Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема № 1: Музеєзнавство як навчальна дисципліна

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З ДИСЦИПЛІНИ

«ОСНОВИ МУЗЕЄЗНАВСТВА»

ЗМІСТ

Вступ до предмету

Музеєзнавство як навчальна дисципліна

1.1. Структура, об’єкт, предмет і методи музеєзнавства

1.2. Історія формування музею

1.3. Музеєзнавство в системі наук

1.4. Ключові поняття музеєзнавства

Музей та його функції. Музейний предмет, його властивості

2.1. Музей та його функції

2.2. Класифікація музеїв

2.3. Музейний предмет ― основа музейної комунікації

2.4. Класифікація музейних предметів

Великі музеї світу

3.1. Британський національний музей

3.2. Лувр

3.3. Ермітаж

3.4. Метрополітен

Музейні скарби України

4.1. Історія розвитку українського музейництва

4.2. Організація музейної справи в Україні

4.3. Визначні музеї України

Музейна мережа Львова

5.1. Історія розвитку музейної мережі міста

5.2. Загальний огляд та класифікація музеїв Львова

5.3. Меморіальні музеї міста

Науково-фондова робота музеїв

6.1. Наукове комплектування фондів музею

6.2. Облік музейних предметів

6.3. Зберігання музейних фондів

 

Експозиційно-виставкова робота музеїв

7.1. Основні поняття

7.2. Методи побудови експозиції

7.3. Оформлення і монтаж експозиції

7.4. Експозиційні матеріали

Екскурсійне обслуговування в музеях

8.1. Суть і значення музейної екскурсії

8.2. Класифікація екскурсій

8.3. Методика підготовки та проведення екскурсії

8.4. Диференційований підхід до обслуговування різних груп музейних відвідувачів

Менеджмент та маркетинг у музейній сфері

9.1. Музейний менеджмент

9.2. Музейний маркетинг

Список рекомендованої літератури


ВСТУП

Опорний конспект лекцій навчальної дисципліни «Основи музеєзнавства» призначений для студентів галузі знань 1401 «Сфера обслуговування» напряму підготовки 6.140103 «Туризм».

«Основи музеєзнавства» є одним з професійно-орієнтованих курсів програми підготовки фахівців з туризму і займає важливе місце в ряді дисциплін циклу професійної підготовки.

Важливою ланкою сучасної туріндустрії є культурно-пізнавальний туризм, невід’ємною частиною якого є музейні заклади. Вони виступають вагомим підґрунтям туристичної інфраструктури, здійснюють потужний вплив на формування туристичної привабливості країни, краю, населеного пункту. Залежно від типу та профілю музеї (історичних, краєзнавчих, мистецтвознавчих, літературних, природознавчих, меморіальних, галузевих тощо) вливаються до глобальної індустрії туризму, стаючи потужною складовою комерційного турпродукту.

Це, об’єктивно, потребує висококваліфікованих спеціалістів, котрі, володіючи понятійно-термінологічним апаратом та практичними навиками, змогли б вповні задовольнити цікавість найдопитливіших туристів незалежно від їх віку, соціального статусу, національної приналежності тощо. Саме формуванню професійних знань, вмінь та навичок в даному напрямку покликана навчальна дисципліна «Основи музеєзнавства».

Музеєзнавство ― це навчальна дисципліна, яка вивчає історію та закономірності розвитку музеїв, їх внутрішню організацію, систему наукового комплектування музейних фондів, документування та зберігання колекцій, а також опрацювання методики побудови музейних експозицій, виставок, різних видів і форм науково-освітньої діяльності музеїв. Музеєзнавство включає теорію та історію музейної справи, музейне джерелознавство, музеографію і методику музейної справи.

Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є музей як історико-соціальна інституція, що здійснює комплектування, облік, збереження, дослідження й популяризацію пам’яток історії та культури, об’єктів природи тощо. Предметом вивчення навчальної дисципліни є історичні передумови і сучасні реалії формування та функціонування закладів музейної мережі, їх спеціалізація, систематизація роботи, роль і місце у туристичній інфраструктурі.

Дисципліна має тісні міждисциплінарні зв’язки з іншими дисциплінами циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки, зокрема «Культурологія», «Краєзнавство», «Історія України», «Органі­зація екскурсійної діяльності», «Туристичні ресурси України», «Психологія», «Філософія».

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Теорія та історія музейної справи

2. Організація роботи музею

Метою викладання навчальної дисципліни «Основи музеєзнавства» є необхідність забезпечити належний рівень підготовки майбутніх спеціалістів знаннями про специфіку, принципи та закономірності історичного і сучасного розвитку музейної інфраструктури; ознайомити з характером фондових зібрань найбільших музеїв світу та України, а також набуття практичних навичок з розробки виставково-експозиційних проектів, рекламно-інформаційних матеріалів, здійснення екскурсійного обслугову­вання тощо.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи музеєзнавства» є:

ü ознайомити студентів з теоретичними засадами дисципліни «Основи музеєзнавства»;

ü сформувати у студентів систему знань про музей в еволюційному розвитку та реаліях сучасності;

ü дати студентам загальне уявлення про мережу світових та українських музеїв;

ü розкрити особливості внутрішньої організаційної роботи музеїв;

ü пояснити специфіку комплектування музейних фондів;

ü з’ясувати основні принципи побудови музейної експозиції;

ü продемонструвати особливості екскурсійного обслуговування в музеях;

ü виявити прогресивні досягнення менеджерських та маркетингових підходів у музейній сфері;

ü показати роль і значення музею в туристичній індустрії;

ü сприяти вихованню у студентів традиції відвідування музеїв із пізнавальною та професійною метою.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

ü основні положення музейної теорії та ключові поняття музеєзнавства;

ü нормативну базу, що регулює музейну діяльність в Україні;

ü класифікацію, типологію та профільність музеїв;

ü етапи формування та сучасний стан музейної мережі у світі та в Україні;

ü процес комплектування, обліку та зберігання музейних фондів;

ü основні правила до оформлення музейних експозицій та підготовки виставкових проектів;

ü технологію підготовки музейної екскурсії;

ü особливості диференційованого підходу до обслуговування різних груп музейних відвідувачів.

вміти:

ü оперувати основними поняттями музеєзнавства;

ü класифікувати музеї за різними критеріями;

ü порівнювати та аналізувати основні тенденції розвитку музейних закладів світу і України;

ü розробляти стратегію рекламно-інформаційної діяльності музею;

ü працювати у складі групи над створенням музейної екскурсії;

ü організувати міні-виставковий проект;

ü застосовувати основні принципи музейної справи під час дослідження діяльності музейних закладів.

У структурі курсу «Основи музеєзнавства» розглядаються питання, пов’язані з історією формування музеїв, його основними функціями, фондовим наповненням, внутрішньою організацією роботи музеїв тощо. Для кращого розуміння функцій музею, його призначення запропоновано тему, присвячену вивченню великих музеїв світу та музейних скарбів України.

Конспект є одним із найважливіших складових елементів методичного забезпечення дисципліни. Він призначений для самостійної роботи студентів і закріплення їхніх знань за темами, підготовки до практичних занять та підсумкового контролю. Опорний конспект лекцій складається із вступу, 9 тем та списку рекомендованої літератури.


Тема № 1: Музеєзнавство як навчальна дисципліна

1. Структура, предмет і об’єкт музеєзнавства

2. Історія формування музею

3. Музеєзнавство в системі наук

4. Ключові поняття в музеєзнавстві

 




Переглядів: 2816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Построение графика ускорения | Структура, предмет і об’єкт музеєзнавства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.