Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ХАРАКТЕР ВІЙНИ

Війна характеризується переплетінням національно-визвольних та соціальних мотивів. Значним було і релігійне протистояння православ'я і католицизму.

ПРИЧИНИ ВІЙНИ

· Ускладнення соціально-економічної ситуації

(зміцнення великого феодального землеволодіння, посилення кріпацтва, панщина три дні на тиждень своїми кіньми і своєю працею, здача маєтків в оренду євреям, які збільшували повинності і обсяги робіт – євреїв підчас війни вбивали не тому, що вони євреї, а тому, що вони були п'явками на українському тілі);

· Посилення анархічних тенденцій магнатства і слабкість королівської влади(“на Україні править беззаконня”);

· Національно-культурне гноблення українців

(зневажання мови, культури, звичаїв, позбавлення права мати свій суд, адміністрацію, армію);

· Невдоволення міського населення

(міста слабко були захищені від магнатських зазіхань, які вимагали від міщан виконання повинностей і сплати податків);

· Невдоволення реєстрового козацтва

(скасування козацьких прав та привілеїв);

· Розширення впливу Запорізької Січі;

· Посилення релігійного гноблення, утиски та переслідування православних з боку католиків;

· Населення Подніпровської України не знало кріпацтва і не хотіло його приймати.

Особливістю було те, що готовність до повстання поєднувалася із військовою майстерністю. Якщо більшість повстань того часу у Європі не мали організованості та військової сили, то на Україні навіть міщани та селяни вправно володіли зброєю, а козаки складали організоване і озброєне військо.

РУШІЙНІ СИЛИ

Козацтво стало керівною і провідною силою, ядром українського війська.

Селянство взяло активну участь у війні, домагаючись особистої свободи і права володіння землею.

Міщанивідіграли важливу роль в визвольній боротьбі.

Частина української шляхти виступала за обмеження панування польської шляхти і увійшла до нової української еліти.

Православне духовенство підтримало в своїй більшості боротьбу задля забезпечення права на православну віру.

Отже, у визвольній війні взяли участь представники всіх верств українського суспільства, та рушійними силами були козаки, селяни, міщани.




Переглядів: 383

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗНАЧЕННЯ КОЗАЦТВА | ЦІЛІ БОРОТЬБИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.