

2) Чому купується? - визначається мета придбання подорожі;

3) Хто купує? – визначається покупець подорожі

4) Як здійснюється процес купівлі туру? – тобто визначаються операції, які виконує клієнт;

5) Коли здійснюється купівля туру? – тобто визначається час.

6) Де здійснюється купівля туру? – визначається місце або тур фірма.

Менеджер тур фірми повинен знати, яке місце займають тур послуги серед інших товарів, при цьому враховуються два варіанти поділу товарів:

а) виділяють:

¾ Товари тривалого користування;

¾ Товари короткострокового користування;

¾ Послуги,включаючи туристичні.

б) виділяють:

¾ Товари повсякденного попиту;

¾ Товари ретельного вибору;

¾ Престижні товари.

2.Характеристика споживачів в туризмі.

Фахівець з туристичного маркетингу повинен знати такі характеристики своїх покупців:

1) Мета купівлі подорожі (основні та додаткові);

2) Визначення ролі людей в родині, оскільки 95% набувачів турів це родини, зокрема: особа-ініціатор; впливова особа; особа, яка приймає кінцеве рішення; особа-покупець; особа-споживач.

3) Як приймається рішення в родину про купівлю подорожі, при цьому враховується поділ родин на 4 типи:

¾ Традиційний – голова –чоловік;

¾ Голова – дружина;

¾ З автономією;

¾ Синкретичні (рішення приймається спільно).

Зі зростанням освіти і доходу більше стає синкретичних родин.

4) Чому приймаються рішення про купівлю подорожі, при цьому враховується цикл родини, який поділяється на 7 періодів з різними потребами в туризмі:

а) незаміжні (неодружені);

б) недавно створені родини (без дітей);

в) повна родина на 1 стадії розвитку (діти до 6 років)

г) повна родина на 2 стадії розвитку (діти старше 6 років)

д) повна родина на 3 стадії розвитку (дорослі діти, які живуть з батьками).

е) бездітна родина;

є) літні одинаки.

3.Є три типи ситуацій поведінки клієнтів в турфірмі:

1) Коли клієнт взагалі незнайомий з пропозиціями турринку

2) Коли клієнт приходить до тур фірми з готовим рішенням

3) Пов'язаний з туристичними терористами.

4.В цьому процесі виділяють наступні етапи:

I. Виникнення потреби: потреба в подорожі виникає під дією внутрішніх та зовнішніх чинників.

Потреба має зростаючу інтенсивність, на певному рівні якої клієнт приймає дії, щоб її задовольнити. Знаючи, як формується потреба, на неї можна впливати стимулююче, що і робить маркетинг.

II. Пошук інформації: якщо потреба достатньо інтенсивна, а тур продукт для її задоволення є наявний і фінансово-доступний, то потреба задовольняється одразу. Але в туризмі через низку причин потребу в подорожі задовольнити одразу неможливо. Тому клієнт починає шукати інформацію, при цьому він може бути:

1) У стані пасивного пошуку. Він спеціально цю інформацію не шукає, але звертає увагу на відповідну інформацію, коли вона йому трапляється.

2) У стані активного пошуку. Коли клієнт використовує такі джерела:

ü Особисті (родичі, знайомі, друзі та ін.)

ü Комерційні (реклама);

ü Громадські (ЗМІ)

ü Емпіричні (власний досвід).

III. Оцінка інформації споживачами.

IV. Прийняття рішення про купівлю подорожі, на що впливають такі чинники:

Ø Соціальні (престижність тощо)

Ø Фінансові

Ø Психологічні

V. Враження після поїздки: в туризмі дуже важливі, оскільки за гарних вражень турист стане вашим постійним клієнтом

 

5.Такі моделі мають метою вияснити можливі реакції туристів на рекламну інформацію про подорожі. Звичайно, такі інформація має вигляд прайс-ліста.

Тури Ціна, у.о. Термін, діб транспорт готель харчування
160 (1) 7 (2х2) А 4* ПП
150 (2) 14 (4х2) АВ-П 2* СН
140 (3) 10 (3х2) А 3* НП
135 (4) 7 (2х2) А 3* НП

 

Оцінку клієнтами такого прайс-лісту на тур послуги можна змоделювати, зокрема виділяють 7 видів моделей споживчих уподобань у туризмі:

1) Домінантна – це тур, який має мінімальну ціну, найдовший термін, найкращий вид транспорту, готелю або тип харчування. Але для тур фірми це може бути орієнтиром на майбутнє щодо розробки нового туру.

2) Модель обмежень – споживач об’єднує тури у дві групи: прийняття та неприйняття для нього. При цьому клієнт встановлює якісь граничні характеристики прийнятного туру. Наприклад, не дорожче 150 у.о., не довше 10 діб.

3) Модель поділу – коли враховується тур, який має перевагу з одного або декількох ознак.

4) Лексико-графічна – клієнт ранжує ознаки за значимістю і відповідно порівнює тури. Наприклад, клієнт обирає 2-і найважливіші характеристики: ціна і термін, при чому термін – в 2 рази важливіший, ніж ціна. Формалізовані міркування клієнта подані в табличці в дужках. Кінцевий результат: А1=4; А2=8; А3=6; А4=4. Отже, клієнт обирає тур №2.

5) Модель ідеальної уяви – клієнт оцінює не позитивні, а негативні характеристики турів, отже обирається тур, який набрав найменше балів.

6) Графічна модель, коли обираються дві характеристики і зображуються в системі координат.

7) Модель впливу маркетингу – полягає у тому, щоб виявити всі побажання клієнта і запропонувати йому тур, який їх максимально враховує.

 




Переглядів: 458

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 2. Система та стратегія маркетингу в туризмі | ЛЕКЦІЯ 4. Вимірювання і прогнозування попиту в туризмі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.