МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні положення гігієни навчанняОсновною гігієнічною вимогою до викладу нового матеріал є профілактика стомлення учнів. Чим цікавіший урок для дітей, чим активніше вони беруть участь у вивченні нового матеріалу, тим менше вони стомлюються. Інтерес учнів до навчального матеріалу залежить від його змісту і головним чином, від методу викладання. З фізіології відомо що слабкі ритмічні подразники при тривалій дії викликають розлите гальмування в корі півкуль головного мозку, яке переходить у сон. Це явище особливо проявляється під час стомлення. Монотонна мова вчителя, яка є по суті слабким, ритмічним подразником, що довго діє, сприяє виникненню в учнів сонливого стану, і навчальний матеріал вони сприймають погано. Навпаки, емоційний і цікавий виклад навчального матеріалу, застосування методів! при яких новий матеріал сприймається одночасно зоровим, слуховим і іншими аналізаторами, сприяє легшому засвоєнню його учнями. Цей принцип емоційного, цікавого і наочного викладання особливо важливо враховувати в проведенні навчально-виховної роботи з учнями початкових класів. Словесний метод сприяє швидшому стомленню, ніж викладання з використанням наочних посібників, демонстрацій дослідів, спостережень. Гігієна читання та писання. Основні гігієнічні вимоги до читання такі: 1) добре освітлення книжки; 2) чіткий, виразний шрифт; 3) під час читання тримати книжку на відстані 35—40см від очей у похилому положенні (для цього рекомендується школяреві дома мати спеціальну підставку; 4) не можна читати лежачи, в трамваях, автобусах, бо це порушує зорову функцію очей; 5) робити перерви між читанням для відпочинку очей; 6) при читанні вголос слід читати виразно, але без зайвого напруження голосових зв'язок, щоб не зіпсувати голосу. Під час писання, крім достатнього освітлення і правильної посадки учня, дуже важливо виробляти в учнів звичку правильно тримати ручку і зошит. Ручку треба брати пальцями на відстані 4—5см від гострого кінця пера і тримати без напруження, між ручкою і зошитом повинен бути кут 60°. При цьому кисть руки спирається на зовнішній край мізинця. Зошит при косому письмі повинен лежати на парті так, щоб його нижній край утворював з краєм стола кут в 30—40°. Учням І—III класів ще важко писати. Діти І класу можуть писати без перерви не більше 5хв., діти віком 8—10 років — 10хв.; 10—років— 15хв.; 13—15 років — 20хв.; 15—18 років — 25—30хв. Велике значення має правильне положення тулуба, освітлення робочого місця розсіяним світлом. Для малювання з натури потрібне світло з тінями. Відстань від поверхні, на якій зображується об'єкт, до очей повинна бути — 35—40см. Заняття з малювання, і особливо з креслення, вимагають значного напруження зору. Тому вони повинні тривати не більше 45хв., бо треба дати відпочинок очам. Після уроку з малювання не можна проводити уроки, зв'язані з напруженням зору (читання, писання та ін.).
Читайте також:
|
||||||||
|