МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВАНТАЖОПОРШНЕВІ МАНОМЕТРИВантажопоршневі манометри в основному застосовуються для градуювання і перевірки різних видів пружинних манометрів, оскільки відрізняються високою точністю і широким діапазоном вимірювань - від 0,098 до 980 МН/м2 (1-10000 кгс/см2). Принцип дії ватажепоршневих манометрів наступний. На поршень, вільно рухомий в циліндрі, діють дві сили: сила від тиску рідини з одного боку і сила тяжіння встановлених на поршень вантажів з другого боку. При рівновазі поршня тиск: , (2.52) де G – сила тяжіння поршня; G1 – сила тяжіння вантажів, встановлених на поршень; s – площа поршня. Ця формула справедлива лише у тому випадку, коли можна нехтувати силами тертя, які діють на поршень при його русі в циліндрі. Насправді в циліндрі є масло. При опусканні поршня в зазорі рухається (підіймається) рідина, з'являються сили тертя що діють на поршень в протилежному напрямі. З врахуванням їх впливу (2.53) де Т – сила рідинного тертя; åG – сила тяжіння поршня і вантажів. Сила рідинного тертя визначається за формулою , (2.54) де r і r0 – радіуси циліндра і поршня; ∆ – зазор між циліндром і поршнем. Підставляючи значення Т, одержимо . (2.55) Отже, площа поршня, на яку діє тиск (ефективна або робоча площа), буде більшою за фізичну площу на величину, рівну половині площі кільцевого зазору [35]. Величину зазору з достатньою точністю можна визначити по величині швидкості опускання зануреного поршня в циліндрі (рис.2.8). Ця швидкість рівна: , (2.56) де р – тиск на поршень в Н/м2; m – динамічна в'язкість масла в Н∙с/м2; r0 – радіус поршня в см; l0 – довжина поршня в см; D – зазор між поршнем і циліндром. Звідси: , (2.57) Зразковий вантажопоршневий манометр схематично показаний на рис.2.9. Прилад складається з колонки, укріпленої на станині приладу. У колонці є вертикальний циліндричний канал, в якому рухається пришліфований поршень з розміщеною на верхньому кінці тарілкою для установки вантажів. Верхня частина колонки забезпечена воронкою для збору масла, що просочується через зазор між поршнем і циліндром.
Рисунок 2.8 – Схема поршневого манометра
У станині висвердлений горизонтальний канал, в розширеній частині якого рухається за допомогою гвинтового штока поршень 7, ущільнений манжетами. Канал в станині з'єднується з каналом колонки і каналами двох бобишок, призначених для приєднання манометрів, що повіряються. Крім того, з каналом станини сполучений канал воронки 8, яка служить для заповнення системи маслом. Канали мають голчасті вентилі 9-12 для від'єднання їх від каналу станини. Призначення вентиля 13 – спуск масла з приладу. Максимальний тиск, створюваний вантажами,– 4,90 МН/м2 (50 кгс/см2). Для перевірки манометрів на більший тиск користуються поршневим пресом, від'єднавши від приладу поршневу колонку 1 вентилем 10.Як прилад порівняння застосовують зразковий пружинний манометр, приєднуючи його до однієї з бобишок 4, а прилад, що повіряється, - до іншої бобишки. Для вимірювання високого тиску (до 980 МН/м2) застосовуються вантажопоршневі манометри з гідравлічним мультиплікатором (системи Жоховського), схема якого показана на рис.2.10. Такий манометр складається з вантажопоршневого манометра з межею вимірювання 4,9 МН/м2 (50 кгс/см2) і двопоршневого гідравлічного мультиплікатора. Колонка 8 поршневого манометра встановлена у верхній частині корпусу 2 мультиплікатора. Останній має циліндр низького тиску 7 і циліндр високого тиску 3. Ці циліндри мають різні діаметри. Шток поршня 6 низького тиску спирається на головку поршня 4. Простір циліндра 7 над поршнем 6 і сполучений з ним канал колонки 8 поршневого манометра заповнені маслом. Циліндр 3 знаходиться в порожнині корпусу і також заповнений маслом. Поршні 4 і 6, розташовані співвісно і сполучені муфтою, під час роботи приводяться в обертання електродвигуном, сполученим зі шківом 5.
1 – колонка; 2 – поршень; 3 і 8 – воронки; 4 – бобишки; 5 – канал; 6 – тарілка; 7 – поршень; 9 – 13 – вентилі. Рисунок 2.9 – Схема зразкового поршневого манометра
1 – трубка; 2 – корпус мультиплікатора; 3 і 7 – циліндри; 4 – поршень високого тиску; 5 – шків; 6– поршень низького тиску; 8 – колонка поршневого манометра Рис.2.10 – Поршневий манометр з гідравлічним мультиплікатором
Трубка 1 сполучає порожнину корпусу з пресом високого тиску (на схемі не показаний), до якого приєднується пружинний манометр, що повіряється. Рідина, яка нагнітається пресом високого тиску в порожнину корпусу, піднімає поршень 4, і його головка відходить від опорної поверхні торця циліндра високого тиску. При цьому рідина в порожнині корпусу під поршнем високого тиску в трубці 1 і каналах преса, що сполучаються з нею, знаходитиметься під тиском , (2.58) де і ; (2.59) тут sэ.н – ефективна площа поршня низького тиску, м2; sэ.в – ефективна площа поршня високого тиску,м2; p1 – тиск, створюваний вантажопоршневим манометром, Н; G1 – сила тяжіння поршнів низького і високого тиску і сполучених з ними деталей. Тиск р0 малий в порівнянні з kp1. Тому можна вважати, що гідравлічний мультиплікатор збільшує тиск, створюваний поршневим манометром, в p0 раз, тобто р = kp1 Застосування мультиплікатора з постійною k=200 дозволяє створювати тиск 980 Мн/м2 за допомогою поршневого манометра з межею вимірювань 4,9 МН/м2 (50 кгс/см2). Постійні p1 і р0 визначаються шляхом гідростатичного урівноваження з яким-небудь поршневим манометром з відомою ефективною площею поршня або за наслідками вимірювання діаметрів поршнів і їх зважування [35].
|
||||||||
|