Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Як треба слухати

1. Не уникайте відповідальності за спілкування. Пам’ятайте, що в спілкуванні беруть участь як мінімум дві людини, що поперемінно говорять і слухають. Якщо вам не ясно, про що говорить співрозмовник, дайте йому про це знати: чи уточнюючими питаннями, чи переформулювавши сказане з проханням поправити вас. Адже ніхто не довідається, що його не розуміють, якщо йому не сказати про це.

2. Будьте фізично уважні, тобто слухайте співрозмовника всім тілом. Поверніться обличчям до того, хто говорить. Підтримуйте з ним візуальний контакт. Переконайтеся в тому, що ваші поза і жести свідчать про те, що ви уважно слухаєте. Чи сидите на такій відстані від співрозмовника, що зручно для обох. Пам’ятайте, що той, хто говорить, хоче спілкуватися з людиною, що мислить і почуває а не з кам’яною стіною.

3. Зосередьтеся на тім, що говорить співрозмовник. Пам’ятайте, що будь-яка людина може утримувати сконцентровану увагу в межах тільки декількох хвилин. (Це повинно враховуватись тим, що говорить).

4. Намагайтеся зрозуміти не тільки зміст слів, але і почуття співрозмовника. Декодуйте емоційні відтінки повідомлень. Спостерігайте за невербальними сигналами того, що говорить, тобто проникайте в зміст його інтонації, міміки, жестів і поз. Стежите за тим, як часто той, що говорить дивиться на вас і як він підтримує з вами візуальний контакт. Стежите за тоном голосу і швидкістю мови. Зверніть увагу на те, на якій відстані від вас сидить, а також чи сприяють невербальні сигнали посиленню мови того, що говорить чи суперечать словесному змісту.

5. Дотримуйте схвальної установки стосовно співрозмовника. Чим більше він говорить почуває схвалення, тим точніше він висловить те, що хоче сказати. Будь-яка негативна установка з боку слухаючого викликає у того, хто говорить зайву напруженість, чи, навпаки, непевність і млявість.

6. Намагайтеся виразити розуміння, відчуйте психодинаміку мовного поводження співрозмовника, щоб зрозуміти, що в дійсності він переживає і що намагається сказати. Емоційне схвалення того, що говорить допомагає слухаючому точніше зрозуміти повідомлення.

7. Слухайте самого себе. Слухати себе особливо важливо для забезпечення своєї готовності слухати інших. Якщо ви стурбовані чи роздратовані і ведете внутрішній діалог, ви не здатні слухати, що говорять інші. Якщо це роздратування викликане словами співрозмовника, то краще не затаювати зло, а заперечити йому і по можливості заспокоїти себе, щоб без перешкод вислухати подальші його висловлення.

Слухаючи співрозмовника, ніколи не робіть наступного.

1. Не прикидайтеся слухаючим. Вас швидко викриють: відсутність інтересу і нудьга неминуче проявляться в міміці чи жестах. А нещирість в таких випадках звичайно розглядається як образа. Набагато краще відверто зізнатися, що в даний момент ви не можете слухати, пославшись на нездужання, зайнятість і т.п.

2. Не перебивайте без потреби. Більшість людей перебивають один одного неусвідомлено. Керівники частіше перебивають підлеглих. Чоловіка частіше перебивають жінок. Якщо ви когось перебили, постарайтеся відразу відновити хід думок співрозмовника.

3. Не робіть поспішних висновків. Суб’єктивна оцінка, що проявилася, змушує співрозмовника зайняти оборонну позицію, що відразу ж зводить перешкоду для конструктивного спілкування.

4. Не давайте себе спіймати на передчасних запереченнях. Коли ви думкою не погоджуєтеся з якимсь доводом, те звичайно відразу починаєте формулювати заперечення, тобто перестаєте слухати подальше і чекаєте черги висловлюватися. Потім, увірвавшись у суперечку, ви настільки захоплюєтеся обґрунтуванням своєї точки зору, що не чуєте, як співрозмовник давно говорить вам: “Це і є те, що я намагаюся вам сказати!” Тому вислухуйте опонента уважно і до кінця, а потім уже викладайте заперечення.

5. Не задавайте одночасно занадто багато питань. Це придушує співрозмовника, віднімає в нього ініціативу і цілеспрямованість, змушує зайняти оборонну позицію.

6. Не претендуйте на емоційну проникливість, наприклад, говорячи: “Я прекрасно розумію ваші почуття”. Це знижує довіру до вас. Кращим свідченням того, що ви уважно слухаєте співрозмовника, будуть зауваження: “Ви чимось розчаровані”, “Це дуже прикро” і т.п.

7. Не давайте непроханих порад. Такі ради звичайно дають люди, не здатні надавати реальну допомогу. Насамперед, необхідно встановити, що хоче співрозмовник: спільно порозмірковувати чи одержати конкретну інформацію.

Формування комунікативних навичок вимагає і часу, і терпіння.




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Спілкування як комунікація | Спілкування як взаємодія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.