Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Теорія про насильницьке походження держави

Теорія насильства як певна модифікація органічної теорії в найбільш логічно завершеному вигляді сформувалась також в XIX ст. її творцями були Л. Гумплович, К. Каутський, Л. Вольт-ман, А. Менгер, М.А. Ваккаро, Ед. Дженкс. Основна суть цієї теорії полягає у тому, що саме фізична сила була першопричиною створення держави, але з часом на зміну фізичній силі прийшла економічна перевага.

Найбільш відомим представником цієї теорії є Л. Гумплович. Хоча він не підтримував аналогію соціального і біологічного розвитку, його концепції часто розглядають як соціальний дарвінізм, оскільки в їхній основі стоїть характерний для нього підхід до суспільства як до сукупності груп, які борються за панування. Л. Гумплович стверджував, що історія не знає жодного прикладу, щоб держава виникла не в результаті насильства. Держави, на його думку, виникли шляхом завоювання. Результатом завоювання є передусім рабство: одне плем'я перетворює на рабів інше. Разом із рабством виникає і приватна власність, а потім — осілість, тобто перехід від кочового побуту до землеробства. Панування одного племені над іншим, що встановлюється і тримається силою, пов'язане з рабством і приватною власністю на землю та її продукти і є, за Л. Гумпловичем, первісною державою. Приватна власність як результат первісного фізичного насильства викликає майнову нерівність і поділ суспільства на класи. Переможці утворюють клас можновладців, переможені — клас незаможних. Виникає економічна залежність одних людей від інших і в зв'язку з цим панування племені, спочатку засноване лише на фізичних перевагах, з часом поступово перетворюється на панування суспільного класу, що спирається на економічну могутність. За словами Л. Гумпловича, володар (їхня меншість), з одного боку, і підвладні (їхня більшість), з іншого, — це незмінні ознаки держави. Оскільки діяльність будь-якої держави зумовлює, насамперед, потребу охороняти і зміцнювати відносини панування-підпорядкування, що пронизують суспільне ціле зверху донизу, остільки правильно визначити державу як «організацію владарювання, що природно виникла і призначена для охорони певного правопорядку".

К. Каутський, на відміну від Л. Гумпловича, розглядає завоювання як вихідний пункт у поясненні походження держави. Державу він розуміє як силу, нав'язану суспільству ззовні. На його думку, щоразу при завоюванні виникає поділ на класи, причому не внаслідок поділу громади на різні підрозділи, а об'єднання двох громад, з яких одна стає панівною, а інша — пригніченою і експлуатованою. Апарат же примусу, який створюють переможці для управління переможеними, перетворюється на державу. Щоб утримати в покорі пригнічений народ, створюються державні органи, приймаються закони. Ед. Дженкс вважав, що виникнення держави або політичного суспільства слід шукати в розвитку військового мистецтва, Л. Вольтман — в орді, яка під час війни, завдяки спільному наступу і необхідності спільного захисту, що стають причиною виникнення централізованого керівництва, перетворюється на державу. Теорію насильства певною мірою підтримував І. Франко, але щодо виникнення держави він більше поділяв погляди К. Маркса і Ф. Енгельса — родоначальників матеріалістичної теорії походження держави.




Переглядів: 1517

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Органічна теорія походження держави | Матеріалістична (економічна) теорія походження держави

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.