Якщо підприємство нове і господарські операції ще не проводились, то можна відразу починати вести облік. Якщо ж система впроваджується на діючому підприємстві, необхідно ввести залишки на початок звітного періоду.
Скористаємось документом Операція (бухгалтерський і податковий облік). Його можна відкрити за допомогою меню Операції.Панелі функцій.
Натискаємо кнопку Додати і заповнюємо документ, як показано на рисунку.
Пояснення:
– Залишки по рахунках потрібно вводити на початок звітного періоду, наприклад кварталу. Внесемо залишки на початок 4-го кварталу, тобто у полі від: вкажемо дату 30.09.20хх (тобто, останній день 3-го кварталу).
– Вибираємо організацію Наша організація, поле Сума операції не заповнюємо, воно заповниться автоматично після введення даних.
– У полі Зміст пишемо «сальдо».
– Спосіб заповнення – Вручну.
– – На панелі інструментів вкладки Бухгалтерський облік натискаємо кнопку Додати.
– – У полі Рахунок Дт набираємо на клавіатурі 301.
– – У полі Субконто Дт з’являється довідник Статті руху грошових коштів → кнопка Додати → вводимо найменування Каса гривня → Enter (назва занесена в довідник) → Enter (назва каси занесена в поле Субконто Дт).
– – У поліРахунок Ктвибираємо допоміжний рахунок 00. Він не має субконто.
Допоміжний рахунок 00 використовується лише при введенні залишків по рахунках. Сальдо по 00 рахунку завжди дорівнює нулю. Якщо це не так, значить при введенні даних допущена помилка.