Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Конспектування

Конспектування (складання конспекту) - це скорочене викладення матеріалу аудиторних лекцій, тем курсу, що винесені до обговорення на семінарському занятті або до обовязкового вивчення самостійно (самостійна робота з курсу). У конспекті мають бути відбиті основні положення змісту питань навчальної теми, що, при необхідності, доповнюються, аргументуються, ілюструються яскравими прикладами. З метою введення цієї додаткової інформації при конспектуванні можна залишати «поля» - місце для позначок літературних джерел, умовних позначок, які підкреслюють важливі думки в конспекті, приклади і ін.. При викладенні конспективного матеріалу важливо правильно його оформлювати, наприклад, структурно виділяти абзаци, підкреслювати головні думки, виписувати ключові слова та їх значення. Конспект може бути коротким або більш докладним, при цьому можна зберегти без зміни пропозиції конспектованого матеріалу або використовувати інші формулювання, коротші і з простішою структурою. Найчастіше другий варіант використовується при конспектуванні інформації, що сприймається на слух (наприклад, при записі тексту аудиторної лекції). Може також використовуватися так зване тезове конспектування, хоча тезова побудова може припускати і виклад власної авторської інформації.

Теза - це коротко сформульоване основне положення абзацу підручника, питання лекції, тексту доповіді і тому подібне. Кількість тез тексту співпадає з кількістю інформаційних центрів. Інформаційний центр (рема) - це нова інформація, що має важливе значення для викладення змісту питання. Наприклад, якщо така інформація може уміщатися в одну пропозицію, тоді, як правило, рема поміщається в кінці речення (відома інформація, що викладається при цьому, називається темою пропозиції). Це варто враховувати при написанні будь яких індивідуальних дослідницьких завдань і, в цілому, при виконанні будь якої самостійної роботи.

Проте найчастіше думка викладається більш розгорнуто, в декількох пропозиціях. Ці пропозиції логічно об'єднуються в абзаци. Дуже поширений недолік, властивий студентським роботам, полягає в тому, що майже кожна пропозиція в тексті починається з абзацу. Це свідчить про складність для студента відмежовувати головне від другорядного, відокремлювати похідне від основного. У класично побудованому абзаці наукового тексту головну думку виражають перша і друга пропозиція, інші розширюють і поглиблюють її, а також аргументують основні положення абзацу, підводять до формулювання висновку. Пропозиції в абзаці сполучені одна із другою різними видами зв'язку. Логічний зв'язок ланцюжка або послідовної пропозицій припускає таке викладення інформації, коли на початку наступного речення повторюється нова інформація (рема) попередньої пропозиції. Дублюватися може само слово-рема (лексичний повтор), його синонім (синонімічний повтор) або замінюючий його займенник (займенниковий повтор).

Для того, щоб вміти формулювати і аргументовано доводити свою точку зору при викладені змісту конспекованого матеріалу, можна використовувати наступні методи:

1. Знаходити і порівнювати у різних джерелах або самостійно формулювати визначення основних понять.

2. Вивчивши літературу по темі, підібрати цитати, афоризми, висловлювання, що відносяться безпосередньо до викладеної точки зору, що дозволить:

а) точніше формулювати і виражати свої думки;

б) уникати зайвих повторень;

в) закріпляти і розширяти уявлення про основні поняття і терміни;

г) порівнявши різні точки зору, вміти знайти і висловити саме ту думку, що відповідає вашим уявленням про те чи інше вирішення будь якого складного питання.

3. Аналізуючи конкретну думку, що торкається дискусійних питаннь, необхідно пам'ятати, що у одного чи іншого автора може бути виражена лише одна з можливих точок зору. Слід вчитися бачити, що стоїть за тою чи іншою думкою чи висловлюванням: щире прагнення знайти істину, громадські світоглядні стереотипи, інтелектуальні амбіції автора або його прагнення до оригінального способу самовираження, соціально-політичне «замовлення» (апологія інтересів конкретної соціальної групи або класу) і тому подібне; у будь-якому випадку потрібно намагатися висловити свою точку зору, проаналізувавши позиції різних авторів.

 




Переглядів: 792

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації до виконання самостійної навчальної роботи | Повідомлення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.