Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Жанрові характеристики медіакритики

 

Закономірності творчого процесу у медіакритиці, як і в журналістиці, реалізуються у різних більш-менш усталених формах літературної продукції. У межах різних потоків журналістської інформації існують вироблені практикою, історично сформовані жанри.

Словом «жанр» широко користуються літературознавство, мистецтвознавство, а також дослідники преси, телебачення й радіомовлення. У журналістиці під жанром прийнято розуміти «усталений тип твору, який склався історично й відзначається особливим способом освоєння життєвого матеріалу, характеризується чіткими ознаками структури».

Зазвичай журналістикознавці наголошують на тому, що кожен жанр відзначається конкретною роллю в системі медіа й характеризується певною композиційною організацією матеріалу.

Жанр, безумовно, є одним із елементів форми медіакритичного, як і журналістського твору. Він завжди визначається задумом, змістом, роллю, яку виконує певний твір на газетній полосі або у програмі теле- чи радіопередачі. У добре продуманій концепції видання чи телевізійної програми, а відтак у редакційному замовленні враховуються всі моменти змісту і форми.

Про один і той же предмет, явище, подію можна написати різні за жанрами твори. Практика свідчить, що навіть досвідчений журналіст не завжди може виконати замовлення у запрограмованому жанрі.

1986 року журналіст газети «Правда» В. Губарєв був відряджений зібрати матеріал про аварію на Чорнобильській АЕС. Після поїздки, у передмові до п’єси «Саркофаг», він зазначив: «Жанр вибирав не я, а час: трагедія». Сьогодні в Україні трагедій, на жаль, більш ніж достатньо. Відтак і жанри часто вибирає для журналістів кризовий у багатьох відношеннях час, у чому легко переконатися переглянувши будь-який медійний засіб.

Існує декілька критеріїв поділу матеріалу на жанри. Вони справедливі не лише для журналістики, а й медіакритики, як невід’ємної її частини:

– об’єкт відображення – конкретний життєвий матеріал, який лягає в основу твору;

– призначення виступу – тобто мета, яку ставить перед собою медійник і взагалі редакція;

– масштаб охоплення дійсності ;

– особливості літературно-стилістичних засобів вираження задуму. (В. Здоровега. Теорія і методика журналістської творчості)

У світовому журналістикознавстві існує декілька різних систем поділу матеріалів на жанри. Найбільш поширений в Україні розподіл жанрів на інформаційні, аналітичні та художньо-публіцистичні. До перших належить замітка, звіт, інтерв’ю, репортаж, кореспонденція. До других – коментар, стаття, рецензія, огляд, лист, звернення. До останньої групи – нарис, замальовка, фейлетон, есе, памфлет, гумореска, байка, пародія (класифікація за В. Здоровегою).

Розглянемо далі, як на практиці відбувається розподіл на жанри у вітчизняній медіакритиці. Однак зауважимо – жанрові й тематичні межі медіакритики розмиті: вона межує з критикою різних родів мистецтва, політичною та соціальною публіцистикою, есеїстикою, навіть художньою літературою.




Переглядів: 1402

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Напрями типологічного вивчення стереотипів | Використання інформаційних жанрів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.