МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Лабораторна робота № 2ДОБУВАННЯ Й ВЛАСТИВОСТІ НАСИЧЕНИХ ВУГЛЕВОДНІВ (АЛКАНІВ), ЕТИЛЕНОВИХ (АЛКЕНІВ) ТА АЦЕТИЛЕНОВИХ (АЛКІНІВ) ВУГЛЕВОДНІВ Реактиви й матеріали: Реактиви й матеріали: безводний ацетат натрію; бромна вода; пентан; гексан; натронне вапно; розчин калій перманганату; лакмус, етиловий спирт; концентрована сульфатна кислота; пісок або пемза, карбід кальцію; сульфатна та фуксинсульфітна кислоти; 0,5 %-ний розчин калій перманганату; нітрат аргентуму; амоніак; хлорид купруму ( І ); вата; сода. Дослід 1. ДОБУВАННЯ МЕТАНУ І ВИВЧЕННЯ ЙОГО ВЛАСТИВОСТЕЙ У суху пробірку з газовідвідною трубкою насипають на 1/4 її об'єму суміш із однієї частини безводного ацетату натрію і двох частин натронного вапна (суміш гідроксиду натрію й гідроксиду кальцію). Пробірку закріплюють на штативі з невеликим нахилом у бік пробки і нагрівають на полум'ї пальника. Спочатку нагрівають всю пробірку, а потім сильно нагрівають її нижню частину із досліджуваною речовиною. Коли газ починає виділятися, його пропускають через окремі пробірки із. бромною водою і 0,5 %-ним розчином калій перманганату. Забарвлення цих розчинів не зміниться, що засвідчить нездатність метану до реакцій окислення і приєднання брому за звичайних умов. На закінчення досліду газ підпалюють. Відмічають характер полум'ям (колір, кіптяве чи ні). Розклад ацетату натрію відбувається за таким рівнянням: CH3COONa + NaOH → CH4 + Na2CO3. Рівняння горіння метану таке: CH4 + 2O2 → 2H2O + CO2.
Дослід 2. ВЗАЄМОДІЯ АЛКАНІВ ІЗ БРОМНОЮ ВОДОЮ І РОЗЧИНОМ КАЛІЙ ПЕРМАНГАНАТУ У дві пробірки (окремо) наливають по 2–3 мл бромної води і 2–3 мл 0,5 %-ного розчину калій перманганату. В кожну добавляють по 2 мл гексану (гептану). Енергійно збовтують. Чи змінюється забарвлення бромної води й розчину калій перманганату? Пояснити, з точки зору хімічних властивостей алканів. Дослід 3. ДОБУВАННЯ ЕТИЛЕНУ І ВИВЧЕННЯ ЙОГО ВЛАСТИВОСТЕЙ Добування етилену. У пробірку з газовідвідною трубкою наливають 5–6 мл заздалегідь приготовленої суміші з однієї частини етилового спирту і трьох частин концентрованої сульфатної кислоти і кидають маленький шматочок пемзи для рівномірного кипіння суміші. Пробірку закривають пробкою з газовідвідною трубкою, закріплюють на штативі з невеликим нахилом у бік пробки і обережно нагрівають на полум'ї пальника. Реакція проходить у дві стадії: на першій утворюється етилсульфатна кислота: CH3–CH2OH + HOSO2OH → СH3–СН2OSO2ОH + H2O; на другій — під час нагрівання до температури 170°С етилсульфатна кислота розкладається з виділенням етилену: CH3–CH2OSO2OH → СН2=СН2 + H2SO4.
|
||||||||
|