Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Прес-реліз.

Прес-реліз створює враження про імідж організації. Одна з найпоширеніших помилок в сфері ПР – неправильне написання релізів. Редактори дуже часто розчаровані якістю релізів, які вони отримують. Це, у свою чергу, створюючи неправильне враження про організацію, вносить проблеми в її відносини зі ЗМІ. Помилки при написанні релізів зазвичай грубі, але їх легко виправити. Перш за все, потрібно врахувати наступне:

♦ не можна використовувати в прес-релізі фрази типу: «ми з гордістю повідомляємо, що ....»;

♦ прес-реліз не повинен сприйматися як реклама;

♦ прес-реліз повинен бути написаний у стилі звичайної рукописи, а не в формі ділового листа. Рекомендується уникати специфічних правил написання документів або вживання заголовних букв в тих випадках, коли це абсолютно не потрібно;

♦ прес-реліз слід надсилати певного журналісту.

Найбільш простий спосіб навчитися готувати прес-релізи – ретельно аналізувати техніку написання статей в газеті. Існує кілька базових моментів:

♦ починати прес-реліз слід не зі згадки назви організації або проекту, а з опису її конкретної діяльності. Наприклад, краще написати: «Новий маршрут до Сибіру був запропонований компанією «Аерофлот», замість: «Аерофлот» запропонував новий маршрут до Сибіру»;

♦ вступний параграф повинен коротко узагальнювати все отримання прес-релізу. Редакція щодня отримує сотні прес-релізів, і, цілком ймовірно, вона не має можливості публікувати їх повністю. Тому так важливо з самого початку представити головні змістовні моменти, тоді основна інформація дійде до читачів.

Оптимальна структура прес-релізу включає 7 простих пунктів:

1) предмет – зміст прес-релізу;

2) організація – назва організації;

3) місце розташування організації;

4) переваги – в чому власне полягає новина;

5) адресні групи – хто особливо зацікавлений в даній інформації;

6) деталі – відмінні напрями діяльності організації;

7) реквізити організації (адреса, телефон, веб-сайт).

Якщо прес-реліз займає кілька сторінок (що, в принципі, небажано, переважно обмежитися однією), на першій внизу слід обов'язково зробити позначку «Дивись продовження» і всі їх пронумерувати.

Підготовка прес-релізу – завдання не з легких. Складність полягає в тому, щоб він інформував, а не рекламував. Наведемо кілька практичних рекомендацій щодо складання подібних інформаційних документів. Перш за все ряд загальних зауважень.

У відповідності зі стилем прес-релізу спочатку позначається місяць (прописом), а потім число: Грудень 23. Писати двадцять третє грудня не слід. Якщо ви висвітлюєте яку-небудь подію, не використовуйте слова «вчора», «завтра» і т.п., щоб уникнути неясності при публікації в щотижневих і щомісячних виданнях. Не вживайте в прес-релізі слово «недавно», воно справляє враження «несвіжості» новини.

Наприкінці прес-релізу зазначаються прізвище та ім'я його укладача. У країнах Європи та США дозволено просто вказати ім'я автора, а от, наприклад, у нас видавництво може запросити повне ім'я автора та його телефон, тим самим запобігаючи появу в ЗМІ недостовірної інформації.

Не посилайте абсолютно ідентичні прес-релізи в різні ЗМІ. Надайте кожному виданню оригінальну версію, з урахуванням його галузевої належності та потенційного кола читачів.

Користуйтеся методом «перевернутої піраміди»: людина, ставлячи питання, бажає отримати перш за все саму останню новину. У своєму прес-релізі починайте саме з неї. Потім слід уточнити деталі. Це загальний принцип побудови телевізійних інформаційних програм: анонс – останні новини дня, подробиці – коментарі та роз'яснення до новин. Пам'ятайте, що ніколи не буде наступного разу, щоб справити перше враження. У своєму інформаційному прес-релізі ви повинні подавати відомості в тому порядку, який би вибрав читач, задаючи вам питання в міру виникнення.

Тепер кілька рекомендацій із стилістики:

♦ бажано використовувати короткі речення та прості, зрозумілі слова. Наприклад, краще написати слово «будинок», ніж «резиденція»;

♦ не користуйтеся прикметниками найвищого ступеня, уникайте таких словосполучень, як «найбільш відомий в світі», «лідер серед торгових марок». У прес-релізі повинна міститися тільки фактична інформація;

♦ намагайтеся не вживати вирази типу: «економний», «супер», «швидкий», «надійний», «це збереже ваші гроші» і т.д. Краще розкрити ці поняття з допомогою конкретних характеристик, аргументів, фактів, вказівки переваг. Наприклад: не пишіть в прес-релізі фразу «привабливі кольори», просто вкажіть всю гаму кольорів та їх кількість;

♦ не приводите цитати з виступів лідерів і керівників організації, навіть якщо вони висловилися дуже оригінально і вірно.

На завершення наведемо правила оформлення прес-релізів.

1. Заголовок. Прес-релізу потрібно обов'язково присвоїти заголовок, який би відрізнявся від заголовка ділового листа. У верхній частині прес-релізу слід помістити: «Новини від ...» або «Інформація від ...». Далі – найменування організації або проекту плюс символ або емблема компанії. При написанні заголовка використовуйте один колір. Прагніть, щоб заголовок було максимально простим і ненав’язливим, своєрідною квінтесенцією змісту; воно має ідентифікувати автора, але не рекламувати його. Недоречні занадто «розумні» заголовки.

2. Підзаголовки. Як правило, вони не потрібні, тому що це завдання редактора. Використання підзаголовків важливо у викладі технічних деталей, а також у випадках, якщо в прес-релізі відразу представлено кілька продуктів, наприклад модель А і модель В.

3. Абзаци та інтервали. Усі параграфи, крім першого, починаються з абзацу. Відстань між параграфами – два інтервали.

4. Підкреслювання. У прес-релізі нічого не підкреслюється, тому що інформація, яку слід особливо виділити, друкується курсивом (причому на розсуд редактора, а не автора).

Представлена схема написання прес-релізу прекрасно підходить для викладу інформації про організацію або послуги, що надаються різного типу, але існують види релізів, оформлення яких заснована на дещо інших принципах. Можна виділити, принаймні, шість типів релізів:

1) публікаційний реліз. В ідеалі він повинен бути надрукований на одній сторінці. Чим він компактніше, тим краще, тому що якщо редакція вирішить з якихось причин скоротити текст прес-релізу, то виникає ймовірність появи помилок;

2) допоміжна інформаційна довідка, не призначена для публікації в ЗМІ. Такий прес-реліз призначений для журналіста, щоб він був в курсі діяльності компанії;

3) технічний прес-реліз. Такий вид прес-релізу зазвичай займає дві-три сторінки, але щоб полегшити роботу редактора, слід в якості вступу коротко сформулювати всі зміст прес-релізу, не вдаючись у технічні подробиці і деталі;

4) реліз-резюме. Це такий документ, в якому коротко викладено основні моменти будь-якого звіту, виступи, презентації. У такому прес-релізі потрібно зробити особливий акцент на новини, вказати найбільш важливі події, характеристики;


Читайте також:

  1. Прес-реліз. Повідомлення про захід




Переглядів: 2165

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості ПР-технологій на інформаційному ринку | Інформаційний привід.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.