Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Програма виховання і навчання (розвитку) дітей дошкільного віку

План

1. Історія створення програми виховання і навчання дітей дошкільного віку.

2. Класифікація сучасних програм.

Література

1. Т.І.Поніманська. Дошкільна педагогіка. Навчальний посібник .- К., 2004. – с. 125-129.

 

Програма виховання і навчання дітей дошкільною віку – це державний документ, який визначає цілі, завдання і зміст роботи з дітьми, враховуючи їх вікові та індивідуальні особливості.

В своєму становленні програма пройшла ряд етапів.

Перший документ – Інструкція по веденню осередку і дитячого садка – в 1919 р. (зроблена спроба визначити завдання, зміст і методи роботи в дошкільному закладі).

В 1929 р. Є.І.Тихеєва видала книгу, яка була, власне, першою програмою для дитячого садка при Ленінградському педінституті (цінні розділи з розвитку мови, ознайомлення з природою).

В 1932 р. – перший проект програми для дитячого садка (з двох частин: за видами діяльності і за «організуючими моментами» – суспільно-політичне виховання, трудове, фізичне, музично-рухове, о6разотворча діяльність, математика, грамота, природа, живе слово, гра). Але організуючі моменти гальмували виховну роботу: діти діставали недостатній запас знань про тварин, рослини, життя людей.

В 1934 р затверджена вдосконалена програма (включені розділи «Ігри», "Розвиток мовлення і заняття з книжкою та картинкою». Вперше включений внутрішній розпорядок дитсадка з орієнтацією на кожен рік).

Недоліки – трудові навички перетворені на трудові процеси, слабкий розділ з розвитку мови, перевантаження пізнавальним матеріалом, недооцінювалась керівна роль педагога.

В 1938 р. – вийшло «Керівництво для вихователів» – не врахована проблема навчання дошкільників.

У 1953 р. – в зв’язку з введенням навчання в дитячому садку «Керівництво» перероблене.

В 1962 р. – затверджена єдина програма виховання дітей раннього і дошкільного віку. В ній ліквідовано міжвікову роз’єднаність у виховному процесі, краще відображена системність у навчанні, визначено режим занять, відпочинку, сну, харчування.

У 1969 р. ця програма вдосконалена. Перевидавалась вона в 1975, 1978 рр.

В зв’язку з переходом до навчання з 6-ти років, у 1985 р. вийшла нова програма «Типова програма виховання і навчання в дитячому садку» і «Програма виховання і навчання в підготовчій групі».

Значні зміни в суспільстві покликали педагогів, психологів шукати нові шляхи у вихованні та навчанні малят. Це такі зміни:

- відродження національної культури;

- очищення джерел історичної пам’яті;

- відновлення принципів демократизації, гуманізації.

Концепція дошкільного виховання (1993р.) визначила основні напрямки оновлення дитячого садка:

1. Охорона і зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей.

2. Гуманізація навчально-виховного процесу.

3. Розкріпачення умов життя дітей і педагогів.

Тому в 1992-93рр. створено декілька варіантів програм («Малятко»,

«Дитина»).

Основні принципи побудови цих програм: зв'язок знань з життям (ознайомлення дітей з широким колом об’єктів і явищ дійсності); принцип науковості знань (показати достовірні факти і явища в їх розвитку, взаємозв’язках, системі).

В освітньому просторі України процес розроблення і затвердження програм для дошкільної освіти регламентується такими законодавчими І нормативними документами:

* Закон України «Про дошкільну освіту».

* Порядок надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 17.06.2008 № 537, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.07.2008 за № 628/15319).

* Лист Міністерства освіти і науки України від 27.05.2010 № 1/9-369 «Щодо порядку розроблення програм для дошкільних навчальних закладів».

Подаємо класифікацію програм за різними критеріями.




Переглядів: 4231

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні ланки системи освіти | За концептуальними засадами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.