МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Проектний розрахунок валів
Основними критеріями розрахунку роботоздатності валів є міцність і жорсткість. Розрахунок валів виконується в два етапи: проектний розрахунок і перевірний розрахунок. Вихідними даними для проектного розрахунку є обертовий момент Т на валі. За результатами проектного розрахунку визначають конструктивні розміри та вибирають матеріал вала. Порядок проектного розрахунку. У результаті проектного розрахунку визначають розміри та матеріал вала. 1. Попередньо оцінюють середній діаметр вихідного кінця вала d із розрахунків тільки на крутіння при пониженій допустимій напрузі [τ] (МПа): мм, де Т - обертаючий момент, що передається валом, Н·мм. Звичайно приймають для трансмісійних валів [τ] = 20...30 МПа, для редукторних та інших аналогічних валів [τ] = 12...15 МПа. Одержане значення діаметра d округлюють до найближчого більшого розміру із чисел ряду Rа40. Попередньо діаметр вала, який проектується, можна оцінити, орієнтуючись на діаметр вала, з яким він з’єднується. Наприклад, якщо вихідний кінець ведучого вала з’єднується муфтою із валом електродвигуна діаметром dе.д., то можна прийняти; d = (0,8...1,0)dе.д.. Розрахунок валів на міцність від втомленості. Основним видом руйнування валів є руйнування від втомленості матеріалу. Тому основним розрахунковим критерієм валів є опір втомленості. Розрахунок ведуть умовно за номінальним навантаженням, а цикли зміни навантаження приймають симетричними для напруги згинання і віднульовими для напруги крутіння. Враховуючи характер епюр згинальних і обертальних моментів, ступінчасту форму вала та місця концентрації напруги, намічають небезпечні перерізи вала. Для небезпечних перерізів вала визначають запаси опору втомленості s, які порівнюють із допустимими значеннями [s]. При спільній дії напруги крутіння і згинання запас опору втомленості (18.4) де sσ - запас опору втомленості тільки на згинання: (18.5) sτ - запас опору втомленості тільки по крутінню: (18.6) У цих формулах σ-1 і τ-1 - границі витривалості матеріалу при згинанні і крутінні із знакозмінним симетричним циклом, σ-1 ≈ (0,4...0,5)σв (σв - границя міцності матеріалу); τ-1 ≈ (0,2...0,3)σв; τв ≈ (0,55...0,65)σв; (18.7) σа і τа - амплітуди змінних складових циклів напруги, а σт і τт - постійні складові. Відповідно до прийнятої умови навантаження: (18.8)
ψσ і ψτ - коефіцієнти, які коректують вплив постійної складової циклу навантаження на опір втомленості; ψσ і ψτ відповідно дорівнюють: 0,05 і 0 - вуглецеві м’які сталі; 0,1 і 0,05 - середньовуглецеві сталі; 0,15 і 0,1 - леговані сталі. Кd і КF - масштабний фактор і фактор шорсткості. Значення цих коефіцієнтів орієнтовно можна призначати із таблиць
Розрахункове значення запасу опору втомленості s не повинно бути нижчим допустимого [s] = 2,5. Опір втомленості матеріалу вала можна значно підвищити за рахунок використання методів поверхневого зміцнення: азотування, ціанування, борування, поверхневого гартування СВЧ, дробоструменевого наклепування, обкатування роликами тощо. При цьому границя витривалості може бути підвищена на 50 і більше процентів.
Перевірка статичної міцності вала виконується за еквівалентною напругою з метою попередження пластичних деформацій і руйнування з урахуванням короткочасного перевантаження: (18.9) де (18.10) де М і Т - згинальний і обертаючий моменти в небезпечному перерізі. Гранична допустима напруга (18.11)
|
||||||||
|