МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема: Програма виховання і навчання (розвитку) дітей дошкільного вікуПлан 1. Історія створення програми виховання і навчання дітей дошкільного віку. 2. Класифікація сучасних програм. Література 1. Т.І.Поніманська. Дошкільна педагогіка. Навчальний посібник .- К., 2004. – с. 125-129.
Програма виховання і навчання дітей дошкільною віку – це державний документ, який визначає цілі, завдання і зміст роботи з дітьми, враховуючи їх вікові та індивідуальні особливості. В своєму становленні програма пройшла ряд етапів. Перший документ – Інструкція по веденню осередку і дитячого садка – в 1919 р. (зроблена спроба визначити завдання, зміст і методи роботи в дошкільному закладі). В 1929 р. Є.І.Тихеєва видала книгу, яка була, власне, першою програмою для дитячого садка при Ленінградському педінституті (цінні розділи з розвитку мови, ознайомлення з природою). В 1932 р. – перший проект програми для дитячого садка (з двох частин: за видами діяльності і за «організуючими моментами» – суспільно-політичне виховання, трудове, фізичне, музично-рухове, о6разотворча діяльність, математика, грамота, природа, живе слово, гра). Але організуючі моменти гальмували виховну роботу: діти діставали недостатній запас знань про тварин, рослини, життя людей. В 1934 р затверджена вдосконалена програма (включені розділи «Ігри», "Розвиток мовлення і заняття з книжкою та картинкою». Вперше включений внутрішній розпорядок дитсадка з орієнтацією на кожен рік). Недоліки – трудові навички перетворені на трудові процеси, слабкий розділ з розвитку мови, перевантаження пізнавальним матеріалом, недооцінювалась керівна роль педагога. В 1938 р. – вийшло «Керівництво для вихователів» – не врахована проблема навчання дошкільників. У 1953 р. – в зв’язку з введенням навчання в дитячому садку «Керівництво» перероблене. В 1962 р. – затверджена єдина програма виховання дітей раннього і дошкільного віку. В ній ліквідовано міжвікову роз’єднаність у виховному процесі, краще відображена системність у навчанні, визначено режим занять, відпочинку, сну, харчування. У 1969 р. ця програма вдосконалена. Перевидавалась вона в 1975, 1978 рр. В зв’язку з переходом до навчання з 6-ти років, у 1985 р. вийшла нова програма «Типова програма виховання і навчання в дитячому садку» і «Програма виховання і навчання в підготовчій групі». Значні зміни в суспільстві покликали педагогів, психологів шукати нові шляхи у вихованні та навчанні малят. Це такі зміни: - відродження національної культури; - очищення джерел історичної пам’яті; - відновлення принципів демократизації, гуманізації. Концепція дошкільного виховання (1993р.) визначила основні напрямки оновлення дитячого садка: 1. Охорона і зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей. 2. Гуманізація навчально-виховного процесу. 3. Розкріпачення умов життя дітей і педагогів. Тому в 1992-93рр. створено декілька варіантів програм («Малятко», «Дитина»). Основні принципи побудови цих програм: зв'язок знань з життям (ознайомлення дітей з широким колом об’єктів і явищ дійсності); принцип науковості знань (показати достовірні факти і явища в їх розвитку, взаємозв’язках, системі). В освітньому просторі України процес розроблення і затвердження програм для дошкільної освіти регламентується такими законодавчими І нормативними документами: * Закон України «Про дошкільну освіту». * Порядок надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 17.06.2008 № 537, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.07.2008 за № 628/15319). * Лист Міністерства освіти і науки України від 27.05.2010 № 1/9-369 «Щодо порядку розроблення програм для дошкільних навчальних закладів». Подаємо класифікацію програм за різними критеріями.
|
||||||||
|