Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Pair work. Make up and act out situations using the phrases and word combinations.

 

14. Explain what is meant by:

 

projections of his own personality or, in different forms, the antithesis of it; to experiment with acquaintances; other-worldly, indeed; too ready to escape into an ambiguous world; the words came haltingly; graying pains; inclined to under-value parish churches; languorous with semicolons and subordinate clauses; sharp and incisive with main verbs and full stops; so ordinary as perhaps to be disguised; if she senses that she's getting a rise out of you she'll go on; he could not bring himself to look at the picture.

 

15. Answer the questions and do the given assignments:

 

A. 1. What was written hi the first postcard? 2. Wriy was Walter Streeter glad that he did not have to answer the post­card? Should a writer grudge the time and energy to answer letters? 3. What impression did the second postcard make on Walter Streeter? Why did he dismiss the faint stirrings of curiosi­ty? Should a writer avoid making new acquaintances? 4. What

 

difficulties did the writer have with his work and how did he try to reassure himself? 5. What did Walter Streeter do with the first two postcards and why did he keep the third? 6. What odd coincidence did Walter Streeter notice? Do you happen to know of any odd coincidences? 7. What thoughts and feelings did the third postcard provoke? What did his friend say? 8. Why did a wave of panic surge up in him when Walter Streeter read the fourth postcard? 9. What was the outcome of his visit to the police?

 

B. 1. Speak on the overall tone of the passage, specifying the setting and the time, span of the story, plot development and the characters involved. Observe the stylistic means the author employs to keep the reader in suspense: a) the words and phrases denoting emotional reaction; b) the incongruity between the banal contents of the postcards and the importance Walter Streeter attaches to them; c) the contrast in mood and length between the passages separating one postcard from another; d) the word order.

2. Analyse the content of the postcards and bring out the message that they have in common. Comment on the specific intonation of the postcards (which are supposed to reveal the character of the anonymous correspondent and his attitude to­wards Walter Streeter): a) absence of greeting, b) the vocabu­lary and set expressions, c) lexical and syntactical repetition (chiasmus in the first postcard), d) negative and interrogative sentences, e) the play on words (in the second and fourth post­cards).

3. Indicate the lexical and syntactical devices used to depict the character of Walter Streeter: a) which words and phrases help the reader to understand his character? Is the description a complete one? b) what does Walter Streeter himself feel about his own work? Enlarge on the function of inner reported speech and various repetitions (anaphora, anadiplosis, syn­onym repetition), c) is there a lot of figurative language in the story? Give examples of the epithet, metaphor, simile, d) what is the author's attitude towards Walter Streeter? Sympathetic? Indifferent? Unsympathetic? Justify your answer.

 




Переглядів: 356

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ESSENTIAL VOCABULARY | Give a summary of the text.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.