МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Зміст лекціїЛекція 15 Тема лекції: Трикотажні полотна. Неткані матеріали.
Мета навчальна:Вивчити основні види трикотажних полотен та їх властивості.Ознайомитись з видами нетканих полотен та способами їх виробництва. Мета виховна: Формування естетичного смаку, акуратності. Мета розвиваюча:Розвиток уваги, творчої активності, технологічного мислення.
План лекції: 1. Загальні відомості про трикотаж та способи його в’язання. 2. Трикотажні переплетення. 3. Властивості трикотажу. 4. Особливості виготовлення виробів з трикотажних полотен. 5. Загальні відомості по неткані матеріали та характеристика способів їх виробництва. 6. Властивості та використання нетканих матеріалів.
Знання, які студент повинен отримати під час лекції: 1. Ознайомитися з видами трикотажних полотен та їх властивостями. 2. Ознайомитися з видами нетканих матеріалів та способами їх виробництва. Зміст лекції Трикотаж – це гнучке та міцне в’язане полотно або виріб, яке складається з петель, переплетених між собою у поздовжньому або поперечному напрямку. Основний елемент будови трикотажу – петля. Петля – це зігнута в процесі в’язання нитка. Порядок розташування петель в трикотажі називається трикотажним переплетенням. Петлі трикотажу розташовуються в його площині уздовж, створюючи петельний стовпчик, або поперек, створюючи петельний рядок. За кількістю ниток, які приймають участь в створенні одного петельного ряду, трикотаж поділяється на основов’язаний та поперечнов’язаний (кулірний). Основов’язаний трикотаж - це трикотаж, який утворюється з системи паралельно розташованих ниток основи, які утворюють при одночасному згині та пров’язуванні горизонтальний петельний ряд, тобто кожна петля петельного ряду створена зі своєї окремої нитки. Основов’язаний трикотаж не розпускається в напрямку петельних рядків. Поперечнов’язаний трикотаж - трикотаж, який утворюється при послідовному згинанні й пров’язуванні в горизонтальному петельному ряді однієї або двох разом узятих ниток. Після закінчення одного ряду нитка переходить в наступний ряд і збільшує довжину полотна. У зв’язку з цим поперечнов’язаний трикотаж легко розпускається у напрямку петельних рядків. Оздоблення трикотажу аналогічне оздобленню тканини. в процесі полотно фарбують, піддають різним обробкам з метою покращення їх властивостей та зовнішнього вигляду, в залежності від волокнистого складу полотна. Основов’язані та поперечнов’язані переплетення поділяються на головні, похідні від головних і візерункові. Головні переплетення складаються з петель однакових розмірів і форми. В структурі похідних переплетень два або кілька однакових головних переплетень пов’язані між собою таким чином, що між петельними стовпчиками одного переплетення розміщуються петельні стовпчики другого переплетення. Візерункові переплетення утворюються шляхом зміни форми петлі, внаслідок використання додаткової нитки для одержання певного ефекту, поєднання елементів різних переплетень в одному полотні.
|
||||||||
|